Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
- valioman
- Мнения: 71
- Регистриран на: 01 Фев 2015 23:13
- Местоположение: Сливен
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1CD-FTV
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
А как мериш модулите , само с мултицет ли ?
Добре е паралелно на мултицета да закачиш и товар (може някоя крушка от къси светлини) , така ще разбереш модулите дали се държат еднакво на товар, и съответно по лесно ще установиш има ли и други "тръгнали" модули.
Добре е паралелно на мултицета да закачиш и товар (може някоя крушка от къси светлини) , така ще разбереш модулите дали се държат еднакво на товар, и съответно по лесно ще установиш има ли и други "тръгнали" модули.
Toyota Corolla Verso D4D 2003г.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Да, ще го направя това. Започнаха да ми се изясняват нещата. Сега модулите най-вероятно са с намален капацитет, което се отразява на разхода на гориво и на динамиката на колата и при всички случаи е добре да разредя/заредя 3 пъти всички модули за да им се вдигне капацитета. Разреждане до 6V с 2A със зарядното или за по-бързо - с крушка от фар (а защо не и с някаква товарна вилка с 5А например?), и зареждане до 7250mAh отново с 2А (в priuschat повечето зареждат с 5А, но аз не бързам и мисля да пробвам с 2А). Ще отнеме много време за всичките модули, но не е проблем.
- valioman
- Мнения: 71
- Регистриран на: 01 Фев 2015 23:13
- Местоположение: Сливен
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1CD-FTV
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Лично мое мнение ,че тези "регенерации" са излишни ... зарядното на автомобила си "знае работата" най-добре.
Просто установи с мерене под товар "различните" модули , смени ги с новите модули , запаралели всичките за да се самобалансират и горе долу да им се уеднакви напрежението и сглобявай всичко.
Основния проблем е, че модулите са вързани серийно(последователно) и максималния ток който може да отдаде пакета е максималния ток на най-слабия модул.
Просто установи с мерене под товар "различните" модули , смени ги с новите модули , запаралели всичките за да се самобалансират и горе долу да им се уеднакви напрежението и сглобявай всичко.
Основния проблем е, че модулите са вързани серийно(последователно) и максималния ток който може да отдаде пакета е максималния ток на най-слабия модул.
Toyota Corolla Verso D4D 2003г.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Съгласен съм с valioman... Не че е лошо да направиш пълен цикъл разряд/заряд на NiMH, но вероятно в случая е излишна хамалогия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Аз вече сложих 3 модула да се разредят/заредят 3 пъти на 3 отделни зарядни Imax B6AC v2. Настроих ги на 7200mAh cut-off, 2.0A ток на зареждане и 2.0А ток на разреждане (но зарядните гледам, че разреждат с 0.7А в момента), и 5 минути почивка между циклите. Взеx 7 модула и ги сложих между оригиналните странични капаци на пакета и ползвам шпилки с гайки и шайби да ги стегна. От 7-те модула, зареждам 3 (през един). Ако за един модул отнема около 24 часа, за всичките ще отнеме около 10 дена, освен ако през това време не ми пристигне 4-каналното зарядно от Китай.
Не разбирам от батерии, но от прочетеното разбрах, че тези цикли се правят за да се "възкресят" модулите, на които с времето им е намалял капацитета, а и за да се балансират капацитетите на отделните клетки вътре в модулите. Има ли логика в това? В колата модулите никога не се разреждат до 6V.
Вчера за проба пробвах да заредя заминалият модул дето дава само 6.5 волта без да го стягам и наистина се наду, макар че го зареждах само с 1А. Въобще не се загря. Няколко часа след като го махнах от зарядното се сви и си върна оригиналната форма.
Не разбирам от батерии, но от прочетеното разбрах, че тези цикли се правят за да се "възкресят" модулите, на които с времето им е намалял капацитета, а и за да се балансират капацитетите на отделните клетки вътре в модулите. Има ли логика в това? В колата модулите никога не се разреждат до 6V.
Вчера за проба пробвах да заредя заминалият модул дето дава само 6.5 волта без да го стягам и наистина се наду, макар че го зареждах само с 1А. Въобще не се загря. Няколко часа след като го махнах от зарядното се сви и си върна оригиналната форма.
- valioman
- Мнения: 71
- Регистриран на: 01 Фев 2015 23:13
- Местоположение: Сливен
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1CD-FTV
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Това с възкресението го остави на господ.Митовете и легендите за възстановяване на акумулатори мнооого.Някои химични процеси просто са необратими ... реално хибридната система постоянно зарежда/разрежда батерията ,и то мисля доста по-умно от китайското зарядно
. Примири се ,че това което е умряло не можеш го вдигна (въпреки рекламите за възкресяващите хапчета) .

Toyota Corolla Verso D4D 2003г.
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
От къде вземате модулите и каква е приблизителната им цена?
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Не знам. В priuschat има снимки как с всеки следващ цикъл на разреждане/зареждане се увеличава капацитета. Ще заредя каквото мога до Петък (тогава идват 4-те модула от Англия), пък ще видим.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Аз поръчах 4 броя от тук: https://www.ebay.co.uk/itm/264039307648. Общо 147 паунда с доставката. Има и по-евтини, но не знам дали изпращат до България.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Предполагам колегата съвсем няма намерение да възкресява умрелите модули...valioman написа: ↑04 Юни 2019 13:27 Това с възкресението го остави на господ.Митовете и легендите за възстановяване на акумулатори мнооого.Някои химични процеси просто са необратими ... реално хибридната система постоянно зарежда/разрежда батерията ,и то мисля доста по-умно от китайското зарядно. Примири се ,че това което е умряло не можеш го вдигна (въпреки рекламите за възкресяващите хапчета) .
А просто е чел за ефекта 'памет', особено приложим на NiMH батерии (и почти липсващ на Li-ion батериите), при който ако например многократно недоразреждаш или недозареждаш такава батерия, то този диапазон и става целият капацитет...
Например зареждаш до 80% и разреждаш до 40%. Тогава 'химията' така ще се нагоди, че батерията няма да има капацитет при опит за зареждане над 80%, и съответно рязко ще пада и под 40%...
Което положение се подобрява ако неколкократно я разредиш до 0% и я заредиш до 100%...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Да, това имах в предвид. Този с умряла клетка знам, че няма никакъв шанс да се възкреси.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Какво мислите за това устройство - https://www.ebay.co.uk/itm/SKY-RC-DB200 ... SwD41cyq~Q
Ще мога ли с него да разреждам модулите примерно с 5А до 6V и после да ги зареждам с iMAX-ите?
Ще мога ли с него да разреждам модулите примерно с 5А до 6V и после да ги зареждам с iMAX-ите?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Абе то че ще можеш - ще можеш, но има ли смисъл да трупаш техника, която едва ли ще я използваш повторно...
За доста по-малка сума от посочената си взех универсално захранващо регулируемо устройство до 30V/5А, което ми позволява да правя безопасно всякакви подобни хватки...
Например от стар нагревател си правя товар, който го смятам да е 4А/6V, настройвам си захранването да дава до 5А и да поддържа напрежение 6V, при което товарът лежи изцяло на акумулатора докато не достигне 6V, и тогава се поема от стабилизираното захранване - няма опасност 'да го изтърва'...
Същото захранване си го ползвам за зареждане на литиеви батерии (ограничението по ток и по напрежение - което настъпи първо, държи литиевите батерии винаги в 'безопасно' зареждане)...
Зареждал съм автомобилен акумулатор (няма опасност да го презареди, а си дава 5А)...
Дори съм правил галванично почистване наскоро... И съм захранвал експериментални платки с 3.3V....
Има същият тип и 10А... Още съжалявам, че не си взех такова...
За доста по-малка сума от посочената си взех универсално захранващо регулируемо устройство до 30V/5А, което ми позволява да правя безопасно всякакви подобни хватки...
Например от стар нагревател си правя товар, който го смятам да е 4А/6V, настройвам си захранването да дава до 5А и да поддържа напрежение 6V, при което товарът лежи изцяло на акумулатора докато не достигне 6V, и тогава се поема от стабилизираното захранване - няма опасност 'да го изтърва'...
Същото захранване си го ползвам за зареждане на литиеви батерии (ограничението по ток и по напрежение - което настъпи първо, държи литиевите батерии винаги в 'безопасно' зареждане)...
Зареждал съм автомобилен акумулатор (няма опасност да го презареди, а си дава 5А)...
Дори съм правил галванично почистване наскоро... И съм захранвал експериментални платки с 3.3V....
Има същият тип и 10А... Още съжалявам, че не си взех такова...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Прав си, но аз не съм по тоците, пък и времето е пари. Че хибрид повече няма да си купя - няма, но съм сигурен, че макс. до една година пак ще отварям батерията, защото това са стари модули към края на живота си. И тогава пак ще ми трябва такова устройство.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Май не си ми чел темата, или по-конкретно последното ми мнение:
viewtopic.php?f=35&t=32510&start=30
viewtopic.php?f=35&t=32510&start=30
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта