Може ли......
Колега то в нашата Държава си е чиста набутвация да си тук ама ..... набутвацията започва още като си купиш кола.Ще кажа само различни хора, различни мнения biggrin.gif то и аз не харесвам голф ама гледаш ли какво става по пътищатаmisho написа:Да знаете че LEXUS е много прав с тия газови уредби си прецаквате само колите а и то от едно печелиш а от друго губиш така че според мен си ечиста набутвация!!!!!!!
Основното е че при газовия инжекцион има два или четири газови инЖектора които впръскват газта във всмукателиъе посредством газови маркучи и елементарни щуцери навити на всмукателите непосредствено преди главата.При нормалните газови уредби това ЛИПСВА!!!А със изпарител или без това е въпрос на изпълнение.Моята е без изпарител ,на колегата ми е със(или поне прилича на изпарител) но и в двата случая е свързано с охлаждането на двигателя.Потърси фирма ОЛИМПИК във Велико Търново.Колегата ми си сложи при тях на Чисто нова Корола и е свръх доволен -1.4 мотор дава разход около 7-8 газ във Варна!Ауспуха му изглежда еднакво отвън и отвътре!Неможеш да разбереш нито по вървенето нито по миризма дали работи на газ или бензин.Газовия комп. като усети че свершва газта и ако я изрежеш колата повечко веднага обръща на бензин и след това връща на газ! 1400лв. цена преди две години!
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Estestveno che otpada. I az pitam zashtitnicite na gazovata gadost dali avtoproizvoditelite sa po-prosti,che ne priznavat garancia za koli na gaz ili tia ,koito si slagat gaz sa po-prosti?!the_rider написа:а не и ли отпада гаранцията на чисто новата корола като и накачулиш газов инжекцион
Izviniavam se ako se izrazih malko po-grubo!

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
И аз съм против газта.
Никога не съм монтирал на мой автомобил газова уредба и няма да си монтирам, но имам доста приятели с такива....
Общо взето след наблюдения извода ми е следния - можеш да сложиш обикновенна газова уредба на стар двигател и без претенции за загуба на мощност, а също така и ако имаш много свободно време за ремонти и центровки. Центровка се налага много често (май след всяко зареждане ), щото колата почва да работи неравномерно и т.н.
Мои приятели с автосервиз директно отказват центровки на автомобили с газова уредба. Не че не могат да я направят - те са най-добрите майстори на центровки (най-вече на карбураторни двигатели, щото всичките други 'майстори' им е по-лесно да си вържат само компютъра към ECU) във Варна и при тях се ходи с записване от седмица напред. Просто носят гаранция за направената от тях центровка, а когато автомобила има газово центровката трябва да ти е различна при промяна на качеството на газта.
Обикновенното газово е вредно е за инжекторни двигатели (скапва MAP сензора и някоя друга клапа като направи детонация в смукателния колектор). Поради същите детонации пука пластмасовите колектори.
Пълната газова инжекция звучи добре - компютри, фина регулировка, връзка с лаптоп за допълнителни центровки.....
НО...... явно качеството на газта тук е калпаво, или системите не са усъвършенствани защото ефекта пак е отрицателен.
Мой приятел си сложи преди 3 месеца такава газова уредба (1800лв) на чисто нова (на 0км) Мазда 3 (2.0). Освен недоволството му от общото поведение на двигателя, вече излезе първия проблем със системата - започна да работи неравномерно.
След което сменя свещи, които бяха направо изядени (до момента автомобила е на около 4х.км)....
След което му светна и check engine, което диагностицира в момента (в комплекта на газовата уж имало lambda симулатор)....
Освен това други фактори които ме отказват от газово са:
1.Допълнителен товар, който мъкнеш (сигурно общо е около 80-100кг).
2.Допълнитено заето място в багажника (тея малките бутилки в резервната гума не ги смятам, щото какво е това да зареждаш на всеки 100-150км)
3. Необходимостта от поддръжка на още една система - газовата. Включително и допълнителното сертифициране, което се изисква сега при преминаване на преглед
4. Допълнителния риск при удар (не дай си боже)... Тоя филм с 'ударозащитените' газови бутилки го няма в реалността. Освен това бутилка зад седалката може да смели задната седалка и хората на нея само от инерцията си, дори и удара да е фронтален, а да не е отзад. Ако потърсите, ще видите едно филмче (май беше немско) където се правят краш тестове на автомобили с газови уредби, като се следи само физическото въздействие на бутилката, а не взривоопасността.
Като искаш тънкажен разход - вземи си дизел, но не скапвай автомобила.
Никога не съм монтирал на мой автомобил газова уредба и няма да си монтирам, но имам доста приятели с такива....
Общо взето след наблюдения извода ми е следния - можеш да сложиш обикновенна газова уредба на стар двигател и без претенции за загуба на мощност, а също така и ако имаш много свободно време за ремонти и центровки. Центровка се налага много често (май след всяко зареждане ), щото колата почва да работи неравномерно и т.н.
Мои приятели с автосервиз директно отказват центровки на автомобили с газова уредба. Не че не могат да я направят - те са най-добрите майстори на центровки (най-вече на карбураторни двигатели, щото всичките други 'майстори' им е по-лесно да си вържат само компютъра към ECU) във Варна и при тях се ходи с записване от седмица напред. Просто носят гаранция за направената от тях центровка, а когато автомобила има газово центровката трябва да ти е различна при промяна на качеството на газта.
Обикновенното газово е вредно е за инжекторни двигатели (скапва MAP сензора и някоя друга клапа като направи детонация в смукателния колектор). Поради същите детонации пука пластмасовите колектори.
Пълната газова инжекция звучи добре - компютри, фина регулировка, връзка с лаптоп за допълнителни центровки.....
НО...... явно качеството на газта тук е калпаво, или системите не са усъвършенствани защото ефекта пак е отрицателен.
Мой приятел си сложи преди 3 месеца такава газова уредба (1800лв) на чисто нова (на 0км) Мазда 3 (2.0). Освен недоволството му от общото поведение на двигателя, вече излезе първия проблем със системата - започна да работи неравномерно.
След което сменя свещи, които бяха направо изядени (до момента автомобила е на около 4х.км)....
След което му светна и check engine, което диагностицира в момента (в комплекта на газовата уж имало lambda симулатор)....
Освен това други фактори които ме отказват от газово са:
1.Допълнителен товар, който мъкнеш (сигурно общо е около 80-100кг).
2.Допълнитено заето място в багажника (тея малките бутилки в резервната гума не ги смятам, щото какво е това да зареждаш на всеки 100-150км)
3. Необходимостта от поддръжка на още една система - газовата. Включително и допълнителното сертифициране, което се изисква сега при преминаване на преглед
4. Допълнителния риск при удар (не дай си боже)... Тоя филм с 'ударозащитените' газови бутилки го няма в реалността. Освен това бутилка зад седалката може да смели задната седалка и хората на нея само от инерцията си, дори и удара да е фронтален, а да не е отзад. Ако потърсите, ще видите едно филмче (май беше немско) където се правят краш тестове на автомобили с газови уредби, като се следи само физическото въздействие на бутилката, а не взривоопасността.
Като искаш тънкажен разход - вземи си дизел, но не скапвай автомобила.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Бате, извинявай ама тея изказвания в стил - "на тате му е казал един дето е гледал" са меко казано смехотворни. Немислиш ли че като нямаш личен опит с една работа по-добре да не се изказваш по нея.
Хората като питат, питат хора, които имат впечатления, а не такива дето имат "приятели с впечатления". Полвината от нещата дето си ги писал не са съвсем верни а другите са пълни глупости.Пример:
бутилката в резервната гума е 40л. Това прави пробег между 350 и 480 км. Допълнителния товар е около 35 кг. и т.н., нямам време да оборвам всичките глупости, които си чул от "приятели", които явно не са особено интелигентни, щом са турили газ на чисто нова кола.
Хората като питат, питат хора, които имат впечатления, а не такива дето имат "приятели с впечатления". Полвината от нещата дето си ги писал не са съвсем верни а другите са пълни глупости.Пример:
бутилката в резервната гума е 40л. Това прави пробег между 350 и 480 км. Допълнителния товар е около 35 кг. и т.н., нямам време да оборвам всичките глупости, които си чул от "приятели", които явно не са особено интелигентни, щом са турили газ на чисто нова кола.
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
По принцип си прав, че не съм карал автомобил с газ (не знам как се удържам с моята интелигентност да плащам по-скъпия бензин вече над 20г зад волана biggrin.gif ), но наблюденията върху проблемите си бяха лично мои, а не преразказани.the_rider написа:...... Немислиш ли че като нямаш личен опит с една работа по-добре да не се изказваш по нея.
......... а другите са пълни глупости.Пример:
бутилката в резервната гума е 40л. Това прави пробег между 350 и 480 км. Допълнителния товар е около 35 кг. и т.н., нямам време да оборвам всичките глупости, които си чул от "приятели", които явно не са особено интелигентни, щом са турили газ на чисто нова кола.
Относно пълните глупости - аз ли съм зле с математиката, или ти нещо грешиш?
40л при разход 12-18л/100км (колкото му гори) са между 200км и 300км от 'пълно' до 'нула. Не съм сигурен обаче дали на колегата беше 40л или по-малка.
Дефакто зарежда във Варна и след даване газ по магистрата около Шумен е пак на бензин, щото газта е свършила.
Под около 80-100кг допълнително тегло смятах грубо общо системата(тръбички, испарители, клапани и т.н.) + нормална заредена бутилка от около 80л.
А защо мислиш, че допълнителната поддръжка и безопасността са глупости, 'които нямаш време да оборваш' ?!?!?!?
Относно интелигентността на приятеля с газовото на новия автомобил - и аз затова го бъзикам в кръга на шегата, но всеки си взема решение за себе си - колата си е негова, ако иска свирка в ауспуха да и сложи.
Според тебе на колко километра трябва да се сложи газово, че да изглежда интелигентно самото действие (дано не се обидят колегите с газово - всеки си има доводи в + и в - )

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
чаай сега, бутилката 80л ли е или 40 дай да се уточним. Ти избираш само негативите от различни случаи. незнам на твоя приятел ама на мен ми харчи 10.5 - 11 градско при това в София. А и с математиката верно си зле, щото даже и при 18/ с 40 л. се правят 220 км. ,при 12/100 с 40 л. се правят над 330 км....ати спомена нещо за 150 в първото си изказване...... От 2 години освен смяна на въздушен филтър на 7-8000 км. НИКАКВА подръжка не съм и правил на уредбата. Безопастността е малко по-ниска от чисто на бензин..съгласен съм, но с бутилка в рез. гума остава проблема само със запалимостта, която съвсем не е с толкова по-голяма от тази на бензинова кола, все-пак.....има и компромиси, не отричам.....
Друго: даже и 80 л. бутилка, пълна, тежи около 60 кг., с тръбичките, клапаните и изпарителя от 65 кг , айде 70 да са, ама до 100 неможеш го докара.
Нормално е на една кола поне да и изтече гаранцията, пък тогава да я надупчиш за газ, пак зависи за какво я ползваш, ако си изкарваш хляба с нея, няма да гледаш "да не я съсипеш", като бачкаш само за да я храниш - пример: легално такси на бензин НЯМА!
Друго: даже и 80 л. бутилка, пълна, тежи около 60 кг., с тръбичките, клапаните и изпарителя от 65 кг , айде 70 да са, ама до 100 неможеш го докара.
Нормално е на една кола поне да и изтече гаранцията, пък тогава да я надупчиш за газ, пак зависи за какво я ползваш, ако си изкарваш хляба с нея, няма да гледаш "да не я съсипеш", като бачкаш само за да я храниш - пример: легално такси на бензин НЯМА!
Последно промяна от the_rider на 22 Юни 2007 10:50, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Mazda3 2.0 автоматик / 147к.с............dap написа:...
П.П.Колега каква е тая кола която с газов инжекцион гори 10-18 л газ,май няма да е тойота biggrin.gif
Не знам дали заради автоматика или заради нещо друго, но гори осезателно повече от Мазда6 със същия двигател (без газово)....
Нямаше осезаема разлика в разхода между бензин и газ.
Никъде не съм писал, че колата е била в гаранция, въпреки, че беше на 0км - просто колегата я купи от чужбина...
Относно 65кг/80л - може и да си прав - не съм я теглил, но пак е осезателно тегло....
40кг е газта ... бутилката със скобите ако е още 20кг (въпреки, че една битова бутилка тежи около 20кг)... = 60

Относно безопасността - ще намеря статията с краш теста и ще я пусна тука.
По памет - основно наблягат не на взривоопасността, а на физическото въздействие на 80л бутилка (къса скобите от купето и продължава напред).
За такситата си прав - гори се всичко, дето прави пламък.
Освен това на колко от такситата не им светят check engine - експлоатацията е зверска, и такива детайли като работа на три цилиндъра или отсъствие на празен ход не правят впечатление на повечето от 'експлоататорите' biggrin.gif
Последно промяна от slowtraveler на 22 Юни 2007 10:59, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта