Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
Както си карах(2007 Yaris 1.0 69 PS)1kr-fe) светна лампата акумулатор ... проверих по ОБД буксата показа 12волта в системата а не 14 .. ясно е че не зареждаше динамото
прибрах се на акумулатор.
измерих динамото "качествената" марка БОШ и никакъв ток не подава
свалих го на 12 и 14 мм болтове се държи първо се сваля ремъка , динамото се държи на 2 болта
динамото има 2 много яко затегнати т30 звездички болтове другото е кръстати винтове
изрязах капачката на въпросния БОШ регулатор
ето какво има вътре: доста тънки жички нещо ме съмнява качеството.. четките бяха като нови , на малко километри е въпросния генератор ...
100+ лева струва въпросният БОШ регулатор а не ми изглежда качествен
та понеже ме съмнява качеството реших да си купя мобилтрон за 35 лв тайвански ще видим колко ще изкара ....
също така смених предният (носещ) лагер не е трудно, старият беше ОК но греста му беше изсъхнала и го смених, на задния лагер само свалих уплътнението(с малка отвертка от външната страна се сваля) и му добавих грес не е под особен товар и си е ОК лагера само греста суха.
прибрах се на акумулатор.
измерих динамото "качествената" марка БОШ и никакъв ток не подава
свалих го на 12 и 14 мм болтове се държи първо се сваля ремъка , динамото се държи на 2 болта
динамото има 2 много яко затегнати т30 звездички болтове другото е кръстати винтове
изрязах капачката на въпросния БОШ регулатор
ето какво има вътре: доста тънки жички нещо ме съмнява качеството.. четките бяха като нови , на малко километри е въпросния генератор ...
100+ лева струва въпросният БОШ регулатор а не ми изглежда качествен
та понеже ме съмнява качеството реших да си купя мобилтрон за 35 лв тайвански ще видим колко ще изкара ....
също така смених предният (носещ) лагер не е трудно, старият беше ОК но греста му беше изсъхнала и го смених, на задния лагер само свалих уплътнението(с малка отвертка от външната страна се сваля) и му добавих грес не е под особен товар и си е ОК лагера само греста суха.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
Добре се е получило. Би трябвало да изкара, нищо че не е бош. 
Сега има хубави модерни тестери за амумулатори. Ако диагнозата е "сменете батерията", сменяй без да се замисляш, нищо че пали колата все още. Или е останал на 15 Ач от 45, или долу е кал и окъсява и има голям саморазряд, а може и двете. Това товари алтернатора излишно.

Сега има хубави модерни тестери за амумулатори. Ако диагнозата е "сменете батерията", сменяй без да се замисляш, нищо че пали колата все още. Или е останал на 15 Ач от 45, или долу е кал и окъсява и има голям саморазряд, а може и двете. Това товари алтернатора излишно.
Carina E 4AFE LB 1992
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
Колега, хубави снимки, ама 2007 година беше преди 12 години. Марката Бош си е много качествена, няма защо да се съмняваш в това. Реле Бош си е много хубаво, но не е вечно. Мобилетрон е ниско бюджетна марка, нещо като да закърпиш скъсан чорап. Ремонт с Бош компоненти си излиза поне 250 лв с труда, а с алтернативни, нискобюджетни части до 100 лв. Кабелите в процесора на компютъра ти са хилядни от мм, а си работят. Един лагер е под 10 лв. и да не го смениш си е грях, има доста добри лагери на пазара. Всеки сам си решава, но аз лично като правя нещо, го правя така, че да не го пипам близките 10 години. Затова и имам безаварийни вече почти 25 години, с последната кола 10 години и 170 хил.км. И нищо, че вече е в мен, всичко се прави и то основно с ориг.части
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
днес го тествах роад трип 50км ,
показва 14,5 волта на акумулатора и 14,1 по централен ОБД модул
поддържаше волтовете във всички обороти от 800 до 5000 об.мин
не мога да кажа, че не си върши работата тайването(киайчето)... бетон е
относно качеството на корпуса не е полиран като боша, но монтажа беше без проблем размерите са 100% написали са ENGLAND на корпуса фирмата е тайванска и най-вероятно е китайско производство, не знам защо са го написали, може да е сглобен там.
показва 14,5 волта на акумулатора и 14,1 по централен ОБД модул
поддържаше волтовете във всички обороти от 800 до 5000 об.мин
не мога да кажа, че не си върши работата тайването(киайчето)... бетон е
относно качеството на корпуса не е полиран като боша, но монтажа беше без проблем размерите са 100% написали са ENGLAND на корпуса фирмата е тайванска и най-вероятно е китайско производство, не знам защо са го написали, може да е сглобен там.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
Така като го гледате как мислите?
Поздравления на колегата автор на темата - приличен ремонт.
Поздравления на колегата автор на темата - приличен ремонт.

-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
има половин ампер утечка въпросния мобилтрон,източва акумулатора
диодите са проверени работят не е от тях
връщам го

диодите са проверени работят не е от тях
връщам го
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
реших проблема леле не е истина
СУПЕР Е МОБИЛТРОНА И БОША ... АЛАРМАТА Е ПРОБЛЕМА
некой е решил да черпи ток от регулатора за алармата когато е изключена колата
колата вече няма аларма всичко е ок не черпи ток ... респект за бош(алармата го е сринала) евала мобилтрон евала тайван ....

СУПЕР Е МОБИЛТРОНА И БОША ... АЛАРМАТА Е ПРОБЛЕМА
некой е решил да черпи ток от регулатора за алармата когато е изключена колата



колата вече няма аларма всичко е ок не черпи ток ... респект за бош(алармата го е сринала) евала мобилтрон евала тайван ....
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
на кратко: тези алтернатори с 4те терминала има S сенс терминал/измерващ терминал/ с постоянно напрежение 12в, ако нещо подаде напрежение към IG терминала се включва регулатора , не е лесно да се хване защото работих на колата с изключена аларма не с вкл.
тоест регулатора е работил денонощно ако ви интересува как се мерят диодите най-бързия начин е да се измерят на веднъж включвате мултиметъра на диоди и мерите като един от шаси към + на генератора и от + към шаси ... не трябва да отчита нищо в едната посока и трябва да отчита 500-800 е другата посока .. ако даде на късо диод ще отчита в 2те посоки и може да разтоварва акумулатора
диодите са 6 защото алтернатора е трифазен... изглежда сложно ... но не е просто .. мерите като един диод може да се мери и променлив/не прав/ ток за да се тества дали има флуктоации ... слагате мултиметъра на променлив ток и мерите ... ако покаже под 50 волта променлив значи са здрави диодите...ако изгори диод напрежението е нестабилно и се мери като променлив ток
прав ток трябва да показва около 14,6 в
Извода е, че си е качествен БОШа , но не
робувайте на тая марка
след второто разглобяване на генератора хвърлих т30 звездичките болтовете и си сложих шестограм болтове 8мици с шайби ... стоманата е ..
тоест регулатора е работил денонощно ако ви интересува как се мерят диодите най-бързия начин е да се измерят на веднъж включвате мултиметъра на диоди и мерите като един от шаси към + на генератора и от + към шаси ... не трябва да отчита нищо в едната посока и трябва да отчита 500-800 е другата посока .. ако даде на късо диод ще отчита в 2те посоки и може да разтоварва акумулатора
диодите са 6 защото алтернатора е трифазен... изглежда сложно ... но не е просто .. мерите като един диод може да се мери и променлив/не прав/ ток за да се тества дали има флуктоации ... слагате мултиметъра на променлив ток и мерите ... ако покаже под 50 волта променлив значи са здрави диодите...ако изгори диод напрежението е нестабилно и се мери като променлив ток
прав ток трябва да показва около 14,6 в
Извода е, че си е качествен БОШа , но не

след второто разглобяване на генератора хвърлих т30 звездичките болтовете и си сложих шестограм болтове 8мици с шайби ... стоманата е ..
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS
Като видя "ток 14 ВОЛТА" и се изприщвам
Токът се мери в ампери, а напрежението във волтове

Токът се мери в ампери, а напрежението във волтове

-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост