Не мога да си редактирам поста, и за това пиша втори последователен, за да уточня защо не е икономично да караш под пълен товар.
Всеки "нормален" двигател в автомобил не е икономичен в режим под 100% товар. Те се проектират така, че да са оптимизирани в режима на максимално използваните обороти-товар.
Ето една примерна схема на златната средна при най-голяма оптимизация:
В случая на Приус и Аткинсън, зелената част е изместена наляво и леко нагоре. Центъра на максимална ефективност се пада между 1500 и 2200 оборота и товар над 60-90%.
Ако използваш програмата от клипчето или всяка друга програма за диагностика, която ти показва разни такива данни, то се вижда много ясно как системата се стреми да ти държи в този диапазон оборотите на двигателя, когато търсиш максимална ефективност. Това става чрез обратен товар на ел. двигателя, за да може ДВГ-то да влезе в максимално ефективен режим, въпреки загубите на конвертиране на енергията.
Конкретно при Приус-2, най-голямата ефективност се върти в диапазона около 1700 оборота и предварение около 14 градуса. В този момент се придвижваш в максимално ефективен режим, което е много далече от максимален товар на двигателя. В този момент на Приус-2 BSFC то се смъква до около 220.
И ако си познаваш автомобила добре, този момент може да го усетиш (по звук и механична балансираност), защото това е много тънък момент на педала на газта, когато системата ти слага пълен товар върху двигателя чрез ел. двигателя и самия двигател и задвижване се усеща едно такова балансирано. Ако натиснеш да кажем съвсем малко повече педала от този момент, системата автоматично ти качва да кажем 200 оборота, защото тя така реагира, стъпково, а не плавно като на "нормалните" автомобили и започва да "търси" отново най-ефективния режим на следващия мощностен режим. И това се усеща, ако знаеш и наблюдаваш системата как реагира.
И за това просто ти казвам, че пулс-а няма нищо общо с WOT или "max accel", което е много грешно схващане и се върти този "слух" да го наречем, което е много далеч от реалността.
Реално ако целта ти е най-най-икономично каране, може да постигнеш горното BSFC при около 1250 оборота с усещане, но в този момент двигателя при дадения товар отдава около 8 кВ, което ускорение е по-бавно от "общото" на движението и ще пречиш при тръгване да кажем. Демек е приложимо когато няма коли, с които да се съобразяваш.