ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Дифтунгите на дюзите ги смених, защото и без това трябваше да се махат тръбичките заради колектора.
Големият зор е с колектора. Махат се не само тръбичките, ами още доста неща.
Колкото до проблема с теча на тръбичката има решение по въпроса. На аргонов апарат с импулсно заваряване се наварява с много тънка тел задната част на лещата, за да може гайката да затегне и няма да имаш проблем. Аз това го правих на Авенсиса.
Големият зор е с колектора. Махат се не само тръбичките, ами още доста неща.
Колкото до проблема с теча на тръбичката има решение по въпроса. На аргонов апарат с импулсно заваряване се наварява с много тънка тел задната част на лещата, за да може гайката да затегне и няма да имаш проблем. Аз това го правих на Авенсиса.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Вкарахте ми муха в главата с тоя EGR.Колата я имам вече 10г. и никога не е чистен.Какво ли ще излезе оттам...? 

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Поне на теб няма да ти е проблем да го почистиш. 
Твоя се сваля малко по-трудно от моя, ама ти си печен.

Твоя се сваля малко по-трудно от моя, ама ти си печен.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Моята е на 12г и за първи път се затлачи миналата год. Целия проблем се появява при много кратки отсечки без да може да загрее двигателя. След по-малко от година се повтаря мизерията, понеже от 2 месеца пак подкарах тоя ш/бан режим 2-3км сутрин и още толкова вечер. При ниски обороти няма мощност и пуши чернилка яко. Трябваше да ходя в един планински регион, та поиздухах малко саждите. Хем слагам Лики моли добавка, нулев ефект. Представям си колектора в какво състояние е.
Дифтунгите каква роля играят, че трябва да се сменят, или само ако има теч?
Дифтунгите каква роля играят, че трябва да се сменят, или само ако има теч?
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Уплътнение между дюзата и главата. Стоят под дюзата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Да де, но поради каква причина да се сменят?
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
За да се свали колектора не е чак толкова голяма работа. Сваляне и качване отнема 4-5 часа. Сваля се рейката с тръбичките към дюзите, демонтира се казанчето на хидравиката, че пречи да излезе колектора. От горния край на колектора има 5 болта, а от долу 4 като отдолу при монтажа е необходим магнит за да се вкарат по местата. Развива се на канал тръбата от скобата която влиза в дроселовата клапа и това май беше. Колектора излиза заедно с дросела.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Причината е че се деформират при монтаж а при повторно използване не уплътняват добре и пропускат.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
За едни може да не е голяма ,но за други да е.mitaka_1 написа: ↑08 Май 2019 15:11 За да се свали колектора не е чак толкова голяма работа. Сваляне и качване отнема 4-5 часа. Сваля се рейката с тръбичките към дюзите, демонтира се казанчето на хидравиката, че пречи да излезе колектора. От горния край на колектора има 5 болта, а от долу 4 като отдолу при монтажа е необходим магнит за да се вкарат по местата. Развива се на канал тръбата от скобата която влиза в дроселовата клапа и това май беше. Колектора излиза заедно с дросела.
Въпроса също опира до средствата за труд и консумативи които се подменят и дълготрайността на ефекта от почистването.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Привет на всички. Аз съм собственик на Корола Д4Д, 116 коня, 2002г. Автомобилът беше много муден - съвсем слабо ускорение на 2-ра и 3-та скорост в сравнение с други идентични автомобили и цяла година, откатко го имам, си мислех (в сервиза ми казаха), че най-вероятно турбото е пред умиране и на този етап, след като не е изцяло приключило, няма (смисъл) да се пипа и трябва да си карам така. Друг симптом беше и големият разход на масло. На практика 2 пъти (преди две смяни на масло) доливах по 1.5-2литра масло, 2500-3000км преди датата за смяна. Преди около месец ми светна лампичка на таблото и след диагностика се оказа, че клапан(ите) са за смяна - червения и зеления, за налягането на горивото. В сервиза ми казаха, че 2-та клапана струват 600лв нови и най-добре е да си ги търся 2-ра употреба. Продължих да карам автомобила, докато обикалям моргите, за да търся клапаните (беше станал още по-муден и освен това сутрин палеше много трудно), докато една сутрин не успях изобщо да запаля. В същия сервиз, мой познат, свали клапаните и ги почисти с Ултра звук. След тази процедура грешката на таблото изчезна, а автомобилът стана в пъти по-пъргав. Струва ми се, че вече ускорява нормално за модела (може и да се бъркам, но със сигурност върви доста по-добре, отколкото преди почистването). Според вас, дали е възможно проблемът да е решен или това изчистване ще е просто временно решение и е по-добре да продължавам търсенето на клапани 2-ра употреба? И имате ли идея защо харчи толкова много масло, при положение, че никъде няма видим теч?
- Прикачени файлове
-
- 60957603_832805120408754_6819617311029198848_n.jpg (774.06 KiB) Преглеждано 19736 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Добре дошъл колега. Относно харченето на масло има много изписано във форума, най- вече в раздел "Двигатели". В голяма част от случаите харчът спира след смяна на дихтунгите на дюзите. Относно мудността няма да е лошо да се свалят ЕГР клапана и всмукателния колектор за почистване от сажди.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Купи си нови клапани,те са много важни.Двата струват около 400 лв. от този колега:
viewtopic.php?f=5&t=11597
viewtopic.php?f=5&t=11597
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Наблегни на правилната и пълна диагностика... Покупките на каквото и да е преди диагностиката са пари, хвърлени на вятъра...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Две снимки, колко е важно почистването и на колекторите заедно с ЕГР- а.
- Прикачени файлове
-
- 0-02-05-69650930875f12de4cce40222336634731d20e2c2a0893751f16ee77738492b9_94cb4504.jpg (208.16 KiB) Преглеждано 19491 пъти
-
- 0-02-05-b00f62703b9e00a69b3f77eb68a96a85a0ded517757afb32ab931d987ee798f2_f53c5118.jpg (191.78 KiB) Преглеждано 19491 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта