zeroheat написа: ↑05 Апр 2019 18:46
Lwerewolf написа: ↑05 Апр 2019 18:31
GS450h е със бая по-скъпа поддръжка, особено ако искаш да си го поддържаш като нов (нема троп, нема хлоп, всякакви малки неща те дразнят и тн).
Най-голям проблем с camry-то - части тук вероятно трудно, в предвид че не се продава. Иначе не виждам фрапиращи проблеми. Цени за части - едва ли някой може да ти каже... toyodiy или epc-data, гледаш какво те интересува (дискове/накладки, тампони, амортисъори), запитваш Лио. Силно вероятно шасито да има доста споделени части с други масови модели.
Бъгове по хибридната система - не знам. За gen1/2 prius се знае за скоростната кутия (малко пресилен проблем, ама gen3+ го няма изобщо вече), за highlander-ите(rx400h) и някои prius-и имаше recall за част от инвертера... Другите като цяло ако се случи нещо се смята за куриозен случай.
Батерията си е консуматив, водната помпа на инвертера - също. Това е при всеки Toyota хибрид. Турбо не е "нормално" да сдаде багажа, ако се кара читаво (не визирам без газ) и с читави консумативи
Окачване което да оцелее вечно по нашите пътища няма. Иначе - здраво.
Сервизирането не е по-различно от това на нормалните коли в 99% от отношенията. Антифриза гледай да не си го спестяваш - OEM Toyota pink, или ако ще е друго, чети много преди да се хвърляш.
Защо го няма тук - "всеки" иска градски малолитражен дизел, или извънградски малолитражен голям дизел комби? ^_^
хахаха
хареса ми това с дизелите.
иначе проверих вече за основните части като дискове/накладки/амортесиори и тн. и цените са като на моята А4 от 98ма, демек нищо страшно като цени.
Може ли да споделиш за този проблем със скоростите или да дадеш линк да прочета, защото не съм чел за него? Единствено разбрах, че не се сервизира, уж нищо не трябва да се пипа по кутията никога. Но все си мисля, че може би е редно едно масло да се смени ... или не? Също така може ли някой да разкаже за обслужването на мотора? Според всичките информации, мотора е с верига и не му се прави нищо освен смяна на масло и филтри, но повечето коли са на над 200 000км. .... не се ли изисква нещо друго? Не се ли появят проблеми с тези вериги примерно или с техните обтегачи ако има такива?
За трансмисията -
https://lusciousgarage.com/blog/gen_2_p ... a92_p0a7a/
Като цяло не вярвам да е драма при camry-то, ама виж все пак.
Кутията не е лошо да и сменяш маслото от време на време (две години?) все пак - "lifetime fill" isn't, освен ако не хвърляш на 100-200к км.
AZ мотор -
https://toyota-club.net/files/faq/04-11 ... az_eng.htm
...освен това с болтовете на главата, друго "страшно" не виждам. Как се проверява дали си със ревизирани - не съм се ровил.
Като цяло за тойоти не съм видял някакви предписания за смяна на верига - основно казват "ако или като получиш VVT-i timing грешка или друг симптом". Примери на коли на зверски километри, карани зверски, колкото щеш. Примери за маслояди също колкото щеш... най-вече карани на по 10-20к км със смотано масло или само на късо, ама все пак.
Ако си решил все пак да сменяш верига - не е лошо да се смени заедно със всички зъбни колела, за които се захваща... и става бая дебело.
Не знам за драми като при ZR двигателите със непочистен навреме EGR (уж тази няма) и всички драми около него.
Масло... мнения колкото искаш.
Източници:
https://www.bobistheoilguy.com/
https://www.oil-club.ru/
https://forums.nasioc.com/forums/showth ... ?t=2714154
https://www.subaruclubbg.com/forum/view ... 5164d2a53d <<<<<<<<
Разгледай на toyota 0w20 маслото какво представлява - направо гони 0w18 или какъвто искат да правят новия по-нисък стандарт. Накратко - мега течливо. 5w-30 ще е жесток overkill, особено ако е някоя баш синтетика... така де, на redline 5w20-ката дава HTHS резултати за масло xw-40

На първо четене - някакво готино 5w20 - amsoil ss, shell helix ultra, каквото друго. Аргументи - истинска 5w20 синтетика (shell-а е GTL, та уж group 3, ама... чети, звер е

) най-вероятно няма да има viscosity improvers и ще е мега стабилна. Ако се притесняваш, че не е 0w - 1) за тукашните температури не бих се притеснявал изобщо, 2) истинско 5w >>>>> нещо, постигнато със модификатори.
На второ четене - може би съм се вманиачил прекалено много.
Та... ти си избирай. Не бих казал, че на тойота бензините са кооой знае колко капризни.