До колкото знам тръбата на щеката /горната / влиза в отвор или долна тръба която в долния си край или е постоянно потопена или обратното, а самата щека е по–дълга от горната тръба.Не съм запознат как е точно на този двигател.Виждал съм на двигатели да сълзи масло от щеката при запушване на картерната вентилация като причина затова го споделих.Пушеци /газове/да излизат не съм виждал но не ми е това ежедневието и не казвам че е невъзможно.slowtraveler написа: На повечето автомобили (на всички, които съм виждал) изхода на щеката в картера е над нивото на маслото... Т.е. няма значение дали ще отваряш капачката на главата или щеката - това е един общ обем, в който налягането е еднакво.. Картера е свързан с главата с големи дренажни отвори, през които се стича каченото от маслената система масло от главата обратно в картера... И се обменят газове - от подбуталното пространство (основното място, през което преминават газове от горивната камера) през картера газовете се качват в главата и там вече виждаш 'духане'... Като газовете в определен обем са нещо съвсем нормално, свързано с принципа на работа и конструкцията на ДВГ.. Затова и имаш специална система за вентилация на картерните газове..
Доста народ бърка 'духане' с хвърчащите маслени капки, изхвърлени от въртящия се горен разпределителен вал или повдигачи, пружини,клапани.. А това е нормалното мазане и охлаждане на вала и главата...
Духане от капачката и щеката на двигателя
Духане от капачката и щеката на двигателя
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
Да. за капачката е така. Но за щеката нищо не казваш.мехаННика написа: Всеки пише презглава, знае, не знае..Диагностицирането на двигател е отдавна измислено и поне в тази литература която съм чел няма нищо подобно, това е някакво народно поверие "щом духа-сегменти". Елате всички с духане от капачкатаe, сменям всичко което кажете. С ваша диагноза и на ваша отговорност. Също и с вашите пари.А може и просто да си карате колите без да ровите и да слушате всеки ритач на гуми.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
Елате и вие с щеките, няма проблеми при същите условия. Не разбрах, очакваш научна статия ли или се закачаш нещо.
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
Всеки мотор, дори нов, оставен без капачка изхвърля 80 процента от маслото за стотина км. Без масломерна пръчка за повече. При механичен проблем в двигателя може наистина да пуши повече, но винаги в комбинация с нещо друго. Тези които са пукали бутало на крузер знаят. Но да си отвориш капачката или щеката и да правиш някакви глобални изводи, без реално да си усетил промяна в работата на двигателя си е чиста глупост.
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
- Местоположение: Plovdiv
- Получена благодарност: 5 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
Колегата dimkaraganchev просто иска потвърждвние на неправилното си схващане, че не може да излизат газове (не пушек!!!) от дупката на щеката, без това да е симптом на проблем. За негово успокоение днес пробвах на чисто нов хюндай i30- на 19000км. Ами осезаемо си излизат газове от мястото на щеката като се сложи показалец отгоре. Явно неговите коли са озвънземни, а както писа и следващите ще са такива- никога няма да има кола да духа през щеката. По логиката му, явно въпросния хюндай е за основен ремонт, или по- скоро някой трябва да си ревизира поведението и да не дава категорични мнения по неясна за него материя. Иначе форума е точно за изказване на различни мнения, но и така че да нв заблуждават колегите.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
И защо с тия минуси? Не че ме интересува, нито си длъжен да обясняваш,но не виждам какъв ти е проблема.
Духане от капачката и щеката на двигателя
Мда,ако имаш проблем със ролята на модератор минусите няма да помогнат.Не ми вади фрази от постовите като някой политик и си оправи държанието в съответствие с правилата на форума.Или ще помагаш или си траеш .Ако си мислеш че си хванал господ за шлифера с форумните си критики си се объркал.Поне по мой адрес.Край на дискусията.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
Защо просто не се замислите върху думите на МехаННика? Това, че не е прекалено обстоятелствен в обясненията не би трябвало да Ви пречи да се замислите върху думите му...
Смятам, че е напълно прав в мнението си, и е описал достатъчно добре нещата..
1. Различните двигатели са с различна конструкция. На доста от двигателите тръбата 'виси' над нивото на маслото и само води щеката... При тях ако има надналягане в картера (например заради запушена вентилация) - ще се виждат газовете да излизат без разлика дали през капачката или през дупката на щеката
2. Газове ВИНАГИ преминават в картера (както и масло в горивната камера)... Просто така са конструирани ДВГ - няма как да има плътно уплътняване бутало/цилиндър... Налягането в картера не е пряко свързано от това колко газове се генерират (може да е запушена вентилацията, и съответно газовете да не се засмукват в смукателния колектор, а да си търсят път през семеринг, капачки и т.н...... Да, логично е през по-голямо сечение (капачката) да излизат повече газове отколкото през малкия отвор за щеката, но как да направите 'окончателна диагноза' само по това?
Точно затова съм съгласен с Механника - доста хора тук не познават детайлно устройството на ДВГ, но се опитват с прости 'бабешки' методи да достигнат до окончателна диагностика/диагноза, за която специалисти биха се трудили доста, и биха използвали доста знания и опит...
Е няма как да стане...
П.С. каня колегата memorex на петъчната сбирка - там съм готов да разясня защо не е прав...
Смятам, че е напълно прав в мнението си, и е описал достатъчно добре нещата..
1. Различните двигатели са с различна конструкция. На доста от двигателите тръбата 'виси' над нивото на маслото и само води щеката... При тях ако има надналягане в картера (например заради запушена вентилация) - ще се виждат газовете да излизат без разлика дали през капачката или през дупката на щеката
2. Газове ВИНАГИ преминават в картера (както и масло в горивната камера)... Просто така са конструирани ДВГ - няма как да има плътно уплътняване бутало/цилиндър... Налягането в картера не е пряко свързано от това колко газове се генерират (може да е запушена вентилацията, и съответно газовете да не се засмукват в смукателния колектор, а да си търсят път през семеринг, капачки и т.н...... Да, логично е през по-голямо сечение (капачката) да излизат повече газове отколкото през малкия отвор за щеката, но как да направите 'окончателна диагноза' само по това?
Точно затова съм съгласен с Механника - доста хора тук не познават детайлно устройството на ДВГ, но се опитват с прости 'бабешки' методи да достигнат до окончателна диагностика/диагноза, за която специалисти биха се трудили доста, и биха използвали доста знания и опит...
Е няма как да стане...
П.С. каня колегата memorex на петъчната сбирка - там съм готов да разясня защо не е прав...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
Така е, трябва да се помага. Да не пречиш също е вид помощ(заблуждаваш, разводняваш, дори и неумишлено). Не съм търпелива учителка, гледам да възпирам хората в техните или придобити от "експерти" заблуждения. По спокойно, и дайте да пишем неща които знаем със сигурност или сме правили успешно, а не "на комшията, на брат му..."
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
мехаННика, Никой не оспорва практичните ти умения,просто понякога тонът на постовете ти е леко назидателен.
Не могат да се правят заключения за компетентността на хората пишещи тук,от два три поста.Тук както видяхме сме все хора с не малък житейски стаж,и много от пишещите тук са хора доказали се и хора с успехи.А писането тук в форума е нещо като вид "хоби",за това някои хора не са свикнали да бъдат нахоквани ей така пет за четири.Чест и почитания от мен,ако бих могъл дам ти дам съвет,то мисля че няма нужда да тровим атмосферата тук с препирни и кофти емоциии.
Не могат да се правят заключения за компетентността на хората пишещи тук,от два три поста.Тук както видяхме сме все хора с не малък житейски стаж,и много от пишещите тук са хора доказали се и хора с успехи.А писането тук в форума е нещо като вид "хоби",за това някои хора не са свикнали да бъдат нахоквани ей така пет за четири.Чест и почитания от мен,ако бих могъл дам ти дам съвет,то мисля че няма нужда да тровим атмосферата тук с препирни и кофти емоциии.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Духане от капачката и щеката на двигателя
Нормално е, не ги слушай специалистите с бензинови двигатели дето са ти нацвъкали темата .

На тях колите им работят при десетина бара компресия, а при теб е към 30 бара, а между ключовете на сегментите дори и при нов двигател винаги има малко луфт, през който няма как част от компресията да не иде в картера .
Ако само духа няма нищо притеснително, ако вади и по малко дим, и има лека загуба на масло, сменяш едни дихтунги на дюзите и си готов с "основния ремонт" .

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Духане от капачката и щеката на двигателя
Здравейте колеги. Искам да попитам нормално ли е при студен двигател само да духа от капачката за маслото,а като загрее започва да излизат изпарения и от щеката за маслото? Това е при 1000-1200 оборота.
Двигателя е 2.0 D4D. Няма загуба на масло,гориво и антифриз.
Извинявам се предварително ако някъде вече сте писали по въпроса.
Двигателя е 2.0 D4D. Няма загуба на масло,гориво и антифриз.
Извинявам се предварително ако някъде вече сте писали по въпроса.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Духане от капачката и щеката на двигателя
Не е нормално при поставена на мястото си щека и затегната капачка 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Духане от капачката и щеката на двигателя
Не се изразих правилно. Капачката е отворена ,а щеката извадена.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта