Здравейте,
От скоро карам Land Cruiser Prado 120 и в един голям дъжд сякаш влезе вода в импелерите на турбото, което изкриви леко перките, карайки го да свири силно. Отидох да бъдат сменени импелерите и след тази смяна има много рязък спад на мощността. Исках да попитам от какво според Вас е породена тази загуба на мощност и какви са опциите за поправяне. Не съм запознат технически затова само казвам какво предполагам, че е станало и ще се радвам ако някой ми обясни по-добре.
Благодаря предварително.
Загуба на мощност след смяна на импелери
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Загуба на мощност след смяна на импелери
Да изкриви перките дъжда - за мен е абсурд...
Да свири по-силно - ако е бил откачен въздуха след компресионното колело - може и така да го чуваш...
Смяната на компресионното и турбинното колело със същите не би трябвало да се отрази на мощността ако са със същите размери...
Но малка разлика в диаметъра може да промени възможностите / налягането на агрегата.
Ако е управляемо турбото - може и да не са наместили правилно променливата геометрия...
Щом там са пипали - значи там търси проблема.
Но ако ДВГ е бил глътнал много вода (хидроудар на буталата), то тогава бих измерил и компресията по цилиндри - да нямаш изкривена биела, която да редуцира общата мощност...
Да свири по-силно - ако е бил откачен въздуха след компресионното колело - може и така да го чуваш...
Смяната на компресионното и турбинното колело със същите не би трябвало да се отрази на мощността ако са със същите размери...
Но малка разлика в диаметъра може да промени възможностите / налягането на агрегата.
Ако е управляемо турбото - може и да не са наместили правилно променливата геометрия...
Щом там са пипали - значи там търси проблема.
Но ако ДВГ е бил глътнал много вода (хидроудар на буталата), то тогава бих измерил и компресията по цилиндри - да нямаш изкривена биела, която да редуцира общата мощност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 23 Юли 2019 14:53
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Land Cruiser Prado 120
Загуба на мощност след смяна на импелери
Наскоро се забеляза отново покачване в мощността, но беше без никакви промени, настройки или нещо подобно. Един приятел имаше същия проблем с мощността, а именно да я има или няма когато си поиска. При него се оказа, че вакумният маркуч е бил изваден и затова налягането генерирано от турбото е излизало в атмосферата. Някой знае ли как да проверя дали е това и ако е, как да се оправи?
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Загуба на мощност след смяна на импелери
Накратко - управлението на турбото МОЖЕ да бъде чрез вакуум.
Въздухът след компресионното колело на турбокомпресорът е под налягане (а не вакуум), и от там може да се чува съскане ако има някъде пропуск и компресираният въздух излиза в атмосферата...
Както споменах - това е частта между компресионното колело (студената част на турбокомпресора) и всмукателният колектор...
Трудно да се обясни на човек, който смята че турбината генерира вакуум, и затова налягането излизало в атмосферата, така, че ако горното не ти говори нищо - по-добре отиди на сервиз или попитай човек на място, който може да ти покаже отделните компоненти на турбинираният ДВГ...
Въздухът след компресионното колело на турбокомпресорът е под налягане (а не вакуум), и от там може да се чува съскане ако има някъде пропуск и компресираният въздух излиза в атмосферата...
Както споменах - това е частта между компресионното колело (студената част на турбокомпресора) и всмукателният колектор...
Трудно да се обясни на човек, който смята че турбината генерира вакуум, и затова налягането излизало в атмосферата, така, че ако горното не ти говори нищо - по-добре отиди на сервиз или попитай човек на място, който може да ти покаже отделните компоненти на турбинираният ДВГ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 23 Юли 2019 14:53
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Land Cruiser Prado 120
Загуба на мощност след смяна на импелери
Нямах предвид, че турбото генерира вакум, запознат съм с начина на работа на турбокомпресора. Просто този приятел каза точните думи "вакумен маркуч". Много се зачудих какво означава и реших да попитам тук.
Благодаря Ви за помощта, приятен ден.
Благодаря Ви за помощта, приятен ден.
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Загуба на мощност след смяна на импелери
Вакуумният маркуч би трябвало да отива към мембраната за управление променливата геометрия на турбокомпресора... Ако имаш поне малко понятие - ще я разпознаеш.
И можеш да направиш експеримент с откачане на маркуча и проверка - дали въобще 'е пълен с вакуум'
И дали има разлика в поведението с включен и затапен вакуумен маркуч...
Ако има видимост - и дали се движи актуатора...
И можеш да направиш експеримент с откачане на маркуча и проверка - дали въобще 'е пълен с вакуум'

Ако има видимост - и дали се движи актуатора...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта