Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

ujeeni
Мнения: 14
Регистриран: 03 ное 2016 19:00
Репутация: 1
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 10 яну 2019 16:03

При този разход не смятам че вида на маслото ще реши проблема изцяло, но ми се иска поне малко да намалее.
Както и да е обмислям да сложа масло Тойота 5W30, а пък ако и там няма разлика, най-вероятно за напред ще слагам нещо по-ефтино (Тотал например) и ще сменям по често (на 7000км).

metro_d4d
Мнения: 161
Регистриран: 10 мар 2016 09:11
Репутация: 15
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от metro_d4d » 10 яну 2019 16:07

To че е износен мотора е ясно, не че с някакво масло ще се оправи, но може с едно да ти гори 1.5 литра с друго 2. Пробвай да видиш какво ще стане. И няма нужда го сменяш на 7. Карай си го по 10-15...първо мотора ти е износен както остановихме, по-добре няма да стане.Ако ще набиваш пари за смяна на скъпи масла на малко километри по-добре го отвори отново. Тотал и Елф изобщо не са лоши масла за ежедневна употреба. Карай си ги спокойно нищо че минават за по-евтини.

ujeeni
Мнения: 14
Регистриран: 03 ное 2016 19:00
Репутация: 1
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 10 яну 2019 16:10

10 - 15 000 за смяна е много според мен. Нали казват, че след около 7000км маслото губи свойствата си. Аз лично, смятам че е така, защото след тези километри започва да харчи повече, а освен това и самото масло вече е доста черно на цвят.

metro_d4d
Мнения: 161
Регистриран: 10 мар 2016 09:11
Репутация: 15
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от metro_d4d » 10 яну 2019 16:20

Ем то е въпрос на "вкус" как да кажа, ако трябва да сме максимално точни маслото губи свойства на моточасове, не на километри.Едно е да караш градско ,друго е извънградско. Ако ти е доста черно маслото карайки на газ нещо не ти е наред по работата на мотора по сместа според мен. Тоест мотора ти работи явно с доста богата смес(лично мнение не ангажирам никой), но за 7000км на газ маслото трбява да е сравнително доста бистро.
Аз никой не ангажирам, но си сменям маслото на 25-30 хиляди карам основно извънградско. На 1.4 дизел, не на твоя мотор. Карам така вече над 160 хиляди повишен разход на масло нямам откакто карам колата. Никой не ангажирам с това, за мен прекалено честа смяна на масло не е икономически изгодна. Хубаво масло филтри и работа ти идва на 200лв.За тия километри трябва да направя 16-20 смени на масло. аз съм направил 5... тоесто 3200 срещу 1000лв за масло...е дали няма го оправя мотора за 2200 ако умре..а той си работи без никаква разлика до тук :) Така че всеки си преценява не ангажирам никой с това ми виждане.

gena_bs
Мнения: 186
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 10 яну 2019 19:39

Това, че си на газ или съм го пропуснал или не си го написал в първия си пост.
Към вероятността за некачествен ремонт мога да добавя и последствия от газовата уредба. Предполагам, че не е със система за смазване на клапаните?
Клапаните и леглата им (конусите) прегарят от високата температура на изгаряне на газта. Ако не са прегледали както трябва главата, може и там да имаш проблеми.
Така, както описваш състоянието на двигателя + газова от преди покупката на колата заключавам, че пробегът поне 350000. Има ли пречуквания, странични шумове при работа на двигателя? По-шумен ли е от други подобни? Как е разхода на бензин и газ?

ujeeni
Мнения: 14
Регистриран: 03 ное 2016 19:00
Репутация: 1
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 10 яну 2019 22:54

Няма система за смазване на клапаните. Между другото и затова четох доста противоречиви мнения. Както и да е газовата е слагана тук в БГ. Изминати са около 60 000км от тогава.
Относно клапаните и главата не знам какво точно и как е направено при ремонта.
Реалните километри незнам но може някъде между 300-400, макар че салона и ламарините са доста запазени.
Относно работата на двигателя нямам забележки. Доста е тих, няма чукане, тракане и т.н, работи добре както на газ така и на бензин. Единствено има едно леко притрисане (вибрации) на моменти, заедно с малко намаляне на оборотите, когато работи на място, но си ги коригира веднага без да пипам газта. Когато съм на фарове и работи на място това колебание в оборотите не се забелязва което го отдавам на повишената консумация н а ток и съответно по високи обороти.
Разхода ми е 8 градско и 6.5 извънградско, при това на газ. Естествени ако карам със 140 с пълен багажник и 3 души отива към 10/100.

metro_d4d
Мнения: 161
Регистриран: 10 мар 2016 09:11
Репутация: 15
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от metro_d4d » 11 яну 2019 09:20

Идеален ти е разхода, точно толкова трябва да бъде, надали е на 400хиляди за тия километри мотора ще е сдал багажа със сигурност и душа няма да има. По-скоро да си я взел на 200 и да си минал 60 и да ти е на 260 тогава. Тая история със смазването на клапаните,ако изобщо работи пак отива на цената на ремонт на главата, няма смисъл. Според мен ти си знаеш, но поекспирементирай с ралични марки масло и вискозитети и не го сменяй на по-малко от 10 хиляди, няма смисъл.

Потребителски аватар
south
Мнения: 47
Регистриран: 09 май 2014 13:08
Репутация: 9
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от south » 11 яну 2019 10:25

Да де, но Тойота препоръчва при тежък режим маслото да се смена наполовина (7500). 50% градско, особено до 10 тина км маршрут си клони към тежък, особено през зимата, с много празен ход и запрашен въздух. Планинското също е фактор. В такъв режим има и доста бензин в маслото. Накои масла по-бързо деградират от други. Примерно карам около 250 моточаса би било ок. И важното е маслото да е оригинално все пак.
Замери на 5х разход, после на 10 и ще се ориентираш.
Отделно 5w30 са два вида, Тойототско е от по-тънките, другите клонят към 5w40

gena_bs
Мнения: 186
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 11 яну 2019 10:59

200000 и основен ремонт - нямам думи за легендарното качество на Toyota!

Понятия като тънко и дебело при маслата няма!
Има си международни стандарти, спецификации и сертифицирани масла за съответната марка автомобили. Преди да получат сертификат, маслата се тестват за пригодност от съответните лаборатории, заплащат се съответните лицензи. Едва тогава на етикета на продукта може да се отпечата, че той покрива спецификациите на автомобилния производител.

Колега ujeeni,
Слагай 5W40 пълна синтетика, ограничи оборотите до 3500, сменяй филтри и масло на около 7-8000 и си свиркай. След втората смяна на маслото можеш да разбереш резултата, защото макар и в малко количество, в двигателя остават следи от предишните масла. И двигателят преди смяната трябва да е напълно загрял, както и самото масло в него.
Така също по вида, цвета и съдържанието на отработеното масло при изливането му от двигателя, може да се направи сравнително точна преценка на състоянието му. Примерно, ако блести и има стружки в него - още един път отваряне и ремонт.
Това, че не си видял с очите си какво е състоянието на двигателя преди и след ремонта никак не е добре. За съжаление никой вече не може да каже какво е било, какви части са монтирани и т.н.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15232
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 700
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 11 яну 2019 12:10

Е те тези 200 вероятно са 400х.км. :)
За съжаление всички съвременни автомобили са със заложен ресурс около 200-300х.км...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

metro_d4d
Мнения: 161
Регистриран: 10 мар 2016 09:11
Репутация: 15
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от metro_d4d » 11 яну 2019 13:21

То пак е въпрос на гледна точка...на коя марка 16v мотор изминал 200 хиляди не харчи масло? Независимо японска корейска, европейска? Може би ако е карана колата градско до 60-70 на пета може да изкара и повече. Мазди ,Опели, Фоксвагени, Фордове , всичко което е 16v си гори доста масло ако се юрка особено след определен пробег. Другото което е пак тия мотори са изкарали 200хиляди или малко повече и са за ремонт, но се движат, не е като други марки да ти къса вериги и да ти блокира на пътя на под 100хиляди. То после какво да му правиш ремонт като буталото ти е пробило блока примерно, то си трбява нов блок... То че го няма митичното качество на тойота го няма, ама пак е от малкото "зло". А за смяната на масло на 7500 защото така пишело на 18 годишна кола с износен мотор, която струва 2000евро макс ...ако някой го сметне за рентабилно и смислено нека го прави и да си дава парите за масло, вместо да си оправи колата. То все едно мотора не е скапан вече че ще му сменяме маслото на 7 хиляди да не му стане нещо.

gena_bs
Мнения: 186
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 11 яну 2019 13:32

За някои пазари може даже изчислено и за под 100000.
Един клип за Lexus, струващ 6 млн. рубли (около 150000лв.), който е показателен за отношението на производителите към определени държави. При това пазарът в Русия и СНГ сигурно е колкото на цял "Европа".
В резюме - проблем със скоростната кутия - вариатор. Официален отговор на Toyota RU - този модел кутии са така. Карай си спокойно. А ние ще чакаме да изтече гаранцията, за да си платиш за ремонта.

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 281
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 41
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от batececo » 11 яну 2019 13:57

Едно масло е 60-80 лв среден клас. 5w30 4l. Айде 5литра да е 100 лв. 10 лв филтър, другите 2 филтъра се сменят за 2 минути (въздушен и за купето) и струват 20-30 лв двата. Маслото за 1 час се сменя пред блока. Ако не искате да се "цапате" (10 ст са ръкавиците в аптеките) отивате при маслар и за 10лв ви го сменя. Т.е. за 100 лв на кола, която събира 4 литра масло може да се извърши смяната на масло и филтри.
Аз съм ЗА смяната преди 10 000 км. На фона на разходи за гориво, ГО, каско, данъци, гуми, поддръжка сумата за смяна на масло не е голяма. Тогава за какво са тези тънки сметки, не мога да разбера: Да караме още 5 000 км, да спесрим 50 лв? Заради такива, които сменят масло на 20 - 30 000 км после ревем, че много се износвали двигателите и колко били зле ;)

ujeeni
Мнения: 14
Регистриран: 03 ное 2016 19:00
Репутация: 1
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 11 яну 2019 14:08

Добре де, аз не съм специалист, но 5W30 не е ли много "тънко", както се изрази колегата south за двигател, който се смята, че е износен и харчи масло? Тоест няма ли да харчи даже повече?
batececo написа:
11 яну 2019 13:57
Аз съм ЗА смяната преди 10 000 км. На фона на разходи за гориво, ГО, каско, данъци, гуми, поддръжка сумата за смяна на масло не е голяма. Тогава за какво са тези тънки сметки, не мога да разбера: Да караме още 5 000 км, да спесрим 50 лв? Заради такива, които сменят масло на 20 - 30 000 км после ревем, че много се износвали двигателите и колко били зле ;)


Относно честата смяна (7500км) и аз не мисля, че е голям разход при положение, че последния път като сложих Мотул ми излезе около 140лв всичко с филтрите (маслен, въздушен и купе). Тоест с по-ефтино масло ще е и по-ефтино, което за 2 пъти в годината се ядва. В крайна сметка май всичко е въпрос на лична преценка и преоритети.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15232
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 700
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 11 яну 2019 14:21

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта