Карината вибрира на по-вече от 150 km/h
Карината вибрира на по-вече от 150 km/h
Колеги, преди два дена ходих до морето и обратно и по магистралата като стигна до 150 км/ч и нагоре се появяват вибрации. Гумите са нови и според мен баланса им е ОК, защото е правен преди два месеца в добър сервиз за гуми. Вазможно ли е това да се далжи на стари амортисъори или това е нормално?
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994
116ps, 4A-FE, 1994
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При такава скорост причините за вибрации може да са много:
1. Лош баланс на гумата - 2 месеца при нашите пътища са много ако си влизал в по-сериозна дупка
2. Лош баланс на джантата
3. Мръсна джанта - 10 грама кал разпределена несиметрично ти стигат за да почнеш да чувстваш вибрация.
4. Ако джантите не са оригинални и имат некачествени централни втулки, самата джанта не може да се центрова точно на главината (с тоя проблем, чисто нови гуми и джанти се борих една седмица, докато разберем откъде е проблема).
5. Стар амортисьор - увеличава вибрацията и при най-малък дисбаланс
6. Луфтове по окачването.
7. Дефектна гума - появи ми се вибрация 100км след закупуването на гумите без никакъв повод (дупка). Баланса показваше ОК, но на поредното завъртане забелязах несиметричност (издадена част) по протектора на гумата. Смениха ми я по гаранция.
Но 150км/ч си е сериозна скорост, така-че излиза и най-малкия проблем.... Карай с 180 и ще изчезне вибрацията, щото ще излезе от резонанса
Не е нормално да имаш вибрации, но не е болка за умиране. Просто карай с 130км/ч по магистралата и нямаш грижи.
Ако вибрациите са силни ще започнат да ти разбиват окачването.
При мен се усеща вибрации (резонанс) на около 110км/ч и изчезва около 130км/ч..
1. Лош баланс на гумата - 2 месеца при нашите пътища са много ако си влизал в по-сериозна дупка
2. Лош баланс на джантата
3. Мръсна джанта - 10 грама кал разпределена несиметрично ти стигат за да почнеш да чувстваш вибрация.
4. Ако джантите не са оригинални и имат некачествени централни втулки, самата джанта не може да се центрова точно на главината (с тоя проблем, чисто нови гуми и джанти се борих една седмица, докато разберем откъде е проблема).
5. Стар амортисьор - увеличава вибрацията и при най-малък дисбаланс
6. Луфтове по окачването.
7. Дефектна гума - появи ми се вибрация 100км след закупуването на гумите без никакъв повод (дупка). Баланса показваше ОК, но на поредното завъртане забелязах несиметричност (издадена част) по протектора на гумата. Смениха ми я по гаранция.
Но 150км/ч си е сериозна скорост, така-че излиза и най-малкия проблем.... Карай с 180 и ще изчезне вибрацията, щото ще излезе от резонанса

Не е нормално да имаш вибрации, но не е болка за умиране. Просто карай с 130км/ч по магистралата и нямаш грижи.
Ако вибрациите са силни ще започнат да ти разбиват окачването.
При мен се усеща вибрации (резонанс) на около 110км/ч и изчезва около 130км/ч..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Dori sled balans,ne znae6 kak e napraven.Primerno v centrove Evropa mi praveha balans i vse si imashe vibracii leki sled 130 km/h ,no edin pat mi napraviha v Radial i vsi4ko zaspa i niama vibracii.Taka che niakoi praviat balans s necentrovani mashini.Nai-dobar balans praviat v TM-Auto i Radial na okolovrastnoto ot sobstven opit.
Imal sam i slu4ai kriva guma da pravi sashtite nomera,kriva djanta sashto e variant.
Imal sam i slu4ai kriva guma da pravi sashtite nomera,kriva djanta sashto e variant.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
И при мен имаше вибрации при 160 км/ч и ми откриха подуто на едната задна гума и трябваше да я сменям. После вибрациите намаляха, но тогава се замислих, какъв е смисъла да правят баланс на гумата с джантата, като след това и слагам тас и го стягам със стяжка - те тежат няколко стотин грама и не са центровани...
Subaru Impreza 2,0
slowtraveler написа:3. Мръсна джанта - 10 грама кал разпределена несиметрично ти стигат за да почнеш да чувстваш вибрация.

Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
На мен ми се е случвало и от кал.....hyankov написа:slowtraveler написа:3. Мръсна джанта - 10 грама кал разпределена несиметрично ти стигат за да почнеш да чувстваш вибрация.
hyankov, помисли с колко грама баланс ти балансират гумата, а рамото (разстоянието от главината до тежестта) е доста голямо там, където обикновенно се трупа кал/лед и е съпоставимо с рамото на баланс-тежестта

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
случвало ми се е с кал по джантите кола да почне да вибрира още на 70км/ч.. ама беше бая окаляна:))
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] и 7 госта