Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Закачих я на лаптопа и грешката е само една - P0A80. Погледнах напреженията. Батерията е разделена на 14 блока (по два модула в блок) и всички бяха между 17.02 и 17.08 волта. Само блок V10 дава 15.6 волта. При разреждане (като изключи ДВГ-то), на всички, без V10, им пада напрежението с еднаква скорост. Излиза, че само един модул е заминал.
Мисля да рискувам и да не ползвам никакви зарядни, а да сменя само модула с по-ниско напрежение и да вържа всички модули паралелно и да ги оставя за 15-20 часа да си изравнят напреженията сами. Ако работи колата след това - супер. Ако не - пак ще сваля батерията като ми дойде зарядното от Китай.
Мисля да рискувам и да не ползвам никакви зарядни, а да сменя само модула с по-ниско напрежение и да вържа всички модули паралелно и да ги оставя за 15-20 часа да си изравнят напреженията сами. Ако работи колата след това - супер. Ако не - пак ще сваля батерията като ми дойде зарядното от Китай.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Според мен е разумно решение - навярно на твое място бих направил точно така (разбира се ако нямах зарядно, иначе аз имам едно универсално регулируемо захранване, което би могло лесно да зареди такава батерия и бих и изравнил първоначално напрежението с другите блокове, за да няма прекалено голям 'безконтролен' ток ако новият блок е дълбоко разреден)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Ако "новите" модули са разредени, ще си купя едно зарядно iMax SKYRC B6AC V2, което е налично тук. Днес го поръчвам, утре е при мен. И ще заредя един от "новите" модули с него.
Мисля даже да не вадя батерията от багажника (освен ако трябва да зареждам някой модул). Само ще сложа една дъска над дупката за резервната гума и ще дръпна батерията назад за да мога да работя по нея.
Мисля даже да не вадя батерията от багажника (освен ако трябва да зареждам някой модул). Само ще сложа една дъска над дупката за резервната гума и ще дръпна батерията назад за да мога да работя по нея.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Гледай да си създадеш удобства, защото напрежението не е шега работа. Окъсяването на такива мощни модули някъде по корпус или кабел, също може да ти създаде доста проблеми 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Да, трябва много да се внимава да не се окъси батерията преди да съм махнал шините, които свързват модулите. - много добро филмче по темата. Този обяснява супер добре. Изглежда доста лесно да се извади батерията и да се смени модул.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Първото - докато не са махнати шините - напрежението е убийствено за човека (в прекият смисъл)...
След като са махнати - напрежението на една клетка не е опасно за живота, но окъсяване на дори една клетка може да 'завари' батерията - токът, който може да отдаде е доста голям...
Надявам се имаш познания по техника за безопасност при работа с високо напрежение... Ако нямаш - по-добре остави процедурата за някой, който е опитен в това...
(надявам се да не се обидиш - просто не трябва да се подценява работа с такава техника - напрежението не е шега работа в тези батерии)...
След като са махнати - напрежението на една клетка не е опасно за живота, но окъсяване на дори една клетка може да 'завари' батерията - токът, който може да отдаде е доста голям...
Надявам се имаш познания по техника за безопасност при работа с високо напрежение... Ако нямаш - по-добре остави процедурата за някой, който е опитен в това...
(надявам се да не се обидиш - просто не трябва да се подценява работа с такава техника - напрежението не е шега работа в тези батерии)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Съветвам да следете детайлно ebay и подобни, може да е от голяма помощ. Аз взех джипа си на добра цена, защото още при покупката знаех, че има проблемна клетка (използвах го за постигането на добра цена).След това си мислех да търся модули, да ходя към Варна при човека, който се занимава с това, но и междувременно постоянно чеквах в ebay. Изпадна ми една чисто нова батерия от Лондон, човекът си я купил с идеята да я сложи на джипа си и след това да го продава, но явно е успял да продаде без да се наложи смяна... Та останала му излишна батерия, изпрати ми и сканирана фактурата (2500gbp, сравнено с 16к лв в БГ....)... Взех батерията на половин цена, та за малко над 3к лв съм с чисто нова батерия... Дано и вие да имате такъв късмет 

-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Батерията е свалена. Тя има safety plug (едно голямо оранжево нещо), който ако е изкаран няма как да те удари тока, дори и да хванеш двата изходящи кабела.
4-те модула ги чакам другата седмица. Поръчах едно зарядно iMax SKYRC B6AC V2, което вероятно утре ще е при мен.
Щом Techstream даваше напрежения около 17 волта на блоковоте, значи добрите модули са с по 8.5 волта и значи, че са добре заредени. "Новите" модули вероятно ще имат по-ниско напрежение и ще ги заредя и тях докъм 8.5 волта преди да изравня напреженията на всички модули като ги свържа паралелно. С какво напрежение и ток да ги зареждам, така че да не загреят и да се подуят?
4-те модула ги чакам другата седмица. Поръчах едно зарядно iMax SKYRC B6AC V2, което вероятно утре ще е при мен.
Щом Techstream даваше напрежения около 17 волта на блоковоте, значи добрите модули са с по 8.5 волта и значи, че са добре заредени. "Новите" модули вероятно ще имат по-ниско напрежение и ще ги заредя и тях докъм 8.5 волта преди да изравня напреженията на всички модули като ги свържа паралелно. С какво напрежение и ток да ги зареждам, така че да не загреят и да се подуят?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Нямам предвид изходящите кабели, а когато започнеш да я разглобяваш... PLUG-а е на изхода на батерията, но на единият контакт на PLUG-а има 'убийствен потенциал', затова и трябва да се спазват строго правилата за безопасност при работа с високо напрежение...
Токът - 10% от капацитета им би трябвало да е напълно безопасен (т.е. 0.6А, макс до около 1А)...
И разбира се - да не прехвърляш 8.4/8.5V...
Добре е да ги следиш по температура разбира се...
И както са казали колегите - зареждане когато са стегнати в пакета...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Благодаря. Аз мислех да ги стегна между две дъски със стяги, но така няма да се охлаждат добре и затова ще ги зареждам както са в пакета.
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
След като батерията е свалена отдели малко време за конекторите ;)
Приус 2 / 2006г, 4,8л/100км
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Конекторите, както и гайките, снощи ги сложих в оцет и сода бикарбонат. Има ефект, но ако не се изчистят напълно докато дойде време да сглобявам батерията, ще ги остържа със шкурка.
Измерих и напреженията. 26 модула - 7.81-7.82 волта, един модул 7.66в и един 6.56в. Значи ще сменя два модула.
Измерих и напреженията. 26 модула - 7.81-7.82 волта, един модул 7.66в и един 6.56в. Значи ще сменя два модула.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Пробвах повреденият модул със зарядното - между 6.5в и 8.5в се зарежда и разрежда за секунди. После като мине 6.5в започва да се разрежда много бавно. Явно има заминала 1.2в клетка и модулът е за боклука.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Да, добре е да смениш и двата отличаващи се модула...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Двата крайни модула (1 и 28) са леко деформирани. Те са и с малко по-ниско напрежение (7.70в) от останалите. Дефектният е номер 19 и има един (номер 21), който показва 7.55в. Всички останали са 7.77-7.78в. Ще сменя тези четири модула, обаче съседните на крайните (2 и 27) също са леко деформирани. Тях дали да ги оставя където са си били или да ги сложа по средата?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта