Разглобяваш и мериш. Няма никасил. Има суха чугунена втулка. Вероятно с нови бутални пръстени или бутала с пръстени проблема ще се реши, ако цилиндъра е ок. Ако искаш започни с уплътнители на стеблата на клапаните ("гумички"), но не ми се вярва само те да са.
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 21 Фев 2019 14:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris NG '11 1.33L
Toyota Yaris
Здравейте,
Щастлив собственик на Toyota Yaris III 1.33 dual VVT-i, автоматична трансмисия. Година на производство - 2011, 90 000 км.
Преди около година започна да харчи маслото значително по-бързо отпреди - 2л. на 8 хил. км преди смяна и едва 3-4 месеца след смяна, като дори започна да присветва лампата за маслото при потегляне.
Едновременно с това рязко се покачи разходът - става въпрос за 15 на градско и 8-9 на шосе при 8-9 на градско и 6-7 на извънградско преди това.
Струва ми се, също така, че е позагубила и мощност, но може и да си въобразявам.
От официалния на Тойота ми казаха, че трябвало да ми сменят маслото, да я покарам 10-15 хил. км и тогава щели да могат да заключат дали гори има някакъв проблем или това е нормално.
Заведох я при Дунев в Студентски, там сложиха по-гъсно масло, но проблемът продължи. Правиха ѝ диагностика (т.е. закачиха я на компютър) - не дава грешки. Нямало видим теч.
Накрая казаха, че на този етап нямало какво повече да направят, и препоръчаха при следваща смяна да се сложи някаква добавка, която да обере луфтове ако има по цилиндри/сегменти на масло да се сложи добавка и да я следи. Мен обаче повишеният разход ме тревожи сериозно и ми се ще да разбера какво точно става, преди да реша дали да я продавам или да си я карам и просто да следя и доливам.
Казвали са ми, че има различни начини да се разбере, дали става въпрос за най-лошото - износване на сегменти.
Въпросът ми е: Моля за препоръчате сервиз, който би се занимал с такава по-задълбочена диагностика, ако изобщо е възможна. Аз самият не съм разбирач, но съм чувал, че можело да се мери състав на изгорелите газове и т.н.
Моля за съвет и благодаря за вниманието, който е стигнал с четенето дотук!
Светозар.
Щастлив собственик на Toyota Yaris III 1.33 dual VVT-i, автоматична трансмисия. Година на производство - 2011, 90 000 км.
Преди около година започна да харчи маслото значително по-бързо отпреди - 2л. на 8 хил. км преди смяна и едва 3-4 месеца след смяна, като дори започна да присветва лампата за маслото при потегляне.
Едновременно с това рязко се покачи разходът - става въпрос за 15 на градско и 8-9 на шосе при 8-9 на градско и 6-7 на извънградско преди това.
Струва ми се, също така, че е позагубила и мощност, но може и да си въобразявам.
От официалния на Тойота ми казаха, че трябвало да ми сменят маслото, да я покарам 10-15 хил. км и тогава щели да могат да заключат дали гори има някакъв проблем или това е нормално.
Заведох я при Дунев в Студентски, там сложиха по-гъсно масло, но проблемът продължи. Правиха ѝ диагностика (т.е. закачиха я на компютър) - не дава грешки. Нямало видим теч.
Накрая казаха, че на този етап нямало какво повече да направят, и препоръчаха при следваща смяна да се сложи някаква добавка, която да обере луфтове ако има по цилиндри/сегменти на масло да се сложи добавка и да я следи. Мен обаче повишеният разход ме тревожи сериозно и ми се ще да разбера какво точно става, преди да реша дали да я продавам или да си я карам и просто да следя и доливам.
Казвали са ми, че има различни начини да се разбере, дали става въпрос за най-лошото - износване на сегменти.
Въпросът ми е: Моля за препоръчате сервиз, който би се занимал с такава по-задълбочена диагностика, ако изобщо е възможна. Аз самият не съм разбирач, но съм чувал, че можело да се мери състав на изгорелите газове и т.н.
Моля за съвет и благодаря за вниманието, който е стигнал с четенето дотук!
Светозар.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 21 Фев 2019 14:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris NG '11 1.33L
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Здравейте,
може ли да препоръчате сервиз, където мога да разчитам, че ще направят точна диагностика?
И аз имам такъв проблем с маслото, но не знам колко е сериозен.
Благодаря предварително!
Поздрав
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 03 Мар 2019 10:15
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 2003, 1.8 vvti
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Здравейте, колеги! Имам отскоро Тойота Авенсис т25, 2003 г., 1.8 VVTI, 1zz-fe 129 кс. и видях, че гори масло, някъде в порядъка на 1л на 2-2.5 хкм . Знаех за проблема с харча, но имах надежда, че е мината по гаранция, тъй като е взета като нова от Тойота България. Уви не е било така.... моля да ми препоръчате читав сервиз или майстор, който да ми направи ремонта в град София или наблизо. Моля да ме ориентирате колко може да струва.....
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
За мен това не е ненормален харч: 200-250 мл/1000 км. Не бих пипал нищо. Виж, ако почне да харчи 1 л /1000 км, тогава вече трябва ремонт, най-малко едни нови гумички на клапаните... Профилактично бих си замерил и компресията. 

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Отново - за 'каква гаранция' говорите за 15 годишен автомобил? Та при нормална експлоатация без ремонт при такъв период всеки автомобил може да започне да харчи масло - износват се частите...
Това, че е 'доживял' такава възраст говори, че или му е бил направен гаранционен ремонт, или, че не е проявил дефекта...
Това, че е 'доживял' такава възраст говори, че или му е бил направен гаранционен ремонт, или, че не е проявил дефекта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Колега, ако позволиш да те коригирам - колегата Hristiyan88 е написал, че "гори масло, някъде в порядъка на 1л на 2-2.5 хкм" Което означава: 400 - 500 мл/1000 км , а не 200-250 мл/1000 км - както си го сметнал на първо четене.
За протокола - моят 1zz-fe беше стигнал трайно до 1,0 - 1,2 / 1000 км , а след ремонта не е пипнал и колкото "едно малко" (50мл).

Време му е на Hristiyan88 да си намери добър майстор и да решава проблема - преди да е останал картера някой ден "на сухо", понеже е пропуснал след дълъг път по магистрала или по балкани да си провери/долее маслото...
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Благодаря за корекцията! Явно през първия работен ден аритметиката ми е куцала! Извинявам се на колегата за заблудата, хубаво е, когато някой бди над нас!
И аз карах веднъж до разход на масло 1 л/1000 км. Стигне ли се дотам, няма друг начин освен ремонт. Ако пък на колегата не му се дават 1-2 бона, по-добре да ги събира за електричка, че както е тръгнало със забраните из големите градове на Европа, скоро и нашите ще "родят" нещо в този дух... (Пепел ми на езика!) 


-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 03 Мар 2019 10:15
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 2003, 1.8 vvti
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Благодаря за мнението! Наистина мисля, че е време за ремонт - за да ми е мирна главатаNextPD написа: ↑07 Май 2019 16:59Колега, ако позволиш да те коригирам - колегата Hristiyan88 е написал, че "гори масло, някъде в порядъка на 1л на 2-2.5 хкм" Което означава: 400 - 500 мл/1000 км , а не 200-250 мл/1000 км - както си го сметнал на първо четене.
За протокола - моят 1zz-fe беше стигнал трайно до 1,0 - 1,2 / 1000 км , а след ремонта не е пипнал и колкото "едно малко" (50мл).![]()
Време му е на Hristiyan88 да си намери добър майстор и да решава проблема - преди да е останал картера някой ден "на сухо", понеже е пропуснал след дълъг път по магистрала или по балкани да си провери/долее маслото...
Моля, да препоръчате къде да направя този ремонт - човек или сервиз. Из форума чета доста за колега с ник Механника... имате ли впечатления? Става въпрос за София и региона
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Здравей колега,
Аз мога да кажа че съм доволен от Механника, макар че ми е правил други неща по колата, не такъв тип ремонт, но от него знам че е правил такива ремонти, може би и сега прави, не знам.
Моята Корола 1.6, 2002, Е12 я правих в Модерно предградие в "Дикси 07" при Дидо, но честно казано не съм доволен.
Успех!
Аз мога да кажа че съм доволен от Механника, макар че ми е правил други неща по колата, не такъв тип ремонт, но от него знам че е правил такива ремонти, може би и сега прави, не знам.
Моята Корола 1.6, 2002, Е12 я правих в Модерно предградие в "Дикси 07" при Дидо, но честно казано не съм доволен.
Успех!
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Само за протокола. Има коли на по 20 години, на които моторите въобще не са отваряни и не горят масло.slowtraveler написа: ↑07 Май 2019 13:29 Отново - за 'каква гаранция' говорите за 15 годишен автомобил? Та при нормална експлоатация без ремонт при такъв период всеки автомобил може да започне да харчи масло - износват се частите...
Това, че е 'доживял' такава възраст говори, че или му е бил направен гаранционен ремонт, или, че не е проявил дефекта...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Да, ама на 300-400х.км това вече е много малко вероятно... И ако се появи такъв разход на масло то едва ли първият заподозрян е 'гаранционният' проблем преди 15-20г, а много по-вероятно е да е общото износване...dimkaraganchev написа: ↑08 Май 2019 19:30 Има коли на по 20 години, на които моторите въобще не са отваряни и не горят масло.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Общото износване е по-изразено след 2000г
Някак си ни плъзнаха по наклонената плоскост която ни превръща в консуматорско общество. Двигатели като 4age,3sfe,4aefe и други ,няма да има ,като ни се извиняват с еко норми.Всичко това е с цел по-голяма печалба, що ли си продадох carinata
Някак си ни плъзнаха по наклонената плоскост която ни превръща в консуматорско общество. Двигатели като 4age,3sfe,4aefe и други ,няма да има ,като ни се извиняват с еко норми.Всичко това е с цел по-голяма печалба, що ли си продадох carinata

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 03 Дек 2017 17:16
- Местоположение: Елин Пелин
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 vvti
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
NextPD,
Здравейте, колеги!
Здравей NextPD!
Би ли споделил,какви части на двигателя са сменили?
Благодаря предварително!
Здравейте, колеги!
Здравей NextPD!
Би ли споделил,какви части на двигателя са сменили?
Благодаря предварително!
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Колега krasi, може да видиш какво съм споделил точно в тази тема - на 35-36 стр. има мои постове и коментари от колегите по тях. А, и няколко снимки - преди и след ремонта - съм качил.
Ако нещо съм пропуснал, ще проверя пак в работния лист и ще ти отговоря конкретно. След повече от 7 хил.км от ремонта, не е мръднало маслото по щеката - и работата на мотора е ОК ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Краси Китанов и 8 госта