D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 09 Яну 2018 15:29
- Местоположение: Чепеларе
- Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D-4D
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Колата е оборудвана с DPF, двигателя е 1AD-FTV. Търся сервиз за диагностика,за да открият причината за влизане на колата в авариен режим. Преди съм ходил в Тойота Пловдив и не съм доволен, светиха пак трите лампи но колата си вървеше и не влизаше в авариен режим.Не откриха от къде е причината.Изтриха някаква грешка и докато изляза от сервиза пак светнаха.След няколко дни изгаснаха сами, и така няколко пъти пак светват и изгасват без да влиза в авариен режим.Но сега светнаха и влезна в авариен режим.Като загася и запаля е добре, върви известно време и пак влиза в авариен режим.
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Аз също не съм доволен от Тойота Пловдив от единственото ми ходене там. Принципно изтриването на грешка без локализиране и отстраняване на даденият проблем не е никакво решение, а това те много добре трябва да го знаят, но нали са ти взели 70- те лева. Все едно да пиеш аналгин при възпален апендицит, образно казано. Имам Техстрийм, ако искаш, пиши ми на лично да се разберем, кога и къде да я закача. Ако не успея да открия проблема, поне няма да ти струва нищо.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 09 Яну 2018 15:29
- Местоположение: Чепеларе
- Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D-4D
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мерси за предложението,аз съм от Чепеларе. През седмицата ако идвам до Пловдив ще ти пиша да се разберем. Вчера свалих ЕГР също и колектора, дупките на колектора които са към ЕГР бяха много запушени, двете на цяло. Всичко изчистих но пак същото.Чета че трябвало и софтуерно преинсталиране,така ли е.
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
ЕГР- а като го свалиш хубаво го изчисти, особено клапата и стеблото. Като го отделиш от електрическата част, механичната трябва да се движи свободно и да може пружинката да го затваря плътно. За ъпдейт на софтуера нищо не мога да кажа, но не бих се наел да го правя, честно казано, особено на чужда кола, а и ако не съм сигурен на 100% какво правя.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 09 Яну 2018 15:29
- Местоположение: Чепеларе
- Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D-4D
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Механичната се движи свободно. Не беше запекъл.
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравеѝте Колеги
Автомобил РАВ 4 177к.с Д-Кат. Смених ЕГР клапан с нов. Дроселовата клапа също беше повредена. Смених я с такава втора употреба. Тя беше с възможност за свързване с охлаждащата течност. Консултирах се ,като и двамата специалисти ми казаха ,че са два модела .С такава възможност и без. Моята оргиналната изглежда е била без. Но това не оказвало влияние на работата на клапата. Смукателния колектор имаше заварки от долната страна. Колко са качествени не знам. Преди ремонта колата като загрееше вдигаше оборотите на празен ход. Това беше причината да сменям ЕГР.Сега тази повреда е няма. Но след 100-200 км светва "чека". След кратко време при ниски обороти върви с придърпване. Като недостиг на гориво. Сутрин също пали като за секунда оборотите падат да 500 и след това все едно се подава газ и се нормализират. Почистих дебитомера. Няма промяна. Има завишен разход на гориво. Карах 20 минути на около 3500 4000 оборота не видях да има регенерация. Дали е възможно сега от некачествена заварка на смук.колектор да се получава това. Моля за вашите мнения.
Автомобил РАВ 4 177к.с Д-Кат. Смених ЕГР клапан с нов. Дроселовата клапа също беше повредена. Смених я с такава втора употреба. Тя беше с възможност за свързване с охлаждащата течност. Консултирах се ,като и двамата специалисти ми казаха ,че са два модела .С такава възможност и без. Моята оргиналната изглежда е била без. Но това не оказвало влияние на работата на клапата. Смукателния колектор имаше заварки от долната страна. Колко са качествени не знам. Преди ремонта колата като загрееше вдигаше оборотите на празен ход. Това беше причината да сменям ЕГР.Сега тази повреда е няма. Но след 100-200 км светва "чека". След кратко време при ниски обороти върви с придърпване. Като недостиг на гориво. Сутрин също пали като за секунда оборотите падат да 500 и след това все едно се подава газ и се нормализират. Почистих дебитомера. Няма промяна. Има завишен разход на гориво. Карах 20 минути на около 3500 4000 оборота не видях да има регенерация. Дали е възможно сега от некачествена заварка на смук.колектор да се получава това. Моля за вашите мнения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Прекалено високи обороти за регенерация. Ключа е равномерни обороти в диапазона 2000-2500. При по високи "орем ли, тъпчем ли?" Дюзи гледал ли си?



- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
На доста места дават регенерацията точно на около 3500-4000об/мин, без да е прекалено натоварен двигателя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Да. Проверени са дюзите. В границите на нормалните параметри са.За 3500-4000 оборота ме посъветва специалист. И то на четвърта и/или пета предавка при съответна скорости в рамките на тези обороти. Карах малко повече автомобила тези дни. При потегляне не поема веднага, получава се едно забиване. Нещо като при по старите автомобили с ръчен смукач. Ако го прибереш преди да позагрял автомобила и подадеш газ се получаваше нещо като задавяне първоначално и после придърпваше и поемаше.При вървене придърпва при около 1500-2000 оборота.Смених горивния филтър също.Дебитомера го чистих но как да разбера дали работи нормално?
Въпрос: Тъй като смукателния колектор е сменян.Чупен и има заварка по него. Заменен е недобросъвестно ,защото майстора ми каза ,че там може да се счупи само от челен удар а колата не е удряна.Възможно ли е след като турбото нагнетява тази заварка да не е качествена и през нея да "излиза" някакво количество въздух и това да оказва влияние на подаваните команди от компютъра. Колеги дайте някакво предложение ако това не може да е причина към кой датчик или детайл да се насоча.Благодаря. Хубава събота и неделя!
Въпрос: Тъй като смукателния колектор е сменян.Чупен и има заварка по него. Заменен е недобросъвестно ,защото майстора ми каза ,че там може да се счупи само от челен удар а колата не е удряна.Възможно ли е след като турбото нагнетява тази заварка да не е качествена и през нея да "излиза" някакво количество въздух и това да оказва влияние на подаваните команди от компютъра. Колеги дайте някакво предложение ако това не може да е причина към кой датчик или детайл да се насоча.Благодаря. Хубава събота и неделя!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Ако изпуска налягане би трябвало да се чува нещо. Имал съм 2 коли с пробив в турбопътищата и се чуваше осезаемо съскане. Някой да задържи на 2- 2500 оборота на място, а ти се ослушвай. Другия вариант е някой колега с Техстрийм в движение да следи стойностите на турбонадува, а ти да караш. Уви, не мога да ти дам точни стойности на налягането, но предполагам някой друг колега ще знае или нещо из нета да се намери. Имай предвид, че ако е това задръстваш ДПФ- а зверски.
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравей те колеги наскоро си купих Тойота Авенсис 2.2D-kat 150ks Автомат. 2010г. И забелязах че при 100кл се появява някакъв
шум под 100 и над 100 се загубва все едно че стърже нещо на желязо. Можели някой да помогне..
шум под 100 и над 100 се загубва все едно че стърже нещо на желязо. Можели някой да помогне..
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Какво/откъде шуми? 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 28 Авг 2019 21:32
- Местоположение: Ruse
- Автомобил: Toyota corolla verso 2.2 D-CAT
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Купил Тойота королла 2.2 д-кат пушиииии много бял пушек.срам да го карам в града.колата влизал в авариен режим. Сега искам да махам тоз дпф софтуерно и физически само че незнам какво ще стани после дали няма да имам по големи главоболии после. Моля ако можи някой да ми посаветва.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
За мен предприемане на демонтаж на ДПФ по 'самодиагностика', с цел отстраняване на друг проблем без добра диагностика е погрешно...
По-добре отидете в сервиз за да се диагностира истинската причина, и да се отстранява целево, а не 'подмяна едно по едно докато най-накрая се налучка причината'... Вторият вариант обикновено излиза по-скъпо...
Моля обърнете внимание на правописа...
По-добре отидете в сервиз за да се диагностира истинската причина, и да се отстранява целево, а не 'подмяна едно по едно докато най-накрая се налучка причината'... Вторият вариант обикновено излиза по-скъпо...
Моля обърнете внимание на правописа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Mitkoiphone и 2 госта