Здравейте на всички. Не съм сигурен дали избрах правилния раздел, но май е за окачване въпроса. И направо на него.
Имам аурис комби хибрид от година и половина. Не съм сигурен, но в началото го нямаше дърпането. Ходих на реглаж като я взех профилактично, гуми смених, покарах я (30 хил км досега) и по едно време забелязах, че колата започна да дърпа надясно. Пак казвам - дали го имаше в началото не мога да съм сигурен, но не вярвам да е било така, защото такива неща ме дразнят много. Колата е на повечко км, но с история и 100% няма ПТП, че да е посукана. Резултатите от реглажа са на 100% в нормата, търсих фабр. данни - няма никакви отклонения, даже в нулата на + и - границите, така че не е и от проблем в реглажа според мен.
Дърпането е много странно - в момента в който колата тръгне (пусна спирачката), ако не е на НАПЪЛНО гладка повърхност без наклон - воланът се врътва сам леко надясно. Ходих на няколко реглажа, смених лагери на амортисьорите - нищо. Спирачни апарати не задържат.
Сега се сещам нещо интересно: като я вдигнахме на подемника за тампоните ми направи странно впечатление. Докато беше оборудвана и запалена - навъртам волана надясно и заковава там, навъртам го наляво и леко се връща надясно. В момента, в който откачихме накрайниците това спря да се случва, затова 100% изключвам рейката.
Съжалявам за дългия пост и моля да ми дадете акъл с какво да продължа - такива дребни неща ме дразнят много и ме карат да се разделя с нея.
Аурис Хибрид дърпа надясно
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Аудис Хибрид дърпа надясно
Да не би да има нужда от калибриране на сервоусилвателя на волана?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Аудис Хибрид дърпа надясно
Това пропуснах да го кажа. Това беше предположение на хората с реглажите и почетох доста. Тойотите с ел. рейка се самокалибрират от ABS сензорите като се покара няколко метра колата. Надявах се да има нещо такова, но с един познат гледахме с диагностиката - няма такава калибрация. Само за горе-долу права позиция на волана за ЕСП сензора. Дори опитахме и го калибрирахме на 45* навъртян наляво - никаква разлика. Може би ако беше това, щеше да окаже влияние и да се връща волана леко надясно и след откачането на накрайниците.
Според мен проблемът е в окачването и нещо дава "съпротивление", обаче не мога да разбера какво е. Макферсоните са с нови лагери...
Според мен проблемът е в окачването и нещо дава "съпротивление", обаче не мога да разбера какво е. Макферсоните са с нови лагери...
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Аудис Хибрид дърпа надясно
Разменете лява и дясна гума ако позволява шарката. Прегледайте тампоните на носачите.
Carina E 4AFE LB 1992
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Аудис Хибрид дърпа надясно
Сензора за сила на въртене на волана има калибрация. Може да го направите и да видите какво ще стане.
И винаги ли дърпа само надясно? Случвало ли се е да дърпа и наляво?
И винаги ли дърпа само надясно? Случвало ли се е да дърпа и наляво?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Аурис Хибрид дърпа надясно
Летните гуми бяха нови предния сезон, зимните им е 2ри сега и са разменени (въртя ги при слагане в началото на сезона.
bgtoll написа: ↑25 Фев 2019 11:37Сега се сещам нещо интересно: като я вдигнахме на подемника за тампоните ми направи странно впечатление. Докато беше оборудвана и запалена - навъртам волана надясно и заковава там, навъртам го наляво и леко се връща надясно. В момента, в който откачихме накрайниците това спря да се случва, затова 100% изключвам рейката.
Само надясно завива волана и всеки път на едно и също място сякаш има някакво съпротивление/усилие, което се уравновесява на тази позиция. Иначе за цитатите горе - правихме "zero point calibration" който е за в ESP раздела на диагностиката.bgtoll написа: ↑25 Фев 2019 12:08Тойотите с ел. рейка се самокалибрират от ABS сензорите като се покара няколко метра колата.
...
Дори опитахме и го калибрирахме на 45* навъртян наляво - никаква разлика. Може би ако беше това, щеше да окаже влияние и да се връща волана леко надясно и след откачането на накрайниците.
Аурис Хибрид дърпа надясно
Другия вариант е китайският Techstream да не може да се справи със задачата?! Ако някой има идеи за спец по Тойотите или като цяло читав майстор, при който да отида поне за преглед? Ходих няколко пъти в ТМ Ауто - нула разбиране и слушане за симптомите - всеки път искат да ми запишат само час за реглаж след месец за 120 лв, защото "вероятно реглажът не е направен добре". А то тая кола понеже е с един "сложен" реглаж... 

-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Аурис Хибрид дърпа надясно
Реглаж ми правиха в Ст.Загора за 48 лв. с ДДС, а иначе работят на 60 лв./ч. освен в Сф да са на 100лв/ч.
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/index2.html - тук в раздела за кормилно управление има диагностика, настройки и т.н.
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/index2.html - тук в раздела за кормилно управление има диагностика, настройки и т.н.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта