Изтощен акумулатор
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Изтощен акумулатор
Здравейте, съфорумци, не открих подходяща тема, затова и създадох нова.
Проблемът ми е следния: акумулаторът ми е 44 Ач синя Варта и е на Ярис бензин, почти е нов купих го преди 4 месеца. Досега съм нямал никакви проблеми и е палил винаги от раз, докато последния път не щя да запали. Опитах 2-3 опита през малки интервали и спрях. При замерването с мултицета (в покой) странно (поне за мен) показа 13,6 волта, а изобщо не може да превърти. Попрочетох из форумите и на няколко места срещнах мнения, че измереното напрежение при изгасен двигател не трябва да превишава 12,8 волта. При по-високи показания означаволо, че акумулатора е зареден, но имал голямо вътрешно съпротивление и е за изхвърляне.
Моля за съвети и мнения от ваша страна, предварително за което благодаря.
Ще направя и едно уточнение, за глупостта, която направих (макар, че съм я правил и друг път, но съм нямал проблеми с паленето) 1 час преди отказа за запалване, а вие кажете дали тя е причината да не запали колата.
Тъй като предното и задното ми стъкло бяха замърсени с лепкава течност (мана от липови дървета) и не се измива лесно с пръскащата течност за чистачки направих следното: включих на контакт (без да паля двигателя) и пуснах чистачките на постоянен ход и плискам с шише вода върху стъклото и така около 1 минута, после спирам чистачките и пускам задната чистачка и пак поливам около минута и изключих от контакт. Всичкото да е било за не повече от 3 минути, но и в същото време вентилатора на парното е бил включен на втора степен от общо 4 и радиото работеше от около час (тогава беше и последното загасяне на двигателя).
Възможно ли е с тази моя глупост да съм изтощил толкова акумулатора, че да не може да запали?
Проблемът ми е следния: акумулаторът ми е 44 Ач синя Варта и е на Ярис бензин, почти е нов купих го преди 4 месеца. Досега съм нямал никакви проблеми и е палил винаги от раз, докато последния път не щя да запали. Опитах 2-3 опита през малки интервали и спрях. При замерването с мултицета (в покой) странно (поне за мен) показа 13,6 волта, а изобщо не може да превърти. Попрочетох из форумите и на няколко места срещнах мнения, че измереното напрежение при изгасен двигател не трябва да превишава 12,8 волта. При по-високи показания означаволо, че акумулатора е зареден, но имал голямо вътрешно съпротивление и е за изхвърляне.
Моля за съвети и мнения от ваша страна, предварително за което благодаря.
Ще направя и едно уточнение, за глупостта, която направих (макар, че съм я правил и друг път, но съм нямал проблеми с паленето) 1 час преди отказа за запалване, а вие кажете дали тя е причината да не запали колата.
Тъй като предното и задното ми стъкло бяха замърсени с лепкава течност (мана от липови дървета) и не се измива лесно с пръскащата течност за чистачки направих следното: включих на контакт (без да паля двигателя) и пуснах чистачките на постоянен ход и плискам с шише вода върху стъклото и така около 1 минута, после спирам чистачките и пускам задната чистачка и пак поливам около минута и изключих от контакт. Всичкото да е било за не повече от 3 минути, но и в същото време вентилатора на парното е бил включен на втора степен от общо 4 и радиото работеше от около час (тогава беше и последното загасяне на двигателя).
Възможно ли е с тази моя глупост да съм изтощил толкова акумулатора, че да не може да запали?
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Изтощен акумулатор
Хем е възможно, хем не е за нов акумулатор, макар че "новите" вече не са като "старите"... Най-добре първо си замери колко ти зарежда генератора...
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Изтощен акумулатор
То и при нов акумулатор някоя клетка може да даде фира. Защо не прочетеш малко повече във форума, има много полезни съвети или се обърни към колегата BОz, който явно прави чудеса с батериите... 

-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Изтощен акумулатор
Снощи доста прочетох във форума и в други също, и написах основното, което счетох, че има отношение към моя проблем. Благодаря за съветите! Хубав ден!
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Изтощен акумулатор
Бутни я да запали и разкарай до електричарски сервиз. Там гаси и пробвай да палиш. Ако откаже- викай ги да я гледат. Може да има спекла маса или из големия ток някъде фалшиво. Ако запали- тръгвай си. С четене из форума може да си доведеш кошмарни сънища- нещата с акумулатора, стартера и веригите помежду им са щекотливи.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Изтощен акумулатор
Съгласен съм с Оги, палиш с бутане (или накой да ти даде ток) и отиваш при електричар да мери Аз последно играх нещо подобно с една умираща клетка. Все пак батерия на 4м. трябва да е гаранционна и ако се установи дефект да ти я заменят.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Изтощен акумулатор
така ако проблема е в акумулатора ще запали, съответно променяш посоката където е гаранцията на акумулатора
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Изтощен акумулатор
Не бих карал автомобила с неясно положение на акумулатора... Ако прекъсне акумулатора, може да създаде проблеми на електрониката от прекалено високо напрежение..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Изтощен акумулатор
А вярно ли е, че за съвременните коли паленето с бутане е опасно за някои чаркалъци вътре?
Тоест не е така безобидно и класика, както беше за старите Лади, Москвичи и т.н....
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Изтощен акумулатор
Здравейте, колеги, акумулатора току що беше заменен с нов, тъй като е в гаранционен период. Благодаря на всички за съветите и мненията и освен да си пожелая новия да не е като стария и да изкара поне 3-4 години. 

-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Изтощен акумулатор
Опасно е ако си разкачил акумулатора и не е сигурно, че ще горят диоди. Може да минеш и метър. Опасно е и да разкачиш акумулатора по време на работа, т.е. да запалиш с чужд акумулатор за да не бутате или да не прехвърляте ток и след паленето да го извадиш от мястото му и вържеш твоя. Ето това разкачване докато се закачи другия а през това време мотора работи също е опасно. Докато са му вързани кабелите и капака пуснат отгоре- според мен не е, но за това има и други мения. Да прекъсне клетка така, че да няма никакво напрежение вероятността е толко малка, че не заслужава никакви мисловни усилия. Може да има минимаааален шанс да се случи повреда в този момент, то такава може да се случи по всяко време, и по време на движение... та който го е страх от мечки не ходи в гората- ще я носиш с репатрак за 1 акумулатор или него като паве с градски транспорт. А при 1/3 от случаите да не пали причината е друга. Като го отнесеш и ти го върнат- си в началото. Това е моето мнение, ако искаш заповядай ако не щеш - здраве да има.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Изтощен акумулатор
Не знам дали е опасно бутането при Тойота, но на един приятел бутането на почти нова Корса му излезе около 1000лв.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Изтощен акумулатор
Не е невъзможно, но трябва да знаеш какво правиш, и дали конкретната техника позволява...
При умрял акумулатор е рисково и безсмислено - съвременните автомобили искат правилното си напрежение за да могат въобще да 'стартират' процедурата по старт...
Ако само стартерът е умрял, не е автоматик, и техниката позволява (например не изисква натискане на съединител въобще да тръгне процедурата), то навярно бих пробвал...
При всички останали случаи - едва ли, защото детонация в този момент (неправилно запалване) например може да прескочи верига/ремък и т.н...
При умрял акумулатор е рисково и безсмислено - съвременните автомобили искат правилното си напрежение за да могат въобще да 'стартират' процедурата по старт...
Ако само стартерът е умрял, не е автоматик, и техниката позволява (например не изисква натискане на съединител въобще да тръгне процедурата), то навярно бих пробвал...
При всички останали случаи - едва ли, защото детонация в този момент (неправилно запалване) например може да прескочи верига/ремък и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта