
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от memorex » 14 Фев 2019 18:00

memorex
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от jacob12 » 17 Фев 2019 16:06
Нека да напишем приказка за ЕГР-а, като част от нашите двигатели. Исторически погледнато като че ли преди 1994 нямаше ЕГР, бяха основно за коли от Швейцария, на бензинови коли, дизела преди 2000 година като че ли рядко се срещаше.
Първите системи за ЕГР бяха прости - вакуум помпа, маркуче, клапан, модулиращ вакуума, пак маркуче и мембрана. Примерна система :
https://www.toyotaguru.us/sequoia-2001- ... ntrol.html
Най честите проблеми бяха лесно видни и измеряеми - пукната мембрана, вакуум до нея се подава, а тя не реагира, пукнато или по точно цепнато маркуче, не по даващо вакуум. Понякога клапана не реагираше на команда от компютъра, понякога нямаше вакуум. А, да не забравим и друг скрит участник, вакуумния резервоар. Понякога маркучето до него се къса, откача и в системата няма вакуум. Тази и система лесно се манипулира, една капачка от кисело мляко, планка или даже стара накладка, останала от Жигулата на татко. Тук има и няколко измервания по система, които може да се направят:
Вакуум помпата трябва да създава вакуум поне 600 мбар, ако е по малко е рeдно да се замени
Маркучета - визуален преглед, затапване в единия край, подаване на вакуум в другия с помпа с манометър и измерване дали спада вакуума, същия метод се използва и за мембраната на ЕГР. Как да измерим самия клапан, модулиращия ? Чрез мултицет най просто и пад на напрежение върху клапана, чрез уред, измерващ честота или коефициент на запълване на импулсите ( да речем ФЛУКЕ 78 ) или подходящ специализиран авто мултиметър ( виждал съм и такива с графика), но истинските са прекомерно скъпи, а с китайките човек рискува. Някога ползвахме програма за визуализация на звук ( от Ди джейчета), входа за микрофона, стъпало оптично за развързване и превключвател, според това какъв сигнал се мери

Какви проблеми възникват от тази проста система - липса на мощност, единствения начин за измерване тук е чрез показание на дебитомера, придърпване, липса на плавно ускорение, тласъци в мощността и т.н. Тук хората си затапваха система и не мислеха за екология, майната и. Но и компютъра рядко разбираше, затова и никой не чистеше ЕГРа си или тръбата на ЕГР системата от налепи
По късно, след 2000 год. излязоха вече и електрически системи за ЕГР, управление с моторче. Лошото почна

Добре, ама как да му вкараме повече изгорели газове на тоз двигател ? Ами нека добавим охладител на газовете с вода, така те ще са още по студени



https://www.google.com/search?biw=1280& ... YyNqhyrTRM:
https://www.google.com/search?biw=1280& ... EZB_vI4PMM:
Основно при тази система се зацапват тръбите, всмукателния колектор трупа нагари, изгарят моторчетата, пълни с масло, а понякога и маслото тръгва по кабелния сноп. Затова е хубаво, на 100-200 хил. да се демонтира всмукателната тръба, ЕГР системи и да се почистят. Ще кажете, че пробега е голям, но всеки сам да реши, според това кара ли на дълги разстояния или не, или само кара децата до градина, или просто ходи до поликлиниката да дава кръв и урина

Следващото поколение започна скоро, с разделяне на топъл и студен ЕГР. Как да вкараме повече изгорели газове ? Ма още, да няма край

Ми ще сложим в средата на ауспуха или накрая един дросел и малко преди дросела ще дръпнем една тръба отиде пак до двигателя, та да не му е студено на миличкия
Ето и пример :
https://www.google.com/search?biw=1280& ... OO8w8YCx5M:
Ето една много добра статия, която илюстрира топъл и студен ЕГР, ЕГР с високо и ниско налягане:
http://www.ni.com/white-paper/13516/en/
Основен проблем като че ли последните години са пълзящия слой масло в двигателя унищожава датчици, моторчета, коксува, трупа нагари и втори- лошо кримпване на пиновете ( лошата връзка на буксата дава лоши сигнали, заблуждаващи не само компютъра, а и монтьори и диагностици

Иска ми се да спомена и това, че автопарка се увеличи много, а се затварят училища, няма специалисти, а и вече не се търси сериозно решаване на проблема, колите много и човек и да иска да си плати не може да намери качествени хора. Не че сме калпави, напротив, западняка се плаши от нас, а нямаме учители и добри учебници, няма практика, всеки се учи сам, натрупва знания за сметка на хората и клиентите си, няма семинари и т.н.
Да спомена и това, че доста софтуери и специалист зад него знаят какво да търсят. Прост пример, при затворен ЕГР, дебитомера да речем чете 400-450 единици, при задействане на клапана за ЕГР ( 100 процента), дебитомера трябва да чете 250 единици. Има и друго, разликата трябва да е мин. 100 единици. Така че бързо и лесно, ако знаеш какво търсиш чрез подаване на сигнали 0-100 към ЕГР и турбина може да се разбере какво става в системата.
Да не пропусна и други услужнения - добавят се датчици за налягане( компресия) и температура на цилиндъра, добавената ламбда сонда след 2002-2003 дава индикация за кислорода в системата и също коригира ЕГР системата.
Мога да кажа, че основни корекционни параметри са: температура на двигателя, ламбда сонда, обороти, натоварване, дебитомер. За момента като че ли няма температурни сензори по ЕГР система ( те температурните вече са поне 5-7 ), но и това вероятно предстои. За момента като че ли вече се набляга на частична хибридизация на автомобила ( не визирам Тойота ), изграждане на 2 електромрежи, на 12 волта и 48 волта с хибридизация между двигател и кутия, хибридната глава.
Надявам се да не е станало много досадно


jacob12
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от jim_beam » 17 Фев 2019 17:42

Мисля, че няма нужда да се тревожиш за бъдещето на тази технология, поради простата причина, че дизелите бавно и безвъзвратно ще изчезват. Поне тези от масовият парк, процеса вече е в ход, виж Германия, и е само въпрос на време да почнат да падат и останалите плочки от доминото. Връщане назад няма!
jim_beam
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от jacob12 » 17 Фев 2019 20:28

jacob12
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 20 Ное 2018 11:22
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Corolla Verso D-CAT
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от SvetoslavK » 18 Фев 2019 19:28
Но благодаря за съвета...
SvetoslavK
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 15 Мар 2019 13:47
- Местоположение: Haskovo
- Автомобил: Avensis T25 2.2d d4d
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от Ahamzzz » 15 Мар 2019 13:58

Моята кола от както съм я взел вече 3 години си карам и се чудя дали да не предприема тази процедура и аз. Колата е на 197 000 мили от Англия и кой знае дали е правен такова чистене изобщо.
Ahamzzz
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 03 Апр 2019 07:40
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Toyota avensis
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от Tarikata » 03 Апр 2019 07:55
Tarikata
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от mitaka_1 » 24 Апр 2019 09:46
mitaka_1
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17 Апр 2019 22:19
- Местоположение: Русе
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от Владимир Тушев » 04 Май 2019 19:30
Добро видео!
Владимир Тушев
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от iovkito » 05 Май 2019 11:59
Много полезна информация! Тези дни и аз ще смъкна на моята кола, любопитно ми е какво е състоянието на колектора.
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от slowtraveler » 05 Май 2019 14:21
Обаче да смъквам ЕГР - направо не ми се мисли... Охлаждания, антифризи, гарнитурки за гореща и водна част и т.н. и т.н.... Бррр...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от iovkito » 05 Май 2019 14:31
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от slowtraveler » 05 Май 2019 15:32
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от Kiki » 05 Май 2019 18:22
Да Ви кажа, това си е доста работа и си иска поне два дена, въпреки, че си имах и помощник, който имаше повече познания от мен в тази работа. Изчисти се изключително много нагар и от ДПФ-а и от колектора.
Смених профилактично и дифтунгите на дюзите, защото се препоръчва това да се прави на около 200к.
Смених и свещите въпреки, че нямаше проблем с тях, но бяха на много км и не се знае кога щяха да ми направят номер. Видях много зор с тази на втори цилиндър. Беше запекла и с двудневно киснене с ВД 40 и много скърцане едва едва я извадих с риск да се счупи, но извадих късмет. Новите ги намазах с високо температурна смазка и се надявам в бъдеще да няма проблем при вадене.
Зорът беше голям и не се сетих да направя снимки, за да се види голата истина на цялата ситуация за което сега много съжалявам.

Kiki
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мнение от iovkito » 05 Май 2019 18:38
Преди малко отидох до колата, за да огледам около колектора. Струва ми се, че трябва да махам рейла и тръбичките на дюзите, защото са хванати за колектора. Махах ги преди няколко месеца, когато сменях дюзите с нови и с едната тръбичка имах проблем, защото протече. Засега се отказвам от манипулацията, за да не си навлека други проблеми. Трябва да сменям и термостат, който съм закупил преди 2 години. Огледах и за него - в ниска точка е и доста антифриз ще изтече, та и него отлагам за другата зима.

Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта