D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 15 Апр 2016 18:35
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Verso '06 D-CAT
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте. Давам и моя принос към темата. Карам Toyota Corolla Verso 2006 D-CAT. Както при много от вас колата често влизаше в регенерация, при което пушеше и миришеше много. Също така преди включване на турбото беше доста тромава и от време на време имаше леко придръпване при ускоряване. Преди месец дойде момента, в който при съвсем спокойно и обикновено каране по бул. Брюксел, първо светна лампата за диагностика и в последствие колата влезна в авариен режим. Слез загасяне, изчакване и повторно запалване, работеше 2-3 минути по старо му и пак същото. Колата е на 222 000км. Попрочетох тук там и бях сигурен, че е дошло и моето време за запушване на ДПФ-а. Проучих, че нямам много варианти за физическото му почистване, а именно:
- http://www.emk-service.com/bg/promotion ... fap-filtri - на Околовръсното, след Пушкин вдясно, не първия малък, а втория голям сервиз. И в първият предлагат тази услуга, но нямат инсталацията за почистване на място, а го свалят и пращат в Румъния и отнема 2-3 дена, които аз нямах.
- http://www.dunevmotorsport-r21.com/prov ... s-mashini/ - може би по-добрия вариант, но излизаха в две седмици почивка.
- https://www.facebook.com/dpfcleanbg/ - този вариант ми изглеждаше най-прозрачен , но нямах време за ходене до Пловдив. Чух се с човека, супер точен, обясни ми всичко и във видеата се вижда, че държи на 100% свършена работа.
Явно имах един възможен избор, на Околовръсното. Оставих колата в петък сутринта, доста време я разглобяваха, което се оказа по-трудоемкия и скъп процес. Последва почистване. Хубавото беше, че работят и в събота, когато сглобиха колата. Следват тестове, настройки и 2-3 часа работа на двигателя на място. Взех си я събота, края на деня. Установих, че волана е леко накриво, но нямаше време за реглаж на преден мост и така си я карах, докато намерих време и свърших и тази работа, пак там. Резултата от цялата операция е следния:
- цена за услугата = демонтаж+монтаж 260лв, почистване 220лв.
- колата работи прекрасно, много по-добре от преди, дори и преди включване на турбото
- няма никакви придръпвания, пушеци и миризми
- разхода на градско от 10-10,5 падна на 9-9,5
- турбото осезаемо го чувам по-ясно. За това ще помоля по-запознатите да изкажат някакво мнение, нормално ли е, понеже преди почти не го чувах и честно казано леко ме дразни. Може би е въпрос на свикване, но все пак ако по-шумна турбина е признак за някакъв проблем, поне да си знам.
Това ми е първата кола турбо дизел, преди нея съм карал само бензин. Взех я понеже ми трябваше семейна кола за около 10хил, но и обичам винаги да имам запас от мощност, който не веднъж ме е измъквал от критични ситуации. След повече от 2 години каране, мнението ми е, че този автомобил е без аналог откъм цена, практичност, габарити, комфорт и мощност. Наистина обаче трябва да се кара по-често извънградско, за каквото явно е създадена. Успех на всички и предварително благодаря за мненията относно турбото.
П.С. Не е по темата, но ще използвам мястото да споделя за още един проблем с колата. Имаше шум в скоростната кутия и се оказа, че тази 6-степенна кутия е много капризна откъм редовна (на около 40хил.) смяна на маслото. Ако това не се прави, проблемите тръгвали от някаква планка и следват оси и зъбни колела. Явно при мен не е било сменяно доста дълго време, понеже вътре приличаше по-скоро на кално отколкото на омаслено, а само частите които трябваше да се сменят минаваха 3 хил.лв. с две седмици доставака и т.н и т.н. Единственото решение беше втора употреба. Намерих от обява в OLX, супер читав човек от Пловдив, който се занимава само с Toyota и Lexus. Стойчо 0884 768 842. Продаде ми я за 600лв, свалена от докарана кола от него на ход от Франция. На всичкото отгоре сам я докара до сервиза в София срещу 30лв, понеже аз отсъствах от страната. Кутията е супер изрядна и общо взето за няма хиляда лева си реших супер драматична ситуация. Между другото, по преценка на майсторите от сервиза, ми подбраха и си взех читавите части от моята скоростна кутия. Ако някой изпадне в нужда за някоя част или детайл ще се радвам да помогна. Сашо 0887 468 428.
- http://www.emk-service.com/bg/promotion ... fap-filtri - на Околовръсното, след Пушкин вдясно, не първия малък, а втория голям сервиз. И в първият предлагат тази услуга, но нямат инсталацията за почистване на място, а го свалят и пращат в Румъния и отнема 2-3 дена, които аз нямах.
- http://www.dunevmotorsport-r21.com/prov ... s-mashini/ - може би по-добрия вариант, но излизаха в две седмици почивка.
- https://www.facebook.com/dpfcleanbg/ - този вариант ми изглеждаше най-прозрачен , но нямах време за ходене до Пловдив. Чух се с човека, супер точен, обясни ми всичко и във видеата се вижда, че държи на 100% свършена работа.
Явно имах един възможен избор, на Околовръсното. Оставих колата в петък сутринта, доста време я разглобяваха, което се оказа по-трудоемкия и скъп процес. Последва почистване. Хубавото беше, че работят и в събота, когато сглобиха колата. Следват тестове, настройки и 2-3 часа работа на двигателя на място. Взех си я събота, края на деня. Установих, че волана е леко накриво, но нямаше време за реглаж на преден мост и така си я карах, докато намерих време и свърших и тази работа, пак там. Резултата от цялата операция е следния:
- цена за услугата = демонтаж+монтаж 260лв, почистване 220лв.
- колата работи прекрасно, много по-добре от преди, дори и преди включване на турбото
- няма никакви придръпвания, пушеци и миризми
- разхода на градско от 10-10,5 падна на 9-9,5
- турбото осезаемо го чувам по-ясно. За това ще помоля по-запознатите да изкажат някакво мнение, нормално ли е, понеже преди почти не го чувах и честно казано леко ме дразни. Може би е въпрос на свикване, но все пак ако по-шумна турбина е признак за някакъв проблем, поне да си знам.
Това ми е първата кола турбо дизел, преди нея съм карал само бензин. Взех я понеже ми трябваше семейна кола за около 10хил, но и обичам винаги да имам запас от мощност, който не веднъж ме е измъквал от критични ситуации. След повече от 2 години каране, мнението ми е, че този автомобил е без аналог откъм цена, практичност, габарити, комфорт и мощност. Наистина обаче трябва да се кара по-често извънградско, за каквото явно е създадена. Успех на всички и предварително благодаря за мненията относно турбото.
П.С. Не е по темата, но ще използвам мястото да споделя за още един проблем с колата. Имаше шум в скоростната кутия и се оказа, че тази 6-степенна кутия е много капризна откъм редовна (на около 40хил.) смяна на маслото. Ако това не се прави, проблемите тръгвали от някаква планка и следват оси и зъбни колела. Явно при мен не е било сменяно доста дълго време, понеже вътре приличаше по-скоро на кално отколкото на омаслено, а само частите които трябваше да се сменят минаваха 3 хил.лв. с две седмици доставака и т.н и т.н. Единственото решение беше втора употреба. Намерих от обява в OLX, супер читав човек от Пловдив, който се занимава само с Toyota и Lexus. Стойчо 0884 768 842. Продаде ми я за 600лв, свалена от докарана кола от него на ход от Франция. На всичкото отгоре сам я докара до сервиза в София срещу 30лв, понеже аз отсъствах от страната. Кутията е супер изрядна и общо взето за няма хиляда лева си реших супер драматична ситуация. Между другото, по преценка на майсторите от сервиза, ми подбраха и си взех читавите части от моята скоростна кутия. Ако някой изпадне в нужда за някоя част или детайл ще се радвам да помогна. Сашо 0887 468 428.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
За да стане турбото по-шумно т.е. да се чува да свири, значи това почистване е било премахване на ДПФ-аalexmishev написа: ↑23 Сеп 2018 12:16 турбото осезаемо го чувам по-ясно. За това ще помоля по-запознатите да изкажат някакво мнение, нормално ли е, понеже преди почти не го чувах и честно казано леко ме дразни. Може би е въпрос на свикване, но все пак ако по-шумна турбина е признак за някакъв проблем, поне да си знам.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте, някой дали използва / ползвал приложение за мониторинг на ДПФ. Не знам дали става на Тойота с Torque, но на предишната ми кола Субару, с леко персонализиране и добавяне на някои неща в самото приложение, можеше да се гледа температура, процентно запълване със сажди и дали тече активна регенерация. Тук не открих подобно мнение, в Google също. Излизат за VAG предимно.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
На 'Фиата' ми се виждат тези параметри в PCM (Power Control Module) през Launch... На Торк май не съм ги виждал, но тъй-като Торк 'пита' същият модул - би трябвало да може да стане на всеки автомобил със съответната 'присадка' към Торк...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 17 Мар 2018 10:32
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Т271L
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Аз го ползвам, като съм настроил Torque-то да ми пищи, като се дигне Т-та на EGTB1S2 над 450 градуса.todorakis написа: ↑11 Яну 2019 11:51 Здравейте, някой дали използва / ползвал приложение за мониторинг на ДПФ. Не знам дали става на Тойота с Torque, но на предишната ми кола Субару, с леко персонализиране и добавяне на някои неща в самото приложение, можеше да се гледа температура, процентно запълване със сажди и дали тече активна регенерация. Тук не открих подобно мнение, в Google също. Излизат за VAG предимно.
Гледам на един екран DFFPres, EGTB1S1, EGTB1S2, Coolant и Revs.
Само дето говоря за Avensis 2.0 D-4D 2017. , демек мотора е на BMW, но Torque-то чете повечето му параметри.
За сега, още се мъча да подкарам Тechstreama-a, ма и това ще стане
П.С. Късно видях заглавието на темата. Аз за себе си съм решил - Почне ли DPF-a да се ебава, директно го шиткам.
Toyota Avensis T271L - 2WW
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
За да регенерира ДПФ му трябва температура над 450С..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 17 Мар 2018 10:32
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Т271L
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Да да, точно така и става. Като ми писне телефона и бегам извънградско и забивам на 2000 об/мин. и температурата стига до 630гр. и се включват вентилаторите на 2-а скорост. И така около 20км. и като падне под 400С знам, че е свършил цикъла. Не знам дали е нормално, но за 22000км. вече 6-7 пъти го хващам това. А никаква индикация по таблото, затва гледам Torque-то.
Toyota Avensis T271L - 2WW
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Честно казано - не виждам голям смисъл... Не че е лошо - напротив, помагаш на принудителната регенерация, ама номера е да излезеш на магистралата преди да е почнала регенерация...
От друга страна - почне ли - не е хубаво да я прекъсваш, така, че дори и да въртиш в града - изчакай да приключи регенерация...
С моя тестер виждам кога е била предишната регенерация, след колко км от предишната се е включила, и колко километра средно изминавам между регенерации...
Ами по едно време този пробег бе спаднал на около 120-150км
От друга страна - почне ли - не е хубаво да я прекъсваш, така, че дори и да въртиш в града - изчакай да приключи регенерация...
С моя тестер виждам кога е била предишната регенерация, след колко км от предишната се е включила, и колко километра средно изминавам между регенерации...
Ами по едно време този пробег бе спаднал на около 120-150км

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
А какъв е тестера и как го вързваш към ЕКУ-то? Кабел или с OBD dongle с Bluetooth?
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
OBD блутут тестер Launch...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Снощи вързах ОБД блутуута и с платената версия на Торк ми показва много малко базови данни- турбонадув, температура на антифриза, обороти + още няколко неща, но въобще няма данни от компа за ДПФ- а. Нито температура, нито налягане.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 17 Мар 2018 10:32
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Т271L
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Жалко... При мен са активни над 20 параметъра, които мога да следя. При интерес утре мога да ги опиша тук.
Toyota Avensis T271L - 2WW
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мислих да ти пиша на лично, но предполагам ще има и други интересуващи се. Ако не е проблем би било добре да опишеш.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 17 Мар 2018 10:32
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Т271L
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
При опит да добавя някой сензор се вижда, кои са активни /оцветените в ярко зелено/ при мен.
Нагледно на видеото :
https://yadi.sk/i/g9DkeExRM6dQbg
Нагледно на видеото :
https://yadi.sk/i/g9DkeExRM6dQbg
Toyota Avensis T271L - 2WW
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
По същия начин добавям различни дисплеи, но просто за ДПФ са неактивни- не са оцветени в зелено. Явно default комуникацията между ЕКУ- то и ТОРК са на по- ниско ниво, с ограничени данни.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 3 госта