Хибридната система в горещините
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридната система в горещините
Здравейте, как влияят летните горещини на вашите хибридни автомобили?
При мен като включа колата и карам си движи на батерия, но карам ли 10-15 минути вероятно батерията загрява и не мога да накарам колата да се движи само на ток. Въпреки, че има заряд и карам бавно в града без да ускорявам, бензиновия двигател работи. Спра ли на кръстовище веднага гасне. Потегля ли дори без газ, а само с отпускане на спирачката бензиновия стартира. А батерията пълна.
Никога не съм чувал вентилатора на батерията да се включва.
При мен като включа колата и карам си движи на батерия, но карам ли 10-15 минути вероятно батерията загрява и не мога да накарам колата да се движи само на ток. Въпреки, че има заряд и карам бавно в града без да ускорявам, бензиновия двигател работи. Спра ли на кръстовище веднага гасне. Потегля ли дори без газ, а само с отпускане на спирачката бензиновия стартира. А батерията пълна.
Никога не съм чувал вентилатора на батерията да се включва.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Хибридната система в горещините
И аз го забелязах това, но го отдавах на проблемния ми малък акумулатор. Явно причината е друга 

Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридната система в горещините
Имате ли такъв случай ако автомобила не е бил изпечен предварително от слънцето?
Питам това, защото моя автомобил не стои на слънце, демек не е нагрят и нямам описаните проблеми/симптоми, и това би било да е единствената причина - просто прекалено висока температура на батерията, която води до ограничаване на заряд/разряд лимитите.
Най-лесно е просто да ви посъветвам да видите в този момент какви са лимитите чрез диагностика, ама нали...
Примерно от моята камбанария нещата са малко в обратна посока - в по-топло време, когато батерията е по-загряла, полезния ѝ капацитет се повишава и реално усещам при еднакви условия, че мога да използвам батерията по-дълго от колкото зимата.
Питам това, защото моя автомобил не стои на слънце, демек не е нагрят и нямам описаните проблеми/симптоми, и това би било да е единствената причина - просто прекалено висока температура на батерията, която води до ограничаване на заряд/разряд лимитите.
Най-лесно е просто да ви посъветвам да видите в този момент какви са лимитите чрез диагностика, ама нали...
Примерно от моята камбанария нещата са малко в обратна посока - в по-топло време, когато батерията е по-загряла, полезния ѝ капацитет се повишава и реално усещам при еднакви условия, че мога да използвам батерията по-дълго от колкото зимата.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридната система в горещините
Когато автомобила е стоял на слънце, сядам карам и си върви на ток. Обаче почва да прави горните магарии след десетина минути каране.
Вечер по тъмно си превключва на ток без проблем дори и при по-продължително градско каране.
Ако е нагрята батерията защо не чувам да се включва вентилатора?
Вечер по тъмно си превключва на ток без проблем дори и при по-продължително градско каране.
Ако е нагрята батерията защо не чувам да се включва вентилатора?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридната система в горещините
Значи най-вероятно точно това става. Да кажем от напичането на автомобила батерията се нагрява да кажем до малко под праг на сработване на по-строг лимит, който вече го усещаш. Чрез карането на автомобила допринасяш за допълнително отделяне на топлина от батерията, която вече кара системата да ограничи използвания ток от нея, за да не продължи загряването ѝ и да я предпази.
А защо не чуваш вентилатора не мога да кажа точно. Може и да работи на по-ниска степен, която да не се чува ясно, но лимитерите, които съм забелязал се случват преди крайно загряване на батерията. Според мен чуването на вентилатора би се случило при вече при много крайни стойности и с цел предпазване. Явно системата работи по обратния принцип и логика - по-добре да я защитиш чрез ограничаване и да я предпазиш от отделяне на топлина, а не да я използваш до макс дебит на охлаждане и чак тогава да започнат лимитите. Реално охлаждането ѝ е повърхностно и щом стигаш до крайно охлаждане, то вътрешната температура е много по-висока от повърхностната такава. И за това по-добре да я предпазиш да не вдигне толкова висока вътрешна температура, чрез ограничаване на използването ѝ, което е и логичното от гледна точка на живот.
А защо не чуваш вентилатора не мога да кажа точно. Може и да работи на по-ниска степен, която да не се чува ясно, но лимитерите, които съм забелязал се случват преди крайно загряване на батерията. Според мен чуването на вентилатора би се случило при вече при много крайни стойности и с цел предпазване. Явно системата работи по обратния принцип и логика - по-добре да я защитиш чрез ограничаване и да я предпазиш от отделяне на топлина, а не да я използваш до макс дебит на охлаждане и чак тогава да започнат лимитите. Реално охлаждането ѝ е повърхностно и щом стигаш до крайно охлаждане, то вътрешната температура е много по-висока от повърхностната такава. И за това по-добре да я предпазиш да не вдигне толкова висока вътрешна температура, чрез ограничаване на използването ѝ, което е и логичното от гледна точка на живот.
Последно промяна от Akima на 04 Юли 2019 18:07, променено общо 2 пъти.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 27 Яну 2017 11:08
- Местоположение: Varna
Хибридната система в горещините
Засичал съм същата ситуация поне 10 пъти досега. Не го отдавам на външната температура и жеги, а на маршрута и стила на каране. Случвало ми се е ранна пролет на преминаване през Обзорски проход, случва ми се е сега в жегата. Предполагам че както Boz спомена това си е защита от прегряване на батерията. Най ме дразни, когато спра на паркинга и колата не гаси двигателя дори и след 10 мин на място.
2017 Toyota Auris TS HSD
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридната система в горещините
Това вече е странно. Не ми се вярва чак до такава степен да спират лимитерите. Но знаеш ли какво са мислили япончетата. Примерно, че ако спре ДВГ-то ще започне да черпи ток от батерията, макар и бавно. Но батерията ще се изхаби и след това трябва да се зареди, което ще коства отделянето на допълнителна топлина => няма разряд, няма проблем.IliyanNikov написа: ↑04 Юли 2019 21:35 Най ме дразни, когато спра на паркинга и колата не гаси двигателя дори и след 10 мин на място.

В този момент какво ще стане ако натиснеш бутона ЕВ?
Да дам алтернативна визия над този проблем, с който се сблъсках (негаснене на ДВГ-то). Миналата година при смяната на маслото в Тойота ми бяха наблъскали повече масло от необходимото (над макс-а), за което писах в темата със сервизните бюлетини. Накратко - системата първоначално не индикираше с грешка, че нещо не е наред, но ДВГ-то не гаснеше когато трябва да мине в пълен хибриден режим. Причината се състоеше в това, че ЕКУ-то на ДВГ-то има за цел в пълен хибриден режим да направи калибрация на дросела, за да "намери" празния ход на ДВГ-то, което трябва да се поддържа и да пали от това положение. Логиката записва постоянна грешка едва на 2-рото палене (стартиране на автомобила) и последваща невъзможност на намиране на тази позиция определен брой пъти. Когато първоначално не можеше да я намери, след това я намира и гасне. И докато се чудих реших да направя една по-пълна диагностика и тогава усетих, че нещо не е редно/нормално. И малко по-късно вече колата се набуха с още масло и съответно работата стана сериозна и така. Демек имах определено време през което колата си гаснеше или не на произволен принцип.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Хибридната система в горещините
При мен няма подобен 'дефект' , Лексито си върви на ток даже и да е добре напечено, стига да има заряд в батерията и педалът да се ползва плавно...
Но това е в общия случай, когато реша да съм мазохист и въпреки жегата не съм пуснал климатик. Онзи ден като беше 35градуса, пуснах климатика на минимална температура и максимална сила на обдухване.... Имам чувстовото, че в тази конфигурация батерията пада по-бързо, отколкото в големите студове през зимата
)))))))
Но това е в общия случай, когато реша да съм мазохист и въпреки жегата не съм пуснал климатик. Онзи ден като беше 35градуса, пуснах климатика на минимална температура и максимална сила на обдухване.... Имам чувстовото, че в тази конфигурация батерията пада по-бързо, отколкото в големите студове през зимата

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридната система в горещините
Ами при големите студове ток се ползва само за вентилатора, а и ДВГ се пали по-често за да генерира топлина...ToyotaPassion написа: ↑05 Юли 2019 12:27 Имам чувстовото, че в тази конфигурация батерията пада по-бързо, отколкото в големите студове през зимата
Докато лятото ток се ползва и за компресора на климатика, а ДВГ не губи толкова топло за да има нужда да се пали заради самата топлина...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Хибридната система в горещините

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридната система в горещините
Така си е...
Коментирах защото причината е различна - в силно мразовитите дни капацитетът не е толкова занижен - почне ли да работи батерията, тя си се самозагрява, а ДВГ работи често не за да я зарежда, а за да прави топло (а ако не си пуснал парно - за да си поддържа нормална работна температура при по-активното охлаждане зимата). Зареждането в случая е второстепенно - дори и батерията да е 'пълна', пак ще запали ДВГ ако е студен... Докато лятото при активно пуснат климатик просто не стига 'тока' и затова пали ДВГ по-често..

Коментирах защото причината е различна - в силно мразовитите дни капацитетът не е толкова занижен - почне ли да работи батерията, тя си се самозагрява, а ДВГ работи често не за да я зарежда, а за да прави топло (а ако не си пуснал парно - за да си поддържа нормална работна температура при по-активното охлаждане зимата). Зареждането в случая е второстепенно - дори и батерията да е 'пълна', пак ще запали ДВГ ако е студен... Докато лятото при активно пуснат климатик просто не стига 'тока' и затова пали ДВГ по-често..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 27 Яну 2017 11:08
- Местоположение: Varna
Хибридната система в горещините
В тези случаи не ми позволява да мина в EV mode, като индикатора на таблото ми показва че батерията е пълна. Пробвал съм с цел да изхабя част от енергията(включвам всички възможни консуматори), но въпреки че падат 2-3 черти от индикацията, двигателя не гаснеше. Скоро трябва да я закарам за смяна на консумативи и ще поискам от сервиза по подробно обяснение.BOz написа: ↑05 Юли 2019 11:02 Това вече е странно. Не ми се вярва чак до такава степен да спират лимитерите. Но знаеш ли какво са мислили япончетата. Примерно, че ако спре ДВГ-то ще започне да черпи ток от батерията, макар и бавно. Но батерията ще се изхаби и след това трябва да се зареди, което ще коства отделянето на допълнителна топлина => няма разряд, няма проблем.![]()
В този момент какво ще стане ако натиснеш бутона ЕВ?
2017 Toyota Auris TS HSD
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридната система в горещините
Това говори за силен лимитер на батерията, което не позволява използването ѝ. Единствено ако може да кажеш чрез диагностика каква температура е била през това време, за да потвърдим тази вероятност.IliyanNikov написа: ↑05 Юли 2019 16:55 В тези случаи не ми позволява да мина в EV mode, като индикатора на таблото ми показва че батерията е пълна.
На 99% съм убеден, че в сервиза на Тойота нищо няма да ти кажат по този въпрос. Ще говорят някакви глобални неща стил системата е добре, понякога си прави разни неща, няма проблеми.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Хибридната система в горещините
Не му е мястото точно тук, но е интересно.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта