Обучение на дроселова клапа
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Обучение на дроселова клапа
Здравейте. За какво обучение говорите на дроселовата клапа? Не се си самообучава ?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Обучение на дроселова клапа
Сензорите за ламбда сонда са различни, като се почне от старите модели с 3 кабела( 2 подгрев, третия сигнален, маса през корпус) напрежение от 0,1 -0,9 волта, премине се през 4 кабелните ( нормални , със същия волтаж или с изместено напрежение ( 1,5-2,5 или 2,5-3,5 волта), и се стигне до широколентовите сонди с 6 кабела ( управление по ток на помпения елемент, за да е постоянен волтажа). Ако имаш съмнения дали си взел правилната сонда прати шаси, мотор и номер на сондата да проверя дали е точна. Иначе може да се попрочете малко тук:
https://www.hella.com/techworld/au/Tech ... nsor-4379/
Широколентовите могат да се ползват на бензин и на дизел, има ръководства с по 40-50 страници, макар че са и те около 3 подвида, трябва човек да е сигурен, че е купил нещо подходящо. При откачена сонда трябва да записва 2 грешки- отворена верига подгрев и липса на сигнал. Ако имаш проблем със сондата разхода ти трябва да е поне 1,5 литра по висок, също и на студен основно двигател след минута работа да колебае оборотите. Разбира се трябва ти и диагностик със знания и опит, тестер и уред. Аз се задоволявам с това:
https://www.fluke.com/en-ca/product/ele ... s/fluke-78
Подгрева на сондата не се спира ако работи, отделно си е. И ако няма късо по линията. Нормално подгрева е няколко ома 1-4 ома. Подава се 12 волта, може през реле или през извод на компютъра. Втория извод 100 процента винаги е от компютъра и е с променлив коефициент на запълване, с идея да се подържа температура на сондата около 350-400 градуса. Периодично подгрева се изключва и се мери съпротивлението му от компютъра, ползва се като температурен датчик за да се разбере температурата на катализатора ( в този случаи винаги и двата извода за подгрев са свързани с блока на мотора )
Колкото до клапата за дросела, адаптивна, почти винаги няколко паленета и гасенета са необходими за да се запаметят крайните положения
https://www.hella.com/techworld/au/Tech ... nsor-4379/
Широколентовите могат да се ползват на бензин и на дизел, има ръководства с по 40-50 страници, макар че са и те около 3 подвида, трябва човек да е сигурен, че е купил нещо подходящо. При откачена сонда трябва да записва 2 грешки- отворена верига подгрев и липса на сигнал. Ако имаш проблем със сондата разхода ти трябва да е поне 1,5 литра по висок, също и на студен основно двигател след минута работа да колебае оборотите. Разбира се трябва ти и диагностик със знания и опит, тестер и уред. Аз се задоволявам с това:
https://www.fluke.com/en-ca/product/ele ... s/fluke-78
Подгрева на сондата не се спира ако работи, отделно си е. И ако няма късо по линията. Нормално подгрева е няколко ома 1-4 ома. Подава се 12 волта, може през реле или през извод на компютъра. Втория извод 100 процента винаги е от компютъра и е с променлив коефициент на запълване, с идея да се подържа температура на сондата около 350-400 градуса. Периодично подгрева се изключва и се мери съпротивлението му от компютъра, ползва се като температурен датчик за да се разбере температурата на катализатора ( в този случаи винаги и двата извода за подгрев са свързани с блока на мотора )
Колкото до клапата за дросела, адаптивна, почти винаги няколко паленета и гасенета са необходими за да се запаметят крайните положения
- Cealtex
- Мнения: 363
- Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Обучение на дроселова клапа
jacob12 написа: ↑07 Мар 2019 21:15 Аз се задоволявам с това:
https://www.fluke.com/en-ca/product/ele ... s/fluke-78
Офтопик
И аз като прочета Fluke и ми става едно хубаво...



Обучение на дроселова клапа
Колеги, Проблема на човека е, че не е попаднал на свестен диагностик. Проблема хич не е за подценяване, защото може да си сменя ламди сонди докато му свършат парите. Попаднал е на сервиз на болтаджии дето четат грешки и сменят датчици на поразия. А повредена ли е сондата......,Ако да ..от какво е повредена. Следващата която сложат ,за колко време ще се повреди, и т.н. Колега търси си друг майстор. Като гледам във форума има мислещи колеги. Кое е по евтино, да си стоиш в родния си град и да даваш пари на всяка дупка, именуваща се сервиз или да сложиш някой литър гориво и да отидеш при компетентен човек. А можеш просто да сложиш черното тиксо както сам предлагаш.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: тойота корола версо
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 3 пъти
Обучение на дроселова клапа
Проблема, че в сервиз на марката на колата където живея, ми казват, че колата ми няма проблем и ЕВЕНТУАЛНО може да се реши срещу.........Penyo63 написа: ↑07 Мар 2019 22:46 Колеги, Проблема на човека е, че не е попаднал на свестен диагностик. Проблема хич не е за подценяване, защото може да си сменя ламди сонди докато му свършат парите. Попаднал е на сервиз на болтаджии дето четат грешки и сменят датчици на поразия. А повредена ли е сондата......,Ако да ..от какво е повредена. Следващата която сложат ,за колко време ще се повреди, и т.н. Колега търси си друг майстор. Като гледам във форума има мислещи колеги. Кое е по евтино, да си стоиш в родния си град и да даваш пари на всяка дупка, именуваща се сервиз или да сложиш някой литър гориво и да отидеш при компетентен човек. А можеш просто да сложиш черното тиксо както сам предлагаш.
А дали ще решат проблема е друг въпрос.
За това искам помощ.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Обучение на дроселова клапа
Колата карана ли е с изолирана газова уредба? Само на бензин, стотина км, с няколко студени старта? Има ли пропуски по изпусктелната уредба? Какъв е реално сигнала от ламбдата? Ако няма осцилоскоп, може да се използва и софтуер за връзка с газовата, за тази цел.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: тойота корола версо
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 3 пъти
Обучение на дроселова клапа
Отчет за сагата - спрях напълно газовата, закупих диагностика за андроид и две седмици се дебнехме с грешката/ите само на бензин. Накрая ми писна и купих една някаква руска гадост ( препоръча ми я газаджия ) за почистване на инжектори, хакнах я в бензина, карах само на бензин и има подобрение, но намерих и маркуч за вакум с дупчици.
Явно водородното почистване в комбинация с тази руска гадост дава ефект ( за инжекторите ).
Но все още се дебнем с грешките, но вече и на газ.
Явно водородното почистване в комбинация с тази руска гадост дава ефект ( за инжекторите ).
Но все още се дебнем с грешките, но вече и на газ.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: тойота корола версо
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 3 пъти
Обучение на дроселова клапа
За да не отварям нова тема, от къде мога да намеря стандартните стойности при диагностика и нормалните отклонения за двигателя, както и за всякакви датчици и сензори закачени по него.
Луд умора няма
и ще им м.....та на тези светещи жълти гадини на таблото.
Луд умора няма

Обучение на дроселова клапа
Стандартните с-ти не да ли заложени в софтуера за диагностика.Не съм сигурен защото не съм диагностик ,но иначе какво е преднаназначението на такъв софтуер.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: тойота корола версо
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 3 пъти
Обучение на дроселова клапа
Със сигурност са заложени, но искам да знам границите, т.е. долна и горна граница за мое успокоение или да продължавам да търся причините за жълтите мънички гадове светкащи/ светещи / на таблото, това ме интересува, защото ме дразнят, може да е келешлък, но ме дразнят.
- donko
- Мнения: 71
- Регистриран на: 12 Яну 2013 18:19
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis t27 1.8 vvti 2012
Обучение на дроселова клапа
Здравейте,
Ето го и моя проблем.
Преди няколко дена децата са оставили плафона да свети и резултата беше паднал акумулатор.
След зареждане много трудно запали и ми даде две грешки: Р2118 и Р1047.
След доста ровене в нета установих, че е изгорял бушон 10А.
След смяната колата си запали нормално. Изтрих грешките и всичко си заспа.
Но ми се струва, че двигателя от време на време не работи нормално и малко ми качи разхода.
Та за това се интересувам как мога да обуча дросел клапата ( според мен е от това ) всичко да си дойде на мястото.
Колата е Авенсис 1,8 бензин 2012 г.
Моля за мнение.
Ето го и моя проблем.
Преди няколко дена децата са оставили плафона да свети и резултата беше паднал акумулатор.
След зареждане много трудно запали и ми даде две грешки: Р2118 и Р1047.
След доста ровене в нета установих, че е изгорял бушон 10А.
След смяната колата си запали нормално. Изтрих грешките и всичко си заспа.
Но ми се струва, че двигателя от време на време не работи нормално и малко ми качи разхода.
Та за това се интересувам как мога да обуча дросел клапата ( според мен е от това ) всичко да си дойде на мястото.
Колата е Авенсис 1,8 бензин 2012 г.
Моля за мнение.
- donko
- Мнения: 71
- Регистриран на: 12 Яну 2013 18:19
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis t27 1.8 vvti 2012
Обучение на дроселова клапа
Минах 500 км. и все още като натисна съединителят за да сменя предавка и оборотите се качват до 1500-1600 оборота. Днес даже ми направи впечатление, че спряна колата и на свободна си смъква оборотите под 600.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта