Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Има ли някакво развитие с твоето устройство? Можеш ли да възстановиш цяла батерия в рамките на 1-2 дена?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Развитието е на тест, както съм писал. Ако имаш 12 волтово захранване, мога да ти го пратя да го закачиш на един модул за теста и ако логиката му е вярна, следва изпълнение в 7 или 14 канала и за един ден хибрида ще е в движение. Просто за следващия от форума ще има готово решение, защото и аз минах по твоя път и времето не можеш да го постигнеш със суми под 4 цифрни такива. И за това реших да тръгна в тази посока. Просто нещо конкретно, без настройки, без нищо. Само го свързваш и то си прави всичко специфично за тези бактерии.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Е, ти сигурно си го тествал вече за толкова време.
Аз вече започнах да го правя по стандартният начин и когато стане. Не ми се иска да ангажирам никой.
Аз вече започнах да го правя по стандартният начин и когато стане. Не ми се иска да ангажирам никой.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Не виждам нищо толкова космическо в разреждане и зареждане на NiMH батерии до едно и също ниво...
Ба го у батерията
Разреждаш, зареждаш, 'подравняваш' и от там нататък - да му мисли автомобила
Да, с готово устройство става по-лесно, ама едва ли би било толкова трудоемко да ги разредиш и ръчно, след което да ги заредиш с зарядното...
Или само да ги заредиш със зарядното
Ба го у батерията


Да, с готово устройство става по-лесно, ама едва ли би било толкова трудоемко да ги разредиш и ръчно, след което да ги заредиш с зарядното...
Или само да ги заредиш със зарядното

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Аз го поръчах това устройство. С него и 4-каналното зарядно ще съм доста по-подготвен следващият път.
Иначе има смисъл от тези цикли на разреждане/зареждане. Единият краен модул още на второто зареждане достигна 7200mAh и зарядното спря. За всеки случай му пуснах още един цикъл, но вдигнах капацитета на 7400 и D. Peak от 4 на 10mv/Cell. Другите 2 модула, които зареждам в момента има подобрение и при тях.
Иначе има смисъл от тези цикли на разреждане/зареждане. Единият краен модул още на второто зареждане достигна 7200mAh и зарядното спря. За всеки случай му пуснах още един цикъл, но вдигнах капацитета на 7400 и D. Peak от 4 на 10mv/Cell. Другите 2 модула, които зареждам в момента има подобрение и при тях.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Разбира се, че има смисъл - 'паметта' на NiMH си е явен 'дефект' на този тип химически елементи..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Все още "възкресявам" модулите. Става много бавно заради малкият discharge ток на зарядните. EV-PEAK CQ3 пристигна много по-бързо отколкото очаквах, понеже са го изпратили от Германия, вместо от Китай. С него разреждам модулите 2 пъти по бързо от Imax B6AC v2, но пак е бавно. Поне е 4-канален.
Към момента имам 22 готови модула, които се зареждат до над 7000mAh и после при разреждане до 6V дават над 5000mAh. Има още поне два добри, които в момента се циклират. И междувременно поръчах още 8 броя от UK. Така, че към краят на другата седмица или на по-другата, колата би трябвало да е в движение.
Като я направя, мисля да пробвам да рехидратирам един от слабите модули и ако му се възвърне капацитета ще е много добре и ще си оправя и другите да имам какво да слагам следващият път.
Към момента имам 22 готови модула, които се зареждат до над 7000mAh и после при разреждане до 6V дават над 5000mAh. Има още поне два добри, които в момента се циклират. И междувременно поръчах още 8 броя от UK. Така, че към краят на другата седмица или на по-другата, колата би трябвало да е в движение.
Като я направя, мисля да пробвам да рехидратирам един от слабите модули и ако му се възвърне капацитета ще е много добре и ще си оправя и другите да имам какво да слагам следващият път.
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Това с рехидратирането ще е интересно


Приус 2 / 2006г, 4,8л/100км
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Колата е готова. Вече мисля да карам предимно нея в града за да не се развали пак от некаране. Сега върви дори по-добре от преди 4 години, когато я купих. Усеща се по-мощна и ДВГ-то работи на по-ниски обороти. Батерията се разрежда и зарежда много по-бавно. Сложих само хубави модули. Най-слабият е 5850мАч.
Останаха ми доста модули и искам да видя дали ще мога да им вдигна капацитета с рехидратиране - https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/.
Някой може ли да ми препоръча устройство с което може да се мери вътрешното съпротивление на модулите и което може да се купи от БГ? Зарядните на SkyRC уж го мерят, но не мисля че мерят вярно.
Останаха ми доста модули и искам да видя дали ще мога да им вдигна капацитета с рехидратиране - https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/.
Някой може ли да ми препоръча устройство с което може да се мери вътрешното съпротивление на модулите и което може да се купи от БГ? Зарядните на SkyRC уж го мерят, но не мисля че мерят вярно.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Горе-долу го мерят вярно, но вече съм забравим и май имаше шанс да мерят съпротивлението само на баланс портовете. Ако остане време ще погледна дали мереха и на главните портове за зареждане.
Но на теория може да измериш съпротивлението на база един прост волтметър и едно съпротивление, ако толкова много те вълнува да го знаеш.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
На главните портове го мерят, но два различни модела на SkyRC дават различно съпротивление на един и същи модул и затова не им вярвам.
Както и да е. Ще си потърся някакво наистина качествено устройство специално за мерене на съпротивление на батерии.
Както и да е. Ще си потърся някакво наистина качествено устройство специално за мерене на съпротивление на батерии.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Колко модула смени, и къде бяха "зле модулите"? Като цяло статистики? Предполагам не е бил случай тип "колко по към средата на батерията, толкова по-зле", впредвид километрите.AlexPP написа: ↑11 Юли 2019 12:01 Колата е готова. Вече мисля да карам предимно нея в града за да не се развали пак от некаране. Сега върви дори по-добре от преди 4 години, когато я купих. Усеща се по-мощна и ДВГ-то работи на по-ниски обороти. Батерията се разрежда и зарежда много по-бавно. Сложих само хубави модули. Най-слабият е 5850мАч.
Останаха ми доста модули и искам да видя дали ще мога да им вдигна капацитета с рехидратиране - https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/.
Някой може ли да ми препоръча устройство с което може да се мери вътрешното съпротивление на модулите и което може да се купи от БГ? Зарядните на SkyRC уж го мерят, но не мисля че мерят вярно.
За рехидратирането - предполагам си знаеш, но не бързай, преди да си прочел всичко по темата, особено "капсуловането".
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
7 модула смених. Тези в двата края (първите 5-6 от единият край и 5-6 от другият край) дадоха над 6000мАч още на второто или третото разреждане. По средата бяха по-слаби, но пак над 5300мАч, което не е никак зле, с изключение на номер 19, който имаше окъсена клетка и даваше 6 волта и нещо.
Без да съм спец, моето мнение е, че ако трябва да станат нещата както трябва, трябва всеки модул да се циклира по отделно (а не с grid charger или някакво устройство дето прави всички модули на веднъж). При мен имаше няколко модула с под 2500мАч при първото разреждане и други с над 4500мАч. Тези с под 2500мАч искаха няколко цикъла за да се вдигнат до поне 5800мАч, а тези с 4500+ мАч - само 2-3 цикъла.
При сглобяването сложих най-добрите модули в двата края, за да се запазят ако след време пак се наложи да сменям модули, и ги подредих така, че във всеки блок двата модула да са с еднакъв капацитет. Сложих двата крайни температурни сензора по към средата и почистих вентилатора (с обезмаслител на спрей става като нов).
Без да съм спец, моето мнение е, че ако трябва да станат нещата както трябва, трябва всеки модул да се циклира по отделно (а не с grid charger или някакво устройство дето прави всички модули на веднъж). При мен имаше няколко модула с под 2500мАч при първото разреждане и други с над 4500мАч. Тези с под 2500мАч искаха няколко цикъла за да се вдигнат до поне 5800мАч, а тези с 4500+ мАч - само 2-3 цикъла.
При сглобяването сложих най-добрите модули в двата края, за да се запазят ако след време пак се наложи да сменям модули, и ги подредих така, че във всеки блок двата модула да са с еднакъв капацитет. Сложих двата крайни температурни сензора по към средата и почистих вентилатора (с обезмаслител на спрей става като нов).
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Със grid charger-а не пречи да направиш множество charge/discharge цикли + balance charge. Не съм прочел някой да си е прецакал батерията със manual discharge, докато следва препоръките за discharge rate-а, а определено е имало случаи на discharge до умрели 25w крушки. За balance (over)charge - включен вентилатор, свалени прозорци, много бавно зареждане - няма драми.
За ремонт на батерията и измерване на точен капацитет на модулите определено не е най-доброто, но за периодичен cycling (да речем веднъж в годината) е много удобно.
За поставянето на най-добрите в краищата - интересно, повечето хора правят точно обратното. Колкото по-добър модул, толкова по-малко би трябвало да загрява. Това, заедно със преместването на датчиците по средата и чистенето на вентилатора, би трябвало да ти удължи доста времето до следващата смяна.
Интересно ми е тези, които са били по 2500 колко време ще си държат "възстановения" капацитет.
Както и да е, поздрави за успешния ремонт! Почвай да наливаш километри
За ремонт на батерията и измерване на точен капацитет на модулите определено не е най-доброто, но за периодичен cycling (да речем веднъж в годината) е много удобно.
За поставянето на най-добрите в краищата - интересно, повечето хора правят точно обратното. Колкото по-добър модул, толкова по-малко би трябвало да загрява. Това, заедно със преместването на датчиците по средата и чистенето на вентилатора, би трябвало да ти удължи доста времето до следващата смяна.
Интересно ми е тези, които са били по 2500 колко време ще си държат "възстановения" капацитет.
Както и да е, поздрави за успешния ремонт! Почвай да наливаш километри

gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Взе ми думите от устата


Чисто по пътя на логиката - и аз бих го направил така..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта