Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Здравейте,стопли се времето и забелязах малко по-вискока температура на антифриза през OBD и Torque.Преходите са ми кратки по 20-30км с едно запалване и не бях забелязал нищо нередно до сега.Накратко-при по високи обороти/2200-2400,извънградсо/колата вдига около 96 гр. ,при по-малко натоварване 1800-2000 се задържа на 92гр..Кратка проверка на маркучите след спиране показва ,че десният маркуч е горещ както и горната част на радиатора,левия който отива към термостата е студен ,както и малка част от радиатора в долната половина/труден ми е достъпа през перките/.Справка по ВИН показва,че термостата е това-90916-03125 WAX TYPE (OPENING TEMPERATURE - FULLY OPEN TEMPERATURE) 82-95 -гледам напълно отворен при 95градуса.Това означава ли че всичко е наред или термостата не се отваря достатъчно-от там намален дебит през големия кръг и повишена температура на ДВГ.Другото което ми идва наум е запушен радиатор.Водната помпа е на 2 месеца.Други предположения, начин за диагностика или направо да започвам със сменяне на части.
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Малко ъпдейт по темата.Днес след няколко километра бавно градско каране колата вдигна 96гр и веднага се включи перката на радиатора,температурата падна до 90градуса.Веднага проверих радиатора-целият беше горещ както и долния ляв маркуч отиващ към термостата.Изкарах колата на извънградцки път,температурата бързо се понижи до 80гр. и тръгна отново нагоре до 96,радиатора и маркуча към термостата отново изстинаха,повече не съм я пробвал.Никой ли си няма представа каква е работната температура на тези двигатели?
само за инфо :стрелката на таблото не мърда от 85гр/при показания на ОБД от 84до 97/,ако приемем че средата е 90гр. и едно деление е 5гр.
само за инфо :стрелката на таблото не мърда от 85гр/при показания на ОБД от 84до 97/,ако приемем че средата е 90гр. и едно деление е 5гр.
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
В край на сметка смених термоста.За номента не вдига повече от 94 градуса и то само при сериозно ускорение.Малък тест от Пловдив до Чепеларе също показа максимални температури до 93-94гр.При постоянна скорост 90-100км/ч на равно съответно 89-91гр.Общо взето в жегите лятото не знам как ще се държи, не ми изглежда адекватно охлаждането в момента,но пък и не знам каква е нормалната работна температура.Датчика е прекалено далеч от термостата,а и той не може да реагира толкова бързо.Другият недостатък е грешното показание на таблото,мисля че цялата серия двигатели са така направени между 85 и 98 показва едно и също.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Аз мисля, че термостата си е работил коректно.
Заслужава ли си за 1-2 градуса по-малко да се заменя оригиналния термостат?
Следи го новия, защото не се знае колко ще изкара?!
Заслужава ли си за 1-2 градуса по-малко да се заменя оригиналния термостат?
Следи го новия, защото не се знае колко ще изкара?!
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Не виждам проблем и в предходният термостат... Разлика 2С е нищо за механичен термостат.... Ама щом си го сменил - лошо няма....
За 'грешно показание на таблото' мисля не може да се говори... Посочените от теб температури са напълно нормални за съвременен двигател, така, че не виждам какво те притеснява...
П.С. Кики ме е изпреварил със секунди

За 'грешно показание на таблото' мисля не може да се говори... Посочените от теб температури са напълно нормални за съвременен двигател, така, че не виждам какво те притеснява...
П.С. Кики ме е изпреварил със секунди


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Нищо не ми се виждаше нормално в предишния, пропуснал съм да спомена, че при 96 градуса се пускаше перката на радиатора /това в движение докато тествах/ ,а той беше студен при последвалата проверка.Нарочно проверих и при 95-пак си беше студен,то няма как и да не бъде.. Карам си на 5-та със 2400 оборота нарочно, колата качва до 98гр. перката си работи-това е опит след втория ми пост.Последва смяна,защото нищо не пречи да вдигне и над 100
Нещо не е както трябва,може сегашния термостат да не е читав или да има въздух някъде,но все пак вече не загрява толкова.
Нещо не е както трябва,може сегашния термостат да не е читав или да има въздух някъде,но все пак вече не загрява толкова.
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Разбира се, че нищо не пречи да вдигне и над 100С... На моят автомобил съм виждал стойности до около 112С...
Но разбира се при такава температура и стационарен автомобил, радиаторът трябва да е горещ..
Но разбира се при такава температура и стационарен автомобил, радиаторът трябва да е горещ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Така е! Нали затова е направена охладителната система да работи под 1.5 атмосфери налягане, за да не завира антифриза при такава температура.slowtraveler написа: ↑09 Апр 2019 21:18 Разбира се, че нищо не пречи да вдигне и над 100С... На моят автомобил съм виждал стойности до около 112С...
Но разбира се при такава температура и стационарен автомобил, радиаторът трябва да е горещ..
При шофиране на по-голяма надморска височина водата може да заври и на 70-80 С
Тогава КО ША ПРАЙМ ако не е така?

Колегата излишно се притеснява.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Не случайно стрелката стои по средата в някакъв работен температурен режим на двигателя, защото се счита за нормално. Ако започне да се отклонява от средата в посока загряване, тогава може и да започнеш да го мислиш.
п.п. Малко широк диапазон на отваряне на термостата ми се струва - 82-95. Обикновено се среща в рамките на под 10 градуса за цялото му отваряне, но може тези от Тойота така да са решили, знам ли.
Ако охладителната система е изрядна, при ниски външни температури (да кажем около 0 градуса) и леко натоварване - да кажем постоянно с 90км/ч извънградско, температурата стои около началната позиция на отваряне на термостата. А за съвременен "нормален" двигател 82 градуса ми се виждат доста ниско.
п.п. Малко широк диапазон на отваряне на термостата ми се струва - 82-95. Обикновено се среща в рамките на под 10 градуса за цялото му отваряне, но може тези от Тойота така да са решили, знам ли.
Ако охладителната система е изрядна, при ниски външни температури (да кажем около 0 градуса) и леко натоварване - да кажем постоянно с 90км/ч извънградско, температурата стои около началната позиция на отваряне на термостата. А за съвременен "нормален" двигател 82 градуса ми се виждат доста ниско.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Да вдигна малко темата.
При мен проблемът, сега зимата, всъщност не знам дали е проблем, но не ми се вижда нормално, е че за разстояние от 15-20 км на -3 градуса външна температура, според термометъра на колата, така и не можа да загрее до нормалното си показание малко под средата. Съответно и парното не беше окей.
Това нормално ли е за 2.0 D4D, 126 kc или да набедя термостата. При по-топло време стрелката отива до средата и не мърда оттам.
При мен проблемът, сега зимата, всъщност не знам дали е проблем, но не ми се вижда нормално, е че за разстояние от 15-20 км на -3 градуса външна температура, според термометъра на колата, така и не можа да загрее до нормалното си показание малко под средата. Съответно и парното не беше окей.
Това нормално ли е за 2.0 D4D, 126 kc или да набедя термостата. При по-топло време стрелката отива до средата и не мърда оттам.
поздрави
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Avensis Т25 2.2 D CAT проблем охладителна с-ма,термостат
Нормално е, особено ако нямаш пакет студен климат
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта