Ритмичен шум ит гумата
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 03 Фев 2019 22:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris 2014
- Получена благодарност: 3 пъти
Ритмичен шум ит гумата
Здравейте! Колата е Аурис 2014г., 1.6, 132коня, ръчна, на 137хил. км. От известно време ми прави впечатление някакъв ритмичен шум от ляво. Не мога да определя дали е предна или задна гума. Като цяло не е силен звука, а се чува само при спряно радио и като минавам близо до стена например и се отблъсква самият звук в нея. Звукът е като все едни има камъче в грайфера. Проверих гумите, няма никакви камъчета или други неща. Доколкото мога да видя няма и забит пирон, защото това беше другото ми предположение. Гумите са нови ханкуук на около 2хил. км., джантите са железни. Правило ми е впечатление, че от доста коли се чува подобен звук, но не знам дали е нормално.
Ритмичен шум ит гумата
Малко вероятно, но с голям късмет може да се набута нещо между накладката и диска. Случвало ми се е на авенсиса.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ритмичен шум ит гумата
Всичко подлежи на проверка (апарати, накладки, дискове, лагери, ламаринки), но пироните са особени "животни". Понякога са без глави, забиват се дълбоко и не се виждат лесно. Когато обаче гумата е под натиск, тогава може и да причуква... Силни очила или лупа, малка отвертка и всяка съмнителна цепнатинка се проверява - попадал съм на подобни открития. 

-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Ритмичен шум ит гумата
Да не се е разместила някоя тежест от вътре и да причуква, я по накраиник, я по апарат.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 03 Фев 2019 22:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris 2014
- Получена благодарност: 3 пъти
Ритмичен шум ит гумата
Вече не се чува нищо, спря преди да я закарам да я погледнат. Не знам от какво е било, но явно не е било нищо сериозно... предлолагам.
Благодаря за съветите!
ПП една от гумите ми спада с по 0.5 атмосфери за около седмица, което не е ок. Възможно ли е да е от крива джанта, въпреки че са железни и не знам изобщо дали е възможно да се изкриви? Другото, което ми хрумва е да е от вентила, но не знам дали при смяната на гумите не ги сменят задължително, а гумата си спадаше и преди смяната. При смяна на вентил трябва ли да се смени и датчика за налягането?
Благодаря за съветите!

ПП една от гумите ми спада с по 0.5 атмосфери за около седмица, което не е ок. Възможно ли е да е от крива джанта, въпреки че са железни и не знам изобщо дали е възможно да се изкриви? Другото, което ми хрумва е да е от вентила, но не знам дали при смяната на гумите не ги сменят задължително, а гумата си спадаше и преди смяната. При смяна на вентил трябва ли да се смени и датчика за налягането?
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Ритмичен шум ит гумата
Отиди гумаджия да я види. Около 15 лв е лепенето в кварталните гумаджийници (случва се да се забие рапидка, миналото лято 3 пъти лепих различни гуми). Вентила е около 2 лв. Ако все пак ти е любопитно, можеш много лесно сам да провериш от къде изпуска - в един съд във вода разтваряш малко препарат за чинии или правиш сапунен разтвор, после с гъба, четка, парцал или просто с ръка мажеш гумата с разтвора. Ще започнат да излизат мехурчета от пробитото място. Но така или иначе трябва гумаджия да оправя, той ще си провери със сапунката, а и ще ти погледне джанта, вентил и т.н...
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 03 Фев 2019 22:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris 2014
- Получена благодарност: 3 пъти
Ритмичен шум ит гумата
Гумите са ми чисто нови, надали е от самата гума още повече, че и зимната спадаше по същия начин.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Ритмичен шум ит гумата
И моите миналото лято бяха чисто нови, това не попречи на 300 км от монтирането им да сефтосам едната с дебела рапидка, после другата с тъничка (втория път с тънката покарах едни 1000+ км с донапомпване през ден, имах подобно ритмично почукване). Третия път на автомивка случайно видях леки мехурчета докато стоеше с препарата, много бавно спадаше пак и бегом при гумаджията.
Щом и със зимните е било пак така - джантата или вентила не са ок.
Щом и със зимните е било пак така - джантата или вентила не са ок.
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
- Местоположение: Plovdiv
- Получена благодарност: 5 пъти
Ритмичен шум ит гумата
Най- добре е да идеш на вулканизатор да свали и потопи цялата гума във вода. Възможно е и при монтажа на гумата да не е изчистен добре ръба на джантата и оттам леко да спада. В такъв случай иди при друг гумаджия, щото първият може да си е мундар по природа. Възможно е и да е от винтила. Мисля, че може да се смени само той без датчика за налягането. По спомен беше към 12лв. Може и с обикновен, който е около 2лв, но няма да отчита налягането на гумата. Най- вероятната причина е видия или пиронче в гумата, на което вече се е скъсала главичката и е спряло да тупурка при оборота на гумата. При всички случаи си трябва потапяне във вана, за да се види причината за спадането на налягането.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ритмичен шум ит гумата
Доста по-възможно отколкото при алуминиева... Може да има и корозия, която да пречи на уплътняването. Или пък да има захапан боклук между гумата и джантата...rooneymarto написа: ↑17 Юни 2019 21:53 Възможно ли е да е от крива джанта, въпреки че са железни и не знам изобщо дали е възможно да се изкриви?
Рабира се - може (и най-вероятно) е да е вентила или стеблото му... Вентила се сменя елементарно без демонтаж на гумата.
Стеблото също би трябвало да се сменя (но при мен бяха обявили някакви странни цени в сервиза - от порядъка на 15-20-40лв/бр). Датчикът би трябвало да може да се прехвърли на новото стебло...
Често ритмичният шум до стена или мантинела погрешно се 'диагностира' като проблем в автомобила, докато в повечето случаи това е просто отразеният шум от конкретни детайли - например стълбовете на мантинелата, или асиметрия във фасадата на сградата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 03 Фев 2019 22:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris 2014
- Получена благодарност: 3 пъти
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Ритмичен шум ит гумата
Защо стоманената се криви по-лесно от алуминиевата? Не казвам, че не си прав, но ми е интересно.
Относно винтилите - на моите TPMS-и на Авенсиса не се сменяли само винтили, а целите датчици. Това беше констатацията в един сервиз.

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Ритмичен шум ит гумата
Защото стоманата е мека, нали затова е здрава
Алуминия направо се пука... Аз съм за мръсна/крива джанта 





Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта