Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Здравейте,
Днес ходих до един магазин на 1км от вкъщи с Приуса (Gen 2, 2007-ма година) и на прибиране светна червеният триъгълник и лампата check engine и батерията падна от 6 на 1 черта за нула време. Колата продължи да върви, но с намалена мощност и се прибрах без проблем.
Закачих я на един малък OBD скенер (имам и Techstream, но лаптопа ми и той иска нова батерия и първо трябва него да оправя). Понеже скенера е с много ограничени възможности, не даде никакви грешки, но все пак дадох да изтрие грешките и лампите загаснаха.
Тук вали непрестанно от вчера вечерта. Преди 10 дена пак имаше един голям дъжд и като паркирах колата под наклон изтече доста вода, която се беше събрала горе под решетката под чистачките, понеже дренажните отвори са се позапушили от листа. Тогава като потеглих, колата нямаше мощност, но след известно време се оправи сама. Тогава не са светвали никакви лампи на таблото.
Колата е на реални 160,000км и я карам много рядко. Понякога се случва да не е карана две седмици и това сигурно също оказва влияние на живота на батерията. Все пак ако се окаже, че е батерията, какво ще ми трябва? Сам ще си я правя. Видях, че един модул (тестван) е 30 паунда от ebay.co.uk и мисля да взема 5 броя предварително. Ще ми трябва ли и уред за „балансиране“ на батерията и ако да – какъв и от къде да си купя?
Днес ходих до един магазин на 1км от вкъщи с Приуса (Gen 2, 2007-ма година) и на прибиране светна червеният триъгълник и лампата check engine и батерията падна от 6 на 1 черта за нула време. Колата продължи да върви, но с намалена мощност и се прибрах без проблем.
Закачих я на един малък OBD скенер (имам и Techstream, но лаптопа ми и той иска нова батерия и първо трябва него да оправя). Понеже скенера е с много ограничени възможности, не даде никакви грешки, но все пак дадох да изтрие грешките и лампите загаснаха.
Тук вали непрестанно от вчера вечерта. Преди 10 дена пак имаше един голям дъжд и като паркирах колата под наклон изтече доста вода, която се беше събрала горе под решетката под чистачките, понеже дренажните отвори са се позапушили от листа. Тогава като потеглих, колата нямаше мощност, но след известно време се оправи сама. Тогава не са светвали никакви лампи на таблото.
Колата е на реални 160,000км и я карам много рядко. Понякога се случва да не е карана две седмици и това сигурно също оказва влияние на живота на батерията. Все пак ако се окаже, че е батерията, какво ще ми трябва? Сам ще си я правя. Видях, че един модул (тестван) е 30 паунда от ebay.co.uk и мисля да взема 5 броя предварително. Ще ми трябва ли и уред за „балансиране“ на батерията и ако да – какъв и от къде да си купя?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Колега, почни от правилната диагностика... За съжаление си изтрил грешките това може да затрудни диагностиката, но все пак би трябвало да можеш да видиш състоянието на отделните модули...
И на база тяхното състояние - да видиш дали някой модул има нужда от смяна, или проблемът е другаде....
А ако се наложи смяна на модули - предполагам ако поставиш такива добре заредени - няма да имаш проблем...
Разбира се е добре всички модули да са еднакво заредени, но предполагам електрониката на колата ще се опита да ги балансира при всички случаи...
Относно уреда за зареждане - аз вкъщи съм си взел универсално китайско захранване 0-30V /0-5A, като може едновременно да се ограничава и тока и напрежението. Върши ми идеална работа за всякакви батерии - от автомобилни акумулатори, до литиево-полимерни батерийки. Въпросът е да знаеш кое как се зарежда и да не бързаш
И на база тяхното състояние - да видиш дали някой модул има нужда от смяна, или проблемът е другаде....
А ако се наложи смяна на модули - предполагам ако поставиш такива добре заредени - няма да имаш проблем...
Разбира се е добре всички модули да са еднакво заредени, но предполагам електрониката на колата ще се опита да ги балансира при всички случаи...
Относно уреда за зареждане - аз вкъщи съм си взел универсално китайско захранване 0-30V /0-5A, като може едновременно да се ограничава и тока и напрежението. Върши ми идеална работа за всякакви батерии - от автомобилни акумулатори, до литиево-полимерни батерийки. Въпросът е да знаеш кое как се зарежда и да не бързаш

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Грешката след изтриване пак се появява известно време след като запали двигателя. Снощи закачих един малко по-усъвършенстван скенер и показа грешка P0A80 Replace Hybrid Battery. Другата седмица като си оправя лаптопа, ще я тествам по-обстойно. Също така, някъде една минута след като запали ДВГ-то, тръгва вентилатора, който охлажда батерията, което май е типичен симптом за заминала батерия. Още преди 2 години бях писал, че ако колата е стояла няколко часа и тръгна веднага, батерията пада много бързо на 2 черти и после си се зарежда и няма проблеми. Заради това разхода на къси разстояния беше много висок (към 7/100), а на дълги падаше под 5/100. В началото като взех колата преди 3.5 години не беше така.
Вече поръчах 4 модула от ebay.co.uk и едно 4-канално зарядно EV-Peak CQ3 от Китай и като дойдат нещата я мятам.
Вече поръчах 4 модула от ebay.co.uk и едно 4-канално зарядно EV-Peak CQ3 от Китай и като дойдат нещата я мятам.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Ясно.... Като включиш компа смъкни подробна информация за батерията преди да разглобяваш - кой модул как реагира и т.н....
Така ще знаеш къде какво да пипаш...
Мисля BoZ бе събрал повечко информация за батерията (т.е. анализа на модулите)...
А на твое място след като я смъкнеш - бих пробвал да изредя през зарядното всички модули, които ще монтирам, и да ги 'изравня'...
Така ще знаеш къде какво да пипаш...
Мисля BoZ бе събрал повечко информация за батерията (т.е. анализа на модулите)...
А на твое място след като я смъкнеш - бих пробвал да изредя през зарядното всички модули, които ще монтирам, и да ги 'изравня'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Улучил си най-доброто зарядно за парите си.
Тази грешка съпроводена със симптомите, които споменаваш, на 90% съм сигурен, че е заради ΔV>1.2.
И един главен съвет - като правиш баланс на модулите го прави на сглобена батерия.
Успех.
Тази грешка съпроводена със симптомите, които споменаваш, на 90% съм сигурен, че е заради ΔV>1.2.
И един главен съвет - като правиш баланс на модулите го прави на сглобена батерия.
Успех.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Да, и аз четох, че модулите се подуват при зареждане и трябва да ги зареждам както са в пакет, иначе няма да мога да сглобя пакета.
Попаднах на едно мнение в priuschat, от тази тема: https://priuschat.com/threads/changing- ... lp.176506/
"I balanced my modules by removing them all from the pack and lining up all the positive terminal's on one side and using a roll of solder to connect them all together (same on the negative side) let it sit overnight and all were showing near the same voltage in the morning, rebuilt the pack and have not had a problem, over a year now."
Човекът е свързал всичките 28 минусови терминала на модулуте с тинол (би трябвало да стане и с кабел) и направил същото и с всички плюсови терминали и на сутринта всички модули били с почти еднакво напрежение. Има ли логика в това? Как така без товар ще им се изравни напрежението?
Още нещо - ако изравня напрежението на всички модули със зарядното, това ще отнеме няколко дена, щото нали е добре да се пуснат няколко зареждане-разреждане цикъла. През това време на първите модули, които са минали през зарядното няма ли да им падне непрежението? Това са NiMh батерии, които се саморазреждат.
Попаднах на едно мнение в priuschat, от тази тема: https://priuschat.com/threads/changing- ... lp.176506/
"I balanced my modules by removing them all from the pack and lining up all the positive terminal's on one side and using a roll of solder to connect them all together (same on the negative side) let it sit overnight and all were showing near the same voltage in the morning, rebuilt the pack and have not had a problem, over a year now."
Човекът е свързал всичките 28 минусови терминала на модулуте с тинол (би трябвало да стане и с кабел) и направил същото и с всички плюсови терминали и на сутринта всички модули били с почти еднакво напрежение. Има ли логика в това? Как така без товар ще им се изравни напрежението?
Още нещо - ако изравня напрежението на всички модули със зарядното, това ще отнеме няколко дена, щото нали е добре да се пуснат няколко зареждане-разреждане цикъла. През това време на първите модули, които са минали през зарядното няма ли да им падне непрежението? Това са NiMh батерии, които се саморазреждат.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Четеш priuschat, та... Welcome to the rabbit hole 
Още малко мат'рял, за да се побъркаш съвсем:
https://priuschat.com/threads/gen-ii-pr ... nt.125588/ - намират се някои неща.
https://priuschat.com/threads/introduct ... nt.112868/ - това може би трябва да е sticky някъде. Доста старо, доста out-of-date, пропуски и т.н. но все пак е добра начална точка за ровене.
https://www.greenhybrid.com/forums/f49/ ... ndex2.html - в общи линии какво е постигнал някой само със циклене. Prolong-а е просто grid charger/discharger, няма много смисъл да го взимаш... над 1000.
https://priuschat.com/threads/reconditi ... em.179364/ - пак важи като цяло за всякакви grid charge методи.
https://priuschat.com/threads/landspeed ... ad.203934/
https://res.mdpi.com/batteries/batterie ... tachment=1
Ако ти се пионерства:
https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/
https://priuschat.com/threads/gen-1-bat ... lts.78198/
https://priuschat.com/threads/battery-r ... ts.181045/
https://priuschat.com/threads/prius-bat ... ls.187261/
Още - battery university статиите за ni-mh/ni-cad, още няколко PDF-а, патентите на toyota за рециклиране на модули (рехидратиране напрактика), бая теми по InsideEVs/greenhybrid/priuschat/insightcentral/endless-sphere и доста други.
Какво бих направил (така де, бих сменил батерията изцяло ама все пак):
-Проверка за окъсени клетки (модул със <1.2v спрямо другите, в покой трябва да са г/д еднакви) и гадно изглеждащи модули (изпъкнали, течове на електролит, други подобни).
-Измерване на капацитет на всички модули. Преди това balance top-up charge.
-3-4 пъти циклене на всички модули, пак измерване на капацитет след balance top-up.
-Сменяш модулите, които решиш да сменяш. Критериите са си твои. Проблем номер едно - никой не ти продава модули по капацитет, най-доброто, което можах да намеря, е по година на производство... съответно в момента съм със 40 модула произведени пролет 2017. Много обичам C-HR ^_^. Ако бях със prius - нова батерия от представителство трябва да е към 3000лв, но не знам тук за колко ще искат да те одерат. Доказателство - тук и тук, имаше и информация от Словения (ако не се лъжа) пак за 1650eur, от... някъде 2016? Не ми се рови, някъде там е. Бонус - ново ECU и всички кабели покрай батерията, нови модули (постоянно ги подобряват).
-Подреждаш модулите, като слагаш тези със най-малко остатъчен капацитет по краищата. По средата се нагряват най-много.
-Чистиш всичко покрай охлаждането.
-Надяваш се да нямаш повече проблеми.

Още малко мат'рял, за да се побъркаш съвсем:
https://priuschat.com/threads/gen-ii-pr ... nt.125588/ - намират се някои неща.
https://priuschat.com/threads/introduct ... nt.112868/ - това може би трябва да е sticky някъде. Доста старо, доста out-of-date, пропуски и т.н. но все пак е добра начална точка за ровене.
https://www.greenhybrid.com/forums/f49/ ... ndex2.html - в общи линии какво е постигнал някой само със циклене. Prolong-а е просто grid charger/discharger, няма много смисъл да го взимаш... над 1000.
https://priuschat.com/threads/reconditi ... em.179364/ - пак важи като цяло за всякакви grid charge методи.
https://priuschat.com/threads/landspeed ... ad.203934/
https://res.mdpi.com/batteries/batterie ... tachment=1
Ако ти се пионерства:
https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/
https://priuschat.com/threads/gen-1-bat ... lts.78198/
https://priuschat.com/threads/battery-r ... ts.181045/
https://priuschat.com/threads/prius-bat ... ls.187261/
Още - battery university статиите за ni-mh/ni-cad, още няколко PDF-а, патентите на toyota за рециклиране на модули (рехидратиране напрактика), бая теми по InsideEVs/greenhybrid/priuschat/insightcentral/endless-sphere и доста други.
Какво бих направил (така де, бих сменил батерията изцяло ама все пак):
-Проверка за окъсени клетки (модул със <1.2v спрямо другите, в покой трябва да са г/д еднакви) и гадно изглеждащи модули (изпъкнали, течове на електролит, други подобни).
-Измерване на капацитет на всички модули. Преди това balance top-up charge.
-3-4 пъти циклене на всички модули, пак измерване на капацитет след balance top-up.
-Сменяш модулите, които решиш да сменяш. Критериите са си твои. Проблем номер едно - никой не ти продава модули по капацитет, най-доброто, което можах да намеря, е по година на производство... съответно в момента съм със 40 модула произведени пролет 2017. Много обичам C-HR ^_^. Ако бях със prius - нова батерия от представителство трябва да е към 3000лв, но не знам тук за колко ще искат да те одерат. Доказателство - тук и тук, имаше и информация от Словения (ако не се лъжа) пак за 1650eur, от... някъде 2016? Не ми се рови, някъде там е. Бонус - ново ECU и всички кабели покрай батерията, нови модули (постоянно ги подобряват).
-Подреждаш модулите, като слагаш тези със най-малко остатъчен капацитет по краищата. По средата се нагряват най-много.
-Чистиш всичко покрай охлаждането.
-Надяваш се да нямаш повече проблеми.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
На мен не ми пука особено за тази кола и мисля просто да сменя проблемните модули (тези на които напрежението е по-ниско от на останалите) и да балансирам само тях - няколко charge/discharge цикъла и в крайна сметка да ги заредя до напрежението на останалите модули. След това сглобявам батерията и я монтирам и ако тръгне колата - супер, ако не - бракувам я и това е.
Ако наистина има чисто нови батерии за 3000лв, това е добра опция, но май са доста по-скъпи.
Ако наистина има чисто нови батерии за 3000лв, това е добра опция, но май са доста по-скъпи.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Да, батерията е доста по-скъпа от представите на колегата.
Иначе ако искаш да я направиш и няма да сменяш всички модули, които са с по-нисък капацитет, то виж кой ти е умрелия, сложи нов в същия волтови диапазон като усреднен от всички останали и това е. Измери му капацитета, зареди го с около 70% от него и след това го разреди до около 0.1 волт под целевия такъв. Чакаш няколко часа да се стабилизира, мериш и ако трябва леко донагласяваш напрежението му.
Иначе когато имаш разлика в потенциал, когато вържеш паралелно батериите, то тази разлика се стреми да се елиминира. Но съвет - не си губи времето с това. На 100% дори да ги направиш с едно и също напрежение до стотици от волта, винаги ще имаш някаква разлика в капацитета им, което ще измести напреженията им в последствие. За това просто си спести времето.
Иначе ако искаш да я направиш и няма да сменяш всички модули, които са с по-нисък капацитет, то виж кой ти е умрелия, сложи нов в същия волтови диапазон като усреднен от всички останали и това е. Измери му капацитета, зареди го с около 70% от него и след това го разреди до около 0.1 волт под целевия такъв. Чакаш няколко часа да се стабилизира, мериш и ако трябва леко донагласяваш напрежението му.
Иначе когато имаш разлика в потенциал, когато вържеш паралелно батериите, то тази разлика се стреми да се елиминира. Но съвет - не си губи времето с това. На 100% дори да ги направиш с едно и също напрежение до стотици от волта, винаги ще имаш някаква разлика в капацитета им, което ще измести напреженията им в последствие. За това просто си спести времето.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Имаш впредвид със доста по-голяма надценка?

Доста ми е интересно какви са локалните цени. За големите lexus-и ги знам, но се надявах че не се увълчават толкова за "нормалните" тойоти...
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Представите обикновено се изграждат на база писания отвъд океана.
На стария континент и тук цените са други. Да кажем около 2.5 пъти над твоето САЩ предположение.
Отделно, че не влиза компютър и подобни компоненти, както си го представяш, ама това са и подробности.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Прочети post-овете, които съм link-нал пак. Става дума за европа, и става дума за hybrid battery assembly.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Благодаря за съветите. Аз не бързам за никъде и ще го направя много добре ремонта на батерията и съм сигурен, че колата ще върви след това. Като има резултат ще пиша, но не знам кога ще дойде зарядното от Китай. Някои неща от там идват за два месеца.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Прочетох.
Ти отиди лично до дилъра и питай направо за офертата. И след това сподели.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Дилърите тук цитират цени за батерия на rx400/450h, gs450h и ls600h (240cell) между 15 и 22к лв... при реална цена около 9к (пак безумно, но все пак). Подобно за други части. Поне такива са мойте (и на някои познати) впечатления.На стария континент и тук цените са други. Да кажем около 2.5 пъти над твоето САЩ предположение.
За западна европа нямам личен опит, но ме съмнява хората да пишат каквато цена им скимне. Накратко цените, които виждам, са между 1.5 и 2.5k eur, като след 2016 имат тенденцията да са под 2к.
Не съм сигурен защо си останал с впечатлението, че предполагам/цитирам NA цени... не, че в момента са много по-различни.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта