MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 13 Юни 2019 08:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 1.4 d4d mmt, 2006
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте,
Преди около месец купих за майка ми Тойота Корола 1.4 d4d - 90 коня 2006г., но с mmt скоростна кутия, тъй като тя не може да кара с ръчни скорости.
Оказа се, че компютъра който управлява скоростите трябва да се подмени, защото е от първите които давали дефекти. В Тойота ме офертираха с бомбастична сума за подмяна на този компютър, което според мен е лудост, в предвид това че офартата им за всичко беше близо 50% от покупната стойност на автомобила.
Въпросът ми е, може ли да се намери този компютър за по-нормални пари и има ли възможжност за ъпдейт до последната читава версия?
номера на компютъра е : 89530-12210 ....в офертата на Тойота, модела който ми предлагат за подмяна завършва на 214, което според мен означава че е от първите.
Благодаря!
Преди около месец купих за майка ми Тойота Корола 1.4 d4d - 90 коня 2006г., но с mmt скоростна кутия, тъй като тя не може да кара с ръчни скорости.
Оказа се, че компютъра който управлява скоростите трябва да се подмени, защото е от първите които давали дефекти. В Тойота ме офертираха с бомбастична сума за подмяна на този компютър, което според мен е лудост, в предвид това че офартата им за всичко беше близо 50% от покупната стойност на автомобила.
Въпросът ми е, може ли да се намери този компютър за по-нормални пари и има ли възможжност за ъпдейт до последната читава версия?
номера на компютъра е : 89530-12210 ....в офертата на Тойота, модела който ми предлагат за подмяна завършва на 214, което според мен означава че е от първите.
Благодаря!
- Прикачени файлове
-
- comp-corolla-mmt.jpg (1.75 MiB) Преглеждано 3945 пъти
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Колега, хич не се терзай. Моят компютър е същия. Колата върви при мен вече 10 години, а иначе е на почти 13. На над 263000 км. е. Този модел компютър е стар, но добър.
- Прикачени файлове
-
- 20170122_132517-1-1.jpg (737.92 KiB) Преглеждано 3916 пъти
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 13 Юни 2019 08:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 1.4 d4d mmt, 2006
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте Петър,
благодаря за отговора, притесних се вчера защото от Тойота ми казаха, че задължително трябва да подменя стария компютър с нов за 2200лева.
В такъв случай мога ли само да подменя съединителя, защото той е със сигурност за смяна, без това да доведе до странични ефикти след подмяната?
благодаря за отговора, притесних се вчера защото от Тойота ми казаха, че задължително трябва да подменя стария компютър с нов за 2200лева.
В такъв случай мога ли само да подменя съединителя, защото той е със сигурност за смяна, без това да доведе до странични ефикти след подмяната?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Да не би причината да искат подмяна да е в проблем в самият компютър, а не заради това, 'че е стар'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Толкова е добър/ модула/ че на колегата дето го хвали кабела и куфара с инструментите седят в багажника.
.
За да Ви обяснят за разликите стар модул/ нов модул.Можете да питате колегата todor87./ може и да бъркам ника/

За да Ви обяснят за разликите стар модул/ нов модул.Можете да питате колегата todor87./ може и да бъркам ника/
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Бъркаш колега! Инструментите и лаптопа ги воэя за да помагам на други колеги, а не заради моята кола.Petar555 написа: ↑09 Юни 2019 11:02 Аз лично съм го пробвал на няколко модела с 1.4 D4D: Yaris, Auris, Corolla и Aygo. Работи. Само трябва да е равно.
А диагностиката си я нося винаги с мен, защото освен Techstream, използвам и Easydiag за над 50 марки и софтуера за Toyota е с абсолютно същата функционалност. Мога дори да ти обуча съединителя с него. Но обучение не става без механично пипане, ако искаш да стане добре. А куфарът с инструментите не винаги е с мен.![]()

Пробвана е на:
Хюндай
Рено
Пежо
Ситроен
Нисан
Ауди
Тойота
Субару
Мерцедес
Форд
Шкода
Опел
Свързва се с абсолютно всички модули на колата. Само дето не може да каже коя баба е пърдяла на седалката и какво е яла последно.


-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 13 Юни 2019 08:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 1.4 d4d mmt, 2006
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Не мога да преценя, нямам никакъв опит с марката Тойотаslowtraveler написа: ↑13 Юни 2019 17:17Да не би причината да искат подмяна да е в проблем в самият компютър, а не заради това, 'че е стар'...

Последно промяна от Mishomax1 на 13 Юни 2019 20:24, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 13 Юни 2019 08:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 1.4 d4d mmt, 2006
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Понякога виждам повече с него от техстрийма.
Работи добре и с други марки.
За мен е важно да не лъже и да дава кодовете на грешките точно. Генериците не "виждат" всичко.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 10 Юни 2019 07:51
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Toyota Corolla
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте.
От няколко дни съм собственик на Корола 1.4 дизел с ММТ 2006 г. На третия ден светна червено зъбно колело и колата спря. Стои на N и не отчита друга позиция на лоста. Започна да го прави на всеки 5 мин. градско шофиране. Изчаквам няколко минути (от 1 до 3) и всичко започва да работи нормално. И така до следващия път. Тествах съединителя - на 5 скорост от 60 км. ускорих с пълна газ. Работи нормално.
Взех си кабел и направих диагностика.
Моля за помощ.
Благодаря предварително.
От няколко дни съм собственик на Корола 1.4 дизел с ММТ 2006 г. На третия ден светна червено зъбно колело и колата спря. Стои на N и не отчита друга позиция на лоста. Започна да го прави на всеки 5 мин. градско шофиране. Изчаквам няколко минути (от 1 до 3) и всичко започва да работи нормално. И така до следващия път. Тествах съединителя - на 5 скорост от 60 км. ускорих с пълна газ. Работи нормално.
Взех си кабел и направих диагностика.
Моля за помощ.
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Актуаторът ти е за ремонт.
Ако зъбният сектор и червяка са добре, значи сменяш втулки лагери на актуатора и евентуално на мотора. Проверяваш дали не е влизала вода. Ако е така трябва да почистиш и възстановиш уплътнението на корпуса. Гледаш четки и колектор. Чистиш, сменяш, ако трябва. О-пръстени на сензора и мотора, ако трябва сменяш. Гледаш състоянието греста и ако трябва сменяш. Проверяваш ротора за намотки на късо. Проверяваш консумация на стенд - трябва да е под 20 ампера при отпускане. Монтираш, смазваш, обучаваш и караш
Ако зъбният сектор и червяка са добре, значи сменяш втулки лагери на актуатора и евентуално на мотора. Проверяваш дали не е влизала вода. Ако е така трябва да почистиш и възстановиш уплътнението на корпуса. Гледаш четки и колектор. Чистиш, сменяш, ако трябва. О-пръстени на сензора и мотора, ако трябва сменяш. Гледаш състоянието греста и ако трябва сменяш. Проверяваш ротора за намотки на късо. Проверяваш консумация на стенд - трябва да е под 20 ампера при отпускане. Монтираш, смазваш, обучаваш и караш
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Не бъркаш

Разликата е брутална, от както смених компа забравих за каквито и да било обучения, вече почти 100к.км.
Хронология:
Смених съединител комплект със вилка и пр.
Пълна профилактика на актуатор плюс ново моторче от @mfandakov

Перфектен монтаж и регулиране.
Резултата = на ~ 10к км. обучение.
Поръчах правилния комп от @Toyota forever:

Тогава ми излезе 750лв. чистак бърсак и забравих за кабели и обучения.
А това беше "стария":

Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта