https://insideevs.com/news/353600/toyot ... obal-bevs/
... и естествено после нов раздел във форума за чисто електричеко задвижване

Накратко, с малки изключения (Porsche Taycan) сега (през 2019 г.) електромобилите са оборудвани с 400V батерии. Реалното напрежение е по-ниско (при някои електрички като новия Hyundai IONIQ дори 319V), но за целите на лесното смятане и представяне тук използваме 400 и 800V.
800-волтовите системи позволяват много по-мощно и бързо зареждане на електромобили. Това е така точно заради увеличеното напрежение, което от своя страна не налага толкова голям ток (ампери), колкото при 400V системите. За да се ориентираш за каква бързина става дума, след време Porsche ще увеличи мощността на зареждане на Taycan от сегашните 270 кВт до 350 кВт, което означава, че батерията ще може да се зарежда до 80% за под 15 минути. В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система.
От:Изпълнителният директор на Toyota Europe сподели, че Aygo ще има наследник и в момента се обмисля варианта да не се прави хибридна версия на този модел, а направо да се мине на електрическа.
Не е официално потвърдено обаче, а не става ясно и дали ще има нова бензинова версия на този модел. Все така това си е потенциално още един електромобил задаващ се в обозримо близко бъдеще като опция.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост