Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
WoLF
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 26 Мар 2019 12:07
Иначе когато си на Д то системата винаги подава съвсем малък ток към ел. двигателя, с цел да обере луфтовете в планетарната предавка и по веригата/зъбните колела. За мен това е умно "измислено".


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от M5kov » 26 Мар 2019 13:06

EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
M5kov
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 26 Мар 2019 13:37

Иначе ако не си на ръчна и пътя има някакъв наклон, колата ще мръдне докато чопа в скоростната кутия заклини на мястото си, ако случайно си попаднал между два прореза.
Този ефект също се наблюдава когато спреш колата на място и я изгасиш. След това я палиш, но няма наклон на пътя, за да заклини чопа, демек той стои в незакопчано състояние. В момента, в който се развърти ДВГ-то, системата разчита на чопа на П и само развърта двигателя чрез МГ1. Но ако чопа не е заклинил в този момент колата се премества и може да ти създаде някакъв вид уплах.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от M5kov » 26 Мар 2019 15:10
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
M5kov
- slowtraveler
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 344 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 26 Мар 2019 15:31
Челюстите явно хващат, но има известен луфт и позволява завъртане на целият възел на малък ъгъл, който обаче се усеща като удар...
Този ефект го имаше и на Авенсиса, където ръчната отново бе барабан...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 21 Авг 2019 14:05
Да споделя разликата с новата батерия как стоят нещата. Вчера за пръв път попаднах в задръстване, което ми изтощи батерията напълно и като видях на къде отиват нещата, че ще си отвися в задръстването, то пак започнах да засичам горе-долу за колко време изразходвам цялата батерия. Та ако преди слизаше до минимум, при което се палеше принудително ДВГ-то, за да я зареди насила, за около 8-10 минути, с новата батерия това време е около 16-18 минути (без климатик). Най-голямата разлика в пада на батерия забелязвам в ниските зарядни нива. Потребителско обяснение/уточнение - преди, когато батерията на дисплея ми падне до 4 чертички, то слиза на 3 и след това до 2-те лилави доста по-бързо в сравнение с новата батерия.BOz написа: ↑22 Мар 2019 10:52 п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.
Искам и нещо друго да споделя като наблюдение. Когато батерията тръгна да умира, цялото ѝ умиране продължи около 3 дни. Като в първия ден го хванах по логове, че не е наред, във втория и част от третия от време на време започна да хвърля и грешка и след 4-ти вече не можеше да я карам без грешка и много силно ограничаване на мощността на колата.
Та имах наблюдение над колата през точно този 2-ри и 3-ти ден, когато колата беше с проблем, който не беше толкова огромен, че да забие грешка, но системата се пробваше да "компенсира" заряд/раздряд-а на батерията чрез постоянни цикли на заряд-разряд, което от своя страна водеше до неизгасване на ДВГ-то.
Или по-накратко - имах възможност да покарам хибрид-а под формата му на нормален автомобил без да гаси ДВГ-то и без да мога да карам някакво разстояние на ток. Демек като абсолютно нормален автомобил, но с помощ на допълнителен ток, който беше в състояние да ми поддържа оборотите на ДВГ-то абсолютно нормално, както все едно хибридната част си работи пълноценно, а не след като вече ти откачи батерията напълно и системата да разчита само на ДВГ-то, което е нещо гадно.
Та в този режим на работа автомобила си беше много адекватен и отново относително икономичен - да кажем съизмерим с дизелов аналог - при мен, спрямо текущите задръствания, да даде градски разход около 6-6.5/100 от някой 1.5 литров дизел.
Или искам да кажа в крайна сметка, че от моя гледна точка има много смисъл да се произвеждат и такива автомобили с микрохибридни технологии, с много малка батерия тип кондензатор (да кажем като при Мазда за пример) и използвайки и управлявайки икономичен ДВГ, то да е много добра комбинация, доста добра алтернатива на дизела, ако се мисли в някаква посока на замяната му, както е модерно (аз не съм на това мнение по принцип) в последно време.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 16 Сеп 2019 10:10
В събота ми изгоря лявата крушка на регистрационната табела. Махам кората вътре в багажника, за да я сменя. Оказа се, че съм изразходвал стандартните крушки и са ми останали само едни, които бях купувал за отпред, с КОБ диоди. Викам си, явно пак ще сменям не след дълго време, но понеже трябва да свети еднакво, сложих и двете диодни крушки.
Вчера паркирам и гледам - изгоряла ми е задна лява габаритна крушка. Е, стига вече. Писна ми. Два проблема за два дни.

Викам я да я извадя, за да видя каква е, че по спомен беше нещо нестандартно и да знам каква трябва да купя. Отварям дърпам и о, изненада. Стандартна като на регистрационния номер - в5в. И старата, изкарана предишния ден от номера, свърши чудесна работа в този момент.
Явно започва да им свършва животът на крушките. Трябва да се запася с още реотанни крушки. Да има. Да грее, че идва зима.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- WoLF
- Мнения: 3469
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 700 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от WoLF » 17 Сеп 2019 13:27





WoLF
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 25 Сеп 2019 11:00
Дааа. Едната започна да премигва.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 09 Окт 2019 21:29
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Стоян Кръстев » 14 Окт 2019 17:10
Стоян Кръстев
WoLF
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Lwerewolf » 15 Окт 2019 16:38
Lwerewolf
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 09 Окт 2019 21:29
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Стоян Кръстев » 15 Окт 2019 21:47
А как се изключва ЕВ режима?!
Toyota Corolla Hatchback!
Стоян Кръстев
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от van » 16 Окт 2019 08:58

van
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост