Чукане на клапаните при студено палене
Geoboz
eckrimo
ufer
Geoboz
ufer
eckrimo
- ufer
- Мнения: 2817
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Мнение от ufer » 06 Авг 2019 08:52
Наскоро четох в един английски форум за малък трик, който някои момчета практикуват при коли, които престояват по-дълго, без да са палени и съответно маслените магистрали са поизпразнени. Някои спират подаването на искра, други спират горивото и въртят няколко секунди, без да палят двигателя. Това, естествено, вдига маслото малко или много към валовете и така се избягва първоначалният студен старт след дълъг престой. При кратки престои това не е проблем. Може и да има резон, поне за някои двигатели, и мисля да го пробвам този номер някой ден след дълъг престой... 

ufer
- mapamop
- Мнения: 5219
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Мнение от mapamop » 29 Авг 2019 22:35
Преди може би 7-8 години работих за фирма която им беше поддръжка на компютрите и принтерите. Задавал съм "тъпия" въпрос: "Аз мога ли да си купя от вас филтър за колата, ако го правите днес?"
Отговора беше: Не. Не продаваме директно в България. Филтрите се поръчват от големите клиенти и се връщат пред дистрибуторските им канали в България.
Другият факт - въздушен филтър за купе на BMW:
Първият ден, докато матрицата е нова - произвеждаха ги и ги опаковаха в бели кутии, на които отбелязваха със стикери ОЕМ номера и "BMW internal usage". Обясниха ми че с тези, май сглобявали новите коли във фабриката.
Втората вълна, на мисля второто денонощие (имаха 3 смени по него време, сега не знам) - кутийките бяха Bosch.
Следващите кутийки бяха Valeo, и 2-3 дни по-късно - бели само с етикет на етикетен принтер: BMW, OEM p/n:, batch:, Made in EU. Мисля че даже и AL filter не пишеше на етикета.
Имаха си и две стаи OTK контрольори (нещо от сорта на 10 човека), и много вероятно не излизат дефектни/куци бройки от там, но ми казаха че за "големите" Bosch, MANN, Valeo се пращат бройките които са веднага след тези за директния производител на автомобила, и после за другите. Идеята е че първите бройки били с най-малки отклонения в размерите, докато матрицата не е износена. После със всяка следваща партида, предполагам, нараства допуска в размерите и пада качеството на изпълнението - те отиват за "някъде на майната си" и остава за въпросния търговец да си ги брандира ако иска. Вероятно има разлика в цената на партидите, но като цяло филтрите които си купуваме тук, много вероятно са произведени в България, пътували са с ТИР до някъде нагоре из Европа и са се върнали на по-висока цена. При всички положения, има смисъл от "брандиран" филтър на голям дистрибутор/производител спрямо бялата кутийка с термо етикета лепен от машината, освен ако не са намесени финансови фактори.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта