RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Напълни си казанчето и си следи нивото, сигурно има нищожна загуба от някое водно съединение, но може да е и водна помпа. Ако колата има подгревател Еберспехер (Австрия, Швейцария) му проверете водните връзки.
А по въпроса за паленето, ако проследиш темата като че ли е дадена една възможност.
По въпроса за дюзите слагай мощни дози добавка за горивото и опитай дали няма да се получи подобрение в показанията. Тойота от доста време препоръчват добавките периодично, имат си дори собствена. Ако са амортизирани дюзите винаги може да ги смениш.
Моите след 205к все още са ок, от време на време сипвам добавка.
А по въпроса за паленето, ако проследиш темата като че ли е дадена една възможност.
По въпроса за дюзите слагай мощни дози добавка за горивото и опитай дали няма да се получи подобрение в показанията. Тойота от доста време препоръчват добавките периодично, имат си дори собствена. Ако са амортизирани дюзите винаги може да ги смениш.
Моите след 205к все още са ок, от време на време сипвам добавка.
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мерси за включването, колега.
Вчера долях антифриз и ще продължа да го следя. Колата е от Белгия и няма подгревател.
През уикенда ми предстои по-дълго пътуване (първо извънградско) и ще видя как ще се държи. Ще заредя и в Газпром, където зареждам вече няколко години старата кола (1.9 ТДИ) и не съм имал проблеми. А започнах да зареждам там след като преди няколко зими ми замръзна нафтата от Петрол при минус 10-15гр. Утре ще купя добавка за дюзите (от прочетеното във форума и впечатления от познати се спрях на Бардал 6в1). Ти каква добавка слагаш?
За съжаление показанията на дюзите ще мога да ги прочета след няколко седмици, защото днес поръчах кабел от Китай и ще се позабави.
Междувременно ще докладвам след като се върна има ли някаква промяна.
Вчера долях антифриз и ще продължа да го следя. Колата е от Белгия и няма подгревател.
През уикенда ми предстои по-дълго пътуване (първо извънградско) и ще видя как ще се държи. Ще заредя и в Газпром, където зареждам вече няколко години старата кола (1.9 ТДИ) и не съм имал проблеми. А започнах да зареждам там след като преди няколко зими ми замръзна нафтата от Петрол при минус 10-15гр. Утре ще купя добавка за дюзите (от прочетеното във форума и впечатления от познати се спрях на Бардал 6в1). Ти каква добавка слагаш?
За съжаление показанията на дюзите ще мога да ги прочета след няколко седмици, защото днес поръчах кабел от Китай и ще се позабави.
Междувременно ще докладвам след като се върна има ли някаква промяна.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Castrol TDA, Liqui Moly или това уж оригиналното на Тойота, все едно. Имах запушена дюза вследствие лоша нафта и с Кастрола се оправи, но му трябваха почти 1000км. Важното е да сложиш двойна доза, най-добре със скъпата нафта. Като навъртиш км и изпразниш резервоара веднага повтаряш и пълниш догоре. Моята се оправи чак на следващия ден, сутринта все едно нищо не е било. Мисля си, че добавката е успяла през нощта да разтвори боклука.
Желая ти успех!
Желая ти успех!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Ето тая добавка е много ефектна, тук я има в Bauhaus за 8-9Е, сипва се цялата наведнъж:
- mars79
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14 Сеп 2009 22:05
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Avensis T25, RAV4 XA30
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Здравейте клеги.
Ще си позволя да използвам темата, дано да не нарушавам правилата на форума. От скоро имам RAV4 XA30 2008 г. с двигател 2AD-FTV 136 кс.
Сутрин пали от четвърт, двигателя работи равномерно и няма притеснителни шумове. Инжекторите са в норма, върви нормално, не пуши и няма проблем с разхода на гориво.
Притеснява ме това че при ускорение, натискане на газта първоначално се чува специфичният шум от инжекторите, след което автомобила ускорява и шума изчезва, като понякога се чува пак за кратко. Направи ми впечатление и че шуменето се влияе и от околната темпратура. Примерно при загрял двигател и външна температура 4 градуса инжекторите се чуват, при външна температура 16 градуса не се чуват.
Имам и Avensis T25 с двигател 1CD-FTV, който карам от 2 г. При него този шум е доста по-тих, инжекторите също са в норма, като са с по-големи отклонения.
Като цяло съм запознат че шумоизолацията на купето на RAV4 не може да се сравнява тази на Avensis, но нека колегите с този двигател да споделят наблюденията си.
Поздрави!
Ще си позволя да използвам темата, дано да не нарушавам правилата на форума. От скоро имам RAV4 XA30 2008 г. с двигател 2AD-FTV 136 кс.
Сутрин пали от четвърт, двигателя работи равномерно и няма притеснителни шумове. Инжекторите са в норма, върви нормално, не пуши и няма проблем с разхода на гориво.
Притеснява ме това че при ускорение, натискане на газта първоначално се чува специфичният шум от инжекторите, след което автомобила ускорява и шума изчезва, като понякога се чува пак за кратко. Направи ми впечатление и че шуменето се влияе и от околната темпратура. Примерно при загрял двигател и външна температура 4 градуса инжекторите се чуват, при външна температура 16 градуса не се чуват.
Имам и Avensis T25 с двигател 1CD-FTV, който карам от 2 г. При него този шум е доста по-тих, инжекторите също са в норма, като са с по-големи отклонения.
Като цяло съм запознат че шумоизолацията на купето на RAV4 не може да се сравнява тази на Avensis, но нека колегите с този двигател да споделят наблюденията си.
Поздрави!
- kborisov760
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12 Сеп 2017 14:36
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla E15 2.0 D4D
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Здравейте, да Ви кажа - при мен (1AD-FTV) също се чуват дюзите при подаване на газ, също се влияе от външната температура и особено първите 5 мин след студен старт... не мисля, че е проблем, смятам, че е вродено за тази серия двигатели. Поздрави!
Toyota Corolla E15 2.0 D4D 2007 1AD-FTV 126 к.с.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Така е. напълно нормално явление. Аз в началото години наред сипвах 2-тактово масло в нафтата, като че ли имаше ефект за по-мека работа. Другото нещо е, че двигателното масло е от огромно значение за шума от мотора. С по-гъсто или калпаво масло мотора става като шевна машина, лично изпробвано.
Не се притеснявай от шума на инжекторите и слагай само доказани масла! Допълнително би могъл да помислиш за шумоизолация отпред, под предния капак, на кората под мотора и на предната стена, колкото може.
Не се притеснявай от шума на инжекторите и слагай само доказани масла! Допълнително би могъл да помислиш за шумоизолация отпред, под предния капак, на кората под мотора и на предната стена, колкото може.
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Не казвам че е съвсем по темата но като наблюдение при наличие на климатик с автоматичен контрол е препоръчително да се постави и държи същия на АВТО.дори и да се изключи ръчно компресора то авто режима остава/свети и при това положение по време на студен старт и даване на контакт ,вентилатора няма да се пусне на момента а когато двигателя достигне определена работна температура.Така се избягва голямо повишение на оборотите а и промяна на други параметри от работата на двигателя .Пробвайте.
Също така при въпросното (тракане)от значение е работната температура .Външната дори и да е ниска ,при достигната работна тракането до голяма степен изчезва.Лошото е че тези дизели трудно/бавно достигат работна температура поради причини за които е споменавано .
Също така при въпросното (тракане)от значение е работната температура .Външната дори и да е ниска ,при достигната работна тракането до голяма степен изчезва.Лошото е че тези дизели трудно/бавно достигат работна температура поради причини за които е споменавано .
- mars79
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14 Сеп 2009 22:05
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Avensis T25, RAV4 XA30
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Благодаря за отговорите колеги!
Явно наистина този мотор си е по-шумен докато загрее до нормална работна температура.
Маслото е на Тойота. Няма автоматичен контрол на климатика/парното.
При студен старт и топлото на max, по пушека през ауспуха определено се вижда че си влиза повечко гориво в двигателя
/при намалено парно или спряно не излиза почти никакъв пушек/. Също е и при Авенсиса при включено парно или допълнителното подгряване.
Явно наистина този мотор си е по-шумен докато загрее до нормална работна температура.
Маслото е на Тойота. Няма автоматичен контрол на климатика/парното.
При студен старт и топлото на max, по пушека през ауспуха определено се вижда че си влиза повечко гориво в двигателя

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Колега и аз съм с базовото изпълнение. Както вече писах при този модел е спестено от шумоизолация на купето, това е факт. Когато колата беше в гаранция рекламирах високото ниво на шумове. В официален сервиз на Тойота гаранционно ми поставиха изолационен пакет за модела. Доколкото си спомням отвътре след сваляне на цялото табло отпред. След това наистина имаше чувствително подобрение. Моделите с автом. климатик мисля са изолирани стандартно. Ако ще я караш дълго и ти се занимава се хващай на работа. Важното е да сложиш подходящите изолационни материали, а не какво да е. Не битумни ленти, а специални шумозаглушителни рула, не се сещам как се казват. Приличат на дунапрен с вълнообразна повърхност.
ПС: Дай да не спамим темата, че няма много общо с проблема на колегата.
ПС: Дай да не спамим темата, че няма много общо с проблема на колегата.
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Апр 2018 14:09
- Местоположение: Триград
- Автомобил: RAB 4 D4D 116 ks 2004 g.
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Здравейте. Някой разрешили проблема с трудното палене, или това си е присъщо за всички дизели на тойта, моята е Д4Д 116 кс 2004 г. и тя трудно пали сутрин, но се премирих и вече една година си я карам така. Колата иначе си върви много добре, никога не е влизала в авариен режим. 

- Митхат
- Мнения: 3823
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Аз също имам кола с такъв двигател,и мога да кажа че изобщо не пали трудно/2.0l 116ps/,когато стартер,дюзи,клапани,датчици и още куп компоненти са в кондиция просто паленето на този двигател не е проблем.Говорим за запалване на 2/4 секунда.Този модел не пали още при "удара" на стартера.
- mars79
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14 Сеп 2009 22:05
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Avensis T25, RAV4 XA30
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Подкрепям мнението на колегата mfandakov. При мен също пали безпроблемно. Единствено през зимата, когато автомобила не е каран 3-4 дена се усеща че пали малко по-трудно. Това го отдавам на акумулатора, тъй като се усеща по-трудното въртене на стартера. Колега asi60 проверявал ли си скоро подгревните свещи? При студен старт 2,0 1cd-ftv в сравнение с 2.2 2AD-FTV иска няколко оборота повече за да запали.
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Няколко месеца по-късно проблемът все още не е решен. Досега:jblaze написа: ↑12 Фев 2019 13:15 Здравейте,
имам идентичен проблем с колегата. При първо палене за деня върти продължително (8-10 сек) и тогава пали изпушвайки бял облак дим, след което не пуши. Ако се изгаси и запали отново пали от раз. След 2-3ч пак. Но след по-дълъг престой отново върти продължително и има бял дим при запалване. Понякога при първо палене ми дава Check VSC system, което изчезва при следващо палене.
Колата е Рав4 2008г D4D 2AD-FTV 136к.с., купена от колега от форума преди седмица. От него знам, че е сменил SCV клапана при МехаННика и е направена инициализация (снимка). Освен това е сменил и филтри и подгряващи свещи. Преди покупката ходихме в ТМ Ауто и според диагностиката дюзите са ок (но трябва да се има предвид, че едната е със стойност около +2.0 и съответно има друга компенсираща с около -2.0 и препоръчват добавка за почистване). Нямаше записани грешки.
Направил съм 2 клипа от запалването за повече инфо:
отвън
отвътре
Относно горивото още не съм зареждал, защото беше почти пълна, но мисля, че ми каза, че горивото е от Еко. По принцип зареждам в Газпром и тези дни ще заредя там. За момента събирам още впечатления за проблема и съм решил да се свържа с колегата МехаННика за диагностика, но бих се радвал за съвети какво може да се провери, за да имам повече информация преди да отида.
Благодаря предварително за помощта!
ПС при огледа в ТМ ауто ми казаха, че около водната помпа има следи от стар теч и да следя антифриза. При студен двигател е с около 1 см под минимума, на загрял е в граници, но по-близо до min. Днес ще долея до Min на студен и пак ще го следя.
Смених горивен филтър и SCV клапан с подобрената версия + инициализация с Техстрийм след смяната. Частите са купени от Геомоторс Варна (благодарности на колегата). Старият клапан беше китайски заместител на фабричната версия.
В чужди форуми попаднах на информация, че освен смяна на клапана трябва и ъпдейт на софтуера, за да се увеличи налягането при студен старт (EG-0132T-1110-EN). Прочетох, че трябва да е над версия 302v0000, за да е приложим за подобрения клапан. Снощи гледах с техстрийм, но не можах да проверя с коя версия съм в момента. От тук намирам по номер на Тойота бюлетина (EG-0132T-1110) 3 ъпдейта (прилагам снимка). Някой правил ли е такъв ъпдейт и къде? Лично ме е страх с моя китайски кабел да правя такова нещо.
Междувременно в Офроуд форума колега е решил подобен/същия проблем след ревизия на стартер - линк.
ПС Долях антифриз и следя нивото - няма загуби.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Не можах да намеря темата за смяна на подгр. свещи и пиша тук. Напоследък забелязвам, че в студовете колата палеше по-трудно, все едно акумулатора сдава багажа. Ходих да го измерят и се оказа в ред. Явно има изгорели свещи, та поръчах Денсо (Made in Italy). от 2 дена ги пръскам с един смазочен спрей уж по-лесно да се отвият. Днес реших да се пробвам, но работата няма да стане така лесно. Тия сегашните са Беру, не са оригинални. Едната се отви на ръка, обаче другите ядец. Друга тръгна и след час проби и пръскане със спрея я зарязах, понеже все затяга и ми писна накрая. Още една едвам поддаде, а последната отпред вдясно не мърда грам.
Сега си задавам въпроса дали не трябваше да действам със спрей за ръжда? По извадената свещ се вижда, че корозията започва точно под резбата, на частта вътре в цилиндъра. Подозирам, че запеклите най-вероятно са изгорели и затова са набрали нагар отвътре.
Пробвах се при топъл двигател да ги отвия, както е в указанието. Сега не ми остава друго, освен утре да опитам да отвия втората, която доста се отвъртя и не смея да карам така да не стане някоя беля. Другите две ще ги пръскам със спрея още няколко дена дано отпуснат. Взех медна паста да намажа резбите на новите, да не се получава повече така, след дъжд качулка малко.
Голям зор е.
Сега си задавам въпроса дали не трябваше да действам със спрей за ръжда? По извадената свещ се вижда, че корозията започва точно под резбата, на частта вътре в цилиндъра. Подозирам, че запеклите най-вероятно са изгорели и затова са набрали нагар отвътре.
Пробвах се при топъл двигател да ги отвия, както е в указанието. Сега не ми остава друго, освен утре да опитам да отвия втората, която доста се отвъртя и не смея да карам така да не стане някоя беля. Другите две ще ги пръскам със спрея още няколко дена дано отпуснат. Взех медна паста да намажа резбите на новите, да не се получава повече така, след дъжд качулка малко.
Голям зор е.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: nogopechen и 3 госта