Вибрации при спиране
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Вибрации при спиране
Аз за всеки случай бих завъртял и новите гуми... Миналия месец пътувах Бургас - Ямбол и на магистралата по едно време се разхлопа нещо отзад (колата е със задно предаване), викам си - спуках гума; слизам - няма нищо. Пак тръгнах, обаче прихлопва, че влияе и на предницата. На Лукойл слизам пак - гумите здрави, викам си - изкривил съм полуоска и пак тръгнах - с около 100 км/ч можеше да се кара горе-долу; влизам в Ямбол - и задницата увисна! Задната гума вече се беше спукала, смених я и всички неприятни усещания изчезнаха. Та по пътя гумата явно беше късала полека-лека "конци" от вътрешната структура и се е била кривила по периферията - и от това се получава много неприятно биене и много "зъл" шум. Но имах късмет, че го е правила на порции... А иначе и моята предница вибрира при спиране и ще се сменят дискове и накладки! 

-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 05 Окт 2018 23:51
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota avensis d4d 116hp
Вибрации при спиране
Колеги намерих решение на моя проблем поне за сега шлайфане на дисковете + ремонт на двата апарата смениха водачите били криви и цилиндрите че тръгнали да ръждясват и казаха че дисковете били много криви въпреки че са нови на около 1000км та за сега тресенето го няма благодаря на всички за мненията
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Вибрации при спиране
1 леко съветче: Като сменяш гумите напролет- маркирай с блажна боя или спрей по един от болтовете къде му е мястото на диска. Като се наложи да се свалят дисковете- при сглобяването да се пъхне боядисания болт в боядисаната дупка за да не играеш стария филм заради един дребен ремонт по окачването. Това е за шлайфаните дискове, понеже не се знае кое криво е изправено.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Вибрации при спиране
Да питам, какъв може да е този дребен проблем по окачването, че и аз имам подобен проблем, изкривяват се спирачните дискове, TRW са, тресе при спиране и над 120 също тресе, правих два пъти баланс в рамките на месец, отначало една идея по добре после се засилва.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Вибрации при спиране
1. Балансът оправя масите, но не и формата. Крива джанта и гума могат да се балансират идеално на машина, но това не означава, че формата на външният диаметър ще бъде окръжност.
2. Луфтове по окачването спомагат за развитие на резонанс и от там - увеличаване на вибрациите...
Как установихте, че се кривят спирачните дискове?!
2. Луфтове по окачването спомагат за развитие на резонанс и от там - увеличаване на вибрациите...
Как установихте, че се кривят спирачните дискове?!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Вибрации при спиране
Когато външният диаметър на гумата е далече от идеалната окръжност, тогава гумите се въртят около джантата. Юмручното правило казва - първо на 180°, ако не е добре - на 90° и евентуално още на 180°. Ако и това не помогне, тогава има специални програми на балансиращите машини...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Вибрации при спиране
Никакъв баланс не може да оправи неправилната форма - там се искат други действия... Да, обикновено с джантата...
Да въртиш гума на права джанта - това няма да ти оправи формата. А на крива джанта - може и да стане, ама джантата пак ще си е крива
Но в някои случаи - директно се хвърля гумата
Да въртиш гума на права джанта - това няма да ти оправи формата. А на крива джанта - може и да стане, ама джантата пак ще си е крива

Но в някои случаи - директно се хвърля гумата

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Вибрации при спиране
Нали и аз това казвам - търси се идеалната окръжост (доколкото съществува) и чак тогава идва ред на балансиране с тежести...
Между другото оправих си вече и спирачките - имах голямо биене от изкривени дискове. Пуснах и предните, и задните на стругаря и всичко си дойде на място - пробвах при скорост 140 км/ч и воланът не трепва. Дълго се колебаех дали да не поръчам нови, но се отказах, защото ми писна от ментета. Ако не слагам оригинални, тогава само афтърмаркет, но купени от "по-технологичната"чужбина, макар че и там вече не се знае. Не знам какъв е процентът на качествените дискове, които се внасят в БГ, но имам чувството, че е 0%!

-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 02 Дек 2019 10:42
- Местоположение: Казанък
- Автомобил: Toyota Yaris 1,4 D4D MMT
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Вибрации при спиране
Колега, новите дискове най-вероятно са добре, щом няма биене вече при висока скорост. И мене ме съмняват каретата. На една моя Лагуна имах такива терзания и автомонтьор на ходова част и стенд , пробва колата и ме посъветва, че проблема е вътрешно каре. Така и се оказа, като го отворихме липсваше единият от трите сателитни лагерчета. Също така тресенето при мен се усещаше при отнемане на газта при 70-100 км/ч( по спомен, беше преди 10 години )
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
Вибрации при спиране
Тресне при натискане на спирачка и то втори-трети път, като загреят дисковете е от термична деформация. Стъргане или смяна на дисковете и късмет с новите!!!
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
Вибрации при спиране
Всъщност като се замисля при мен тресеше с летните гуми и техните алуминиеви джанти. На зимните гуми с оригиналните алуминиеви джанти не тресе. Не знам дали е свързано.
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 02 Дек 2019 10:42
- Местоположение: Казанък
- Автомобил: Toyota Yaris 1,4 D4D MMT
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Вибрации при спиране
Колега, балансирай монтираните летни гуми, но ако не се оправи с баланса, вероятно имаш криви джанти. Машинното изправяне върши добра работа, но ако всички са криви, по-добре друг комплект джанти !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта