
Веднага искам да успокоя притежателите на първата генерация, че освен инжекторни дюзи, ЕГР-и , SVC клапани и турбини при правилна експлоатация и поддръжка едва ли ще имате други сериозни проблеми. Гореизброените филми се прожектират при всички марки съвременни дизели, така че имайки нафта в кръвта така или иначе сте се примирили с тях. За съжаление тези двигатели са свалени от производство около 2006 г. Което ще рече че най-свежите екземпляри са има няма на 12-13 годинки. Именно на надеждността на тези двигатели се дължи популярността на TOYOTA D-4D.
НО, едно голямо НО: При втората генерация от 2006 г. така наречените D-4D (AD) особено високо мощните версии се наблюдава екстремно окисляване на главата и блока при контакт с гарнитурата, това се случва за около 150 хил. километра пробег. Обикновено втората употреба коли НОВ ВНОС идват у нас със вече ПОНЕ такъв километраж. Двигателя може да се ремонтира само веднъж, чрез шлайфане на блока и главата, при повторен ремонт вече клапаните се целуват с буталата и следва развод по японски. Подобен ремонт е изключително скъп и изисква да се извади двигателя от колата и да се разглоби на съставните му части. Тойота се справя с този проблем достойно през 2009 г. и заменя двигателите с този проблем за тяхна сметка докато са в гаранция. Проблема с окислението обаче не е решен напълно и до днес. ТАКА, ЧЕ скъпи приятели, купувайте тези двигатели или докато са по-нови или ако вече притежавате такъв, който още е в добра кондиция замислете се за ПРОДАЖБА. Дано съм бил полезен. Само споделям информация източника е цитиран по-долу.
Източник: Руснаците.
Видео