
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
'Кетчупа' на снимката най-вероятно е за водачите... А на тях им е през ... с каква спирачна течност караш 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
И аз това казвам, но предпочитам нещо качествено... По-големият проблем е, че хората не се информират првилно и слагат смазка за накладките при еластомерните детайли..., което крайно груба грешка. 

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Ами то в книжките по принцип пише да се намаже там само със спирачна течност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Аз предпочитам да слагам малко смазка в канала на уплътнението и после под маншета против прах. Там рискът от ръждясване е много голям, особено в нашия регион със солена мъгла. Имам един олдтаймер, на който преди 5-6 години ремонтирах цялата спирачна система, без колата да е излизала от гаража (не е в движение). Само от стоенето в гаража предните дискови спирачки блокираха тотално и след разглобяването установих, че каналът под уплътнението на буталцето (о-пръстен) е ръждясал и така беше стегнал о-пръстена, че нямаше мърдане нито на буталото, нито на накладките. Как съм ги разглобявал, аз си знам. Даже още не съм ги сглобил, че наред е друга кола... Ако се знае, че колата ще се кара веднага или ще се кара често, може и само със спирачна течност.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Оказва се, че на предните апарати гуменото пръстенче е отдолу, а на задните - отгоре (снимките ги взех от сайта japan-parts.eu по VIN). Лично аз не съм ги размествал, защото ги вадя и слагам 1 по 1, за да не се объркам, но нека ги има 1 до друго да се види разликата:
- Прикачени файлове
-
- Untitled.png (14.84 KiB) Преглеждано 18669 пъти
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Колеги....., върнете се в правата вяра, какви са тия немски греси на Тойота автомобил ?
Правилния отговор на въпроса е 08887-01206 Toyota Rubber Grease За тези, които не искат да дават около 20-30 лева на ТМК, всяка смазка, която не съдържа минерални масла(именно те раздуват гумичките) ще бъде подходяща.
Четете съдържанието и упътванията за прилагане!
Успех!
П.П. Малкото пакетче на схемите по-горе е именно това



Правилния отговор на въпроса е 08887-01206 Toyota Rubber Grease За тези, които не искат да дават около 20-30 лева на ТМК, всяка смазка, която не съдържа минерални масла(именно те раздуват гумичките) ще бъде подходяща.
Четете съдържанието и упътванията за прилагане!
Успех!

П.П. Малкото пакетче на схемите по-горе е именно това

- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Аз намерих препоръка (продължавам да ровя), снимката по-долу (от нормален, разбираем англоезичен форум, бяха цитирали картинка от руски форум). Май от тойотските за водачите препоръчват 08887-80609.
Благодаря на всички, които писаха, благодаря за всяка критика и съвет!

Благодаря на всички, които писаха, благодаря за всяка критика и съвет!


- Прикачени файлове
-
- dfa141839537.jpg (108.97 KiB) Преглеждано 18579 пъти
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Радвам се на положителната оценка, но нека колегите не остават с грешно впечатление за вярната грес
Если будем искать русских источников то можно посмотреть ... тук
https://www.drive2.ru/b/494768413822943516/
От статията се вижда, че според бюлетин CP-0160T-0111-RU греста 08887-80609 се прилага само за определени модели Т27 и AUR21 и то с тропащи спирачни супорти
.
От всичко до тук можем да обобщим:
08887-01206/08887-83010/червена/ - литиево-сапунена грес на гликолова основа - прилага се за водачи и бутала даже и съгласно сервизните ръководства
08887-80609/бяла/ - високо-температурна силиконова грес за водачи на тропащи супорти
08887-80409/черна/- молибденова грес за противоскърцащите пластини.
Карайте винаги с изправни спирачки и сменяйте спирачната течност на 2 години!
Наздраве!

Если будем искать русских источников то можно посмотреть ... тук
https://www.drive2.ru/b/494768413822943516/
От статията се вижда, че според бюлетин CP-0160T-0111-RU греста 08887-80609 се прилага само за определени модели Т27 и AUR21 и то с тропащи спирачни супорти

От всичко до тук можем да обобщим:
08887-01206/08887-83010/червена/ - литиево-сапунена грес на гликолова основа - прилага се за водачи и бутала даже и съгласно сервизните ръководства

08887-80609/бяла/ - високо-температурна силиконова грес за водачи на тропащи супорти
08887-80409/черна/- молибденова грес за противоскърцащите пластини.
Карайте винаги с изправни спирачки и сменяйте спирачната течност на 2 години!
Наздраве!

Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Направил съм грешка и от две години карам задните водачи намазани с ATE Plastilube. Колата е Авенсис 2011г. Прегледах ги от вън - маншоните са добре. Не знам дали вътре има гумена втелка и дали тя няма да се раздуе от пастата. Сега си поръчах другата паста ATE Bremszylinder paste. Дали ще успея хубаво да почистя всички буталца и отвори от старата паста, за да сложа новата?
За ATE Plastilub пише, че е съвместима с повечето материали, от които са изработени О-пръстените.
За ATE Plastilub пише, че е съвместима с повечето материали, от които са изработени О-пръстените.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Ако още не си взел, най-добре си вземи такава (виж мнението по-горе):
Според мен ще се промият лесно със спрей за почистване на спирачни апарати TRW.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Днес намерих време да сменя предните. Движеха се свободно, т.е. не е било толкова спешно да ги сменя, но все пак... Смазката е червена като кетчуп. Едно пакетче стигна за двата предни апарата, т.е. остават ми още три - едно за задните и две за следваща профилактика (може би като сменям накладки).
Качвам снимка на двете гумички стара и нова, да се види как се раздуват за може би 2 години след смазване на водачите с неподходяща грес (ATE Plastilube). Иначе гърба на накладките и частта им, която контактува със спирачния апарат си ги намазах пак с ATE Plastilube (дават я точно за това). Старата смазка си стоеше въпреки редовните автомивки. За 2000 км вътрешния канал на феродото на накладките (феродото е срязано по средата) се беше шпакловал и бетонирал с феродов прах. Иначе лесно го изчегъртах с една отвертка.
Качвам снимка на двете гумички стара и нова, да се види как се раздуват за може би 2 години след смазване на водачите с неподходяща грес (ATE Plastilube). Иначе гърба на накладките и частта им, която контактува със спирачния апарат си ги намазах пак с ATE Plastilube (дават я точно за това). Старата смазка си стоеше въпреки редовните автомивки. За 2000 км вътрешния канал на феродото на накладките (феродото е срязано по средата) се беше шпакловал и бетонирал с феродов прах. Иначе лесно го изчегъртах с една отвертка.
- Прикачени файлове
-
- 20190602_152923.jpg (911.19 KiB) Преглеждано 18193 пъти
-
- 20190602_152954.jpg (998.28 KiB) Преглеждано 18193 пъти
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
И аз приключих с ремонтите на моята спирачна система. Поднових почти всичко и с правилната грес. Отказах се от силиконовата спирачна течност ДОТ5.0 по ред причини. Покарах около 50-ина км и дори минах преглед. А бе друго си е редовната профилактика... 

Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Смених гумените пръстени и гресирах с двете части на АТЕ. След година ще отворя за проверка.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Раздути гумени "пръстени" на спирачни водачи - каква смазка?
Здравейте, преди 5-6 месеца и аз се нахендрих на греста на АТЕ за накладки "plastilube", описана от търговеца като грес за водачи, не направих задълбочена интернет проверка и наклепах всички водачи с нея. Преди две седмици разглобих и вече имаше наченки на раздути маншони и гумени пръстени по водачите. Имах резервни под ръка и този път сложих правилната грес - ATE Bremszylinder - paste.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта