Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Така е написано в предложението им за приус 4 - разход 3.6 литра на 100. Там не се споменава, че това е заради гуми или техните размери.
Напртотив, споменава се, колега, на този адрес -
https://www.toyota.bg/new-cars/prius/in ... ce_leasing долу на страницата са ценовите листи на Приус, изтегляш си ценовата листа и там в края на ценовата листа, където са написани техническите характеристики, е написано 3,6/100км. среден разход на гориво/ за 17 инчови колела/. На германския сайт на Тойота е упоменат разход на Приус 3,3л./100км. - 3,6л./100км. Можеш да провериш.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Вземам и под внимание показаното от BOz - там не виждам дори 3,6, а с 25% повече.
Ако не се лъжа, той е цитирал потребителски разходи, надали някой спори,че според потребителските разходи всеки по-нов Приус е с по-нисък разход на гориво.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Виждам и тестовите данни според WLTP - тестове показващи резултати малко по-близки до реалните - и там виждам с около 23% по-голям разход.
Същото можеш да видиш и за без това по-високия разход на нафта при Фолксваген, съответно при WLTP става още по-висок. Изобщо важи за всяка кола.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
И на фона на това - виждам по-високата цена на корола, сравнима с цената на автомобилите от по-висок клас.
Интересно как Королата е с висока цена, сравнима с автомобилите от по-висок клас, а не споменаваш още по скъпия Volkswagen Golf 2.0 GTD /184к.с./,който едно че е по-скъп или на сравнима цена с Корола, а второ е с две врати, трето изразходва повече гориво за същата полезна работа.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Хибрида не означава - хибридизация само и единствено с бензинов двигател.
Това е ясно, но практиката показва,че хибридът е продаваем в големи количества като бензинов хибрид, дизеловият е неконкурентоспособен. Мисля си,че не четеш какво пиша, а си избираш на какво да отговориш.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
А дали дизела е по високотехнологичен - също всеки може да прецени, като разгледа и сравни документацията му с тази на бензиновия двигател.
Колега, освен като твърдиш,че дизелът е по-високотехнологичен от бензинов двигател/ тоест дизел от 2019. с бензинов от 2019г./ да се аргументираш, би било не само логично в един диалог,ами и полезно за четящите в авто форум.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Дали е по-скъп дизеловия двигател и дали е по-скъпо обслужването му - също всеки може да сравни с все по-широко предлаганите бензинови двигатели с директно впръскване, турбинирани и с филтри за твърди частици.
Какво отношение имат тези двигатели към хибридите на Тойота? Най-малкото при равни други условия дизеловият двигател е по-скъп за производство. И от изброеното не намерих нещо в модерен бензинов двигател,който си споменал да го оскъпява повече от аналогичен дизел.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Всъщност технологията на Дизел е по-нова от технологията на Отто. А до колко е съвършена по сравнение с бензиновия двигател: Да погледнем приложението на дизеловите двигатели при по-тежкия автотранспорт, при строителната и кариерната техника, при селскостопанската техника, при железопътния транспорт - като дизелелектроходи, при морската техника - в по-малки и съвсем не малки плавателни съдове, при военната техника, за задвижване на дизел-генератори за надеждно резервиращо захранване. Навсякъде където се търси по-съвършеното, по-надеждното и по-безпроблемното, по-икономичното задвижване - навсякъде, където тези качества са от първостепенна важност - се търси дизеловия двигател, а бензиновия или се среща рядко или практически не се среща.
Това,че е по-нова, не означава,че е по-подходяща за леки автомобили. Тя е подходяща за всякакъв товарен транспорт,където се търси висок въртящ момент, нисък разход на гориво нормално там да се употребява дизеловия двигател. Там не са приоритетни липсата на вибрации, шума, тоест потребителските приоритети при конструирането на автомобили. При автомобилите тези дизели се усложняват, за да бъдат по-приемливи от потребителска гледна точка - справяне с грубата им работа, шума,вибрациите с различни способи, задължителната турбина и прецизни дюзи,които работят с гориво,което по-нискококачествено от бензина. Също така ти говориш за целия 20 век и началото на 21 век, когато автомобилните технологии бяха в статукво, преди хибридната революция на Тойота и може би електрическата на Тесла. А да не забравяме и водородните хибрид на Тойота. В Япония има камиони и автобуси на водород. Тоест ти гледаш към миналото и само него даваш като отправна точка. Но нещата се променят и факторите, с които се съобразява индустрията стават повече и по-съвършени и технологични. Също така дизелът е доста ненадежден при ниски температури. Та опростеното дизелово задвижване е едно, усложнените дизели друго. Както писах самият принцип на работа на дизела е морално остарял и осъвременяването му го обезсмисля при леките автомобили.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Дори най-новия „самолет” с хибридно задвижване - за поставяне на рекорд по прелетяна дистанция е с дизелов двигател.
Това спада към хумора, хубаво, но практическа употреба никаква.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Само в рамките на десетина години дизела получи такова голямо разпространение при леките автомобили, че вече около петнадесет години говорене срещу дизелите, целенасоченото му неаргументирано принизяване - практически слабо повлия на продажбите.
Кое е неаргументирано? Това,че Фолксваген сами признаха,че дизелите им не отговарят на екологичните стандарти,а ги надвишават около 23 пъти чрез измамен софтуер? Напротив, това е аргументирано,а не субективизъм като твоя. Над петнадест години целия ЕС говореше В ПОЛЗА НА ДИЗЕЛИТЕ, а не срещу тях! Това беше причината заради CO2 емисиите,които са по-ниски при дизела от бензина, да се стимулират продажбите му единствено в ЕС! След скандала а дизелите на Фолксваге-Ауди-Шкода-Порше абсолютно аргументирано детронирането на дизела последва и Фолксваген плаща милиарди евро глоби.
продажбите му падат в целия ЕС, никъде другаде по света дизелът няма голям пазарен дял. А Порше се отказа от дизеловите двигатели.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
Тойота нали се „отказаха” от дизеловите двигатели (вярно - само от проблемните си по-леки дизели - продажбите на които така или иначе не ги задоволиха).
Тойота заявиха,че се отказват от дизелите,а ги оставят само при Сувове,пикапи,ванове и по-тежка техника,където те са оправдани. Тойота няма проблемни дизели. Аз не зная за такива,ако ти знаеш, моле аргументирай се. Дори 1.4D-4D е най-тихият дизел Комън рейл,който съм чувал.
Hursa написа: ↑13 Апр 2019 22:13
А предлагат пикапите, по сериозните джипове, вановете - само с дизелови двигатели, нито едно предложение с бензинов двигател.
Сигурен ли си в това,което пишеш, защото аз съм сигурен,че не си. И пикапите, и джиповете, и вановете се предлагат и с бензинови двигатели. При джиповете винаги е е имало опция 4.0 V6, при пикапите 2.7 бензин, при вановете аналогично, но взависимост от пазара. Нали не мислиш ,че в Щатите карат джиповете с диелови двигатели, има и такива, но те са рядкост.