Това, че умното не може да почне да зарежда акумулатора - така си е... Затова и имам две зарядни - ядох хурката с БОШ С3 - имам акумулатор, имам зарядно, ама не мога да почна да го зареждам (тогава трябваше да го вдигна от около 2V - ползвах някакво зарядно за играчка - макс 0.5А, но за половин час успя да го събуди до някаква нормална стойност, откъдето да го поеме БОШ-а

Второто ми зарядно има режим 'стабилизирано 13.4В', което може да се ползва при смяна на акумулатор (държи до 5А) за да не си забравя стойностите автомобила...
Обаче това позволява да 'събудя' умрял акумулатор до стойности, от които 'умната логика' може вече да почне да го зарежда...
За ЛЕД-овете... Така си е - БОШ-а има индикация за волтажа (6 или 12), типа на акумулатор (мотор, автомобил, AGM), и светодиоди 'зареждане' и ОК (зареден).. Разбира се има обърнат поляритет и т.н... При 'нестандартно напрежение' (например под 10-11В, въобще не светва индикацията дори за 6V и устройството не прави опит аз зареждане...
Второто зарядно (май бе СРС-10) има индикация за 12 и 24В, състояние на батерията (0-25-50-75-100/зареден), проблемна батерия, и ограничение на зарядния ток на 2-5-10А. И АГМ разбира се...
Та общо взето - зарежда активно, ама не с пълен ток, докато напрежението е доста ниско - например не пробва 14.4В до 10А, а го държи на 13.7/3А...