Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Всичко е сметнато за експлоатация при нормални условия и обслужване с оригинални консумативи (не ментета), съгласно препоръките на производителя... до 150-200000 пробег. След това в нормалните държави колите се продават.
С всяко "усъвършенстване" на моделите на двигателите основно се прави с цел поевтиняване на производтсвото. Примери колкото щеш - пластмасови лопатки на водна помпа, кутия на термостата, електрически, вмсто хидравлични задвижки и т.н. Производителите трябва да са сигурни, че до 2-3 години колата става неизгодна за ремонт, предвид повишаващите се продажни цени на части и услуги. Изискванията към течностите също растат и съответно поскъпват за новите машини.
С всяко "усъвършенстване" на моделите на двигателите основно се прави с цел поевтиняване на производтсвото. Примери колкото щеш - пластмасови лопатки на водна помпа, кутия на термостата, електрически, вмсто хидравлични задвижки и т.н. Производителите трябва да са сигурни, че до 2-3 години колата става неизгодна за ремонт, предвид повишаващите се продажни цени на части и услуги. Изискванията към течностите също растат и съответно поскъпват за новите машини.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Ами наскоро във връзка с друга тема за дизеловите системи (дали пък не са открили топлата вода, ама не бяха
) гледах официална информация на БОШ - там си пишеше черно на бяло ресурс 300х.км...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Този проблем с катализаторите го има и при Нисан (Мурано, Сентра), особено изразен след газифициране.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Аз не мога да разбера какво общо имат катализатора на автомобили от 2016г и заводски дефект на Тойота на автомобили до 2005.


Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Здравейте,
Понеже има много писано по темата но не намерих еднозначен отговор искам да питам какво масло (висконзитет и марка) да използвам за Корола Е12, 2002, 1.6л., 110к.с. бемзин/газ, която харчи около 2л. на 10 000км. към момента.
Интересното е, че колата не е влизала в Тойота за гаранцинно отстраняване на дефекта и е карана в Италия и поради една или друга причина (дефект или нередовна смяна на масло) колата харчеше около 1л на 1000км при закупуване от моя страна. Естествено се наложи ремонт при който имаше смяна на сегменти, разпробиване на отвори в буталото при маслените сегменти, гумички, реглаж на клапани и глава, шлайфане на глава, смяна на биелни лагери, свещи, верига, филтри, масло, антифриз, гарнитури и т.н. и въпреки това проблема с малото е все още налице, макар и в по-малка степен (около 2л. на 10 000км.), но все пак е доста дразнещо. След ремонта съм карал с 10х40 и 5х40, Castrol, Vitol и Motul и ефекта един и същ.
Понеже има много писано по темата но не намерих еднозначен отговор искам да питам какво масло (висконзитет и марка) да използвам за Корола Е12, 2002, 1.6л., 110к.с. бемзин/газ, която харчи около 2л. на 10 000км. към момента.
Интересното е, че колата не е влизала в Тойота за гаранцинно отстраняване на дефекта и е карана в Италия и поради една или друга причина (дефект или нередовна смяна на масло) колата харчеше около 1л на 1000км при закупуване от моя страна. Естествено се наложи ремонт при който имаше смяна на сегменти, разпробиване на отвори в буталото при маслените сегменти, гумички, реглаж на клапани и глава, шлайфане на глава, смяна на биелни лагери, свещи, верига, филтри, масло, антифриз, гарнитури и т.н. и въпреки това проблема с малото е все още налице, макар и в по-малка степен (около 2л. на 10 000км.), но все пак е доста дразнещо. След ремонта съм карал с 10х40 и 5х40, Castrol, Vitol и Motul и ефекта един и същ.
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Сегментите сменени ли са?
Проверени ли са цилиндрите за конусност, бъчвообразност, надирания от буталата? Хонинговката на вътрешната повърхност на цилиндрите има ли я или са станали като огледало? Хлабините между буталата и цилиндрите в норма ли са?
Ако поне 1 от нези неща не е проверено или не е отстранен дефект, каквото и масло да сложиш, няма значение. Все ще го гори. Особено при високи обороти, които са нужни на този двигател да върви нормално.
Маслата освен означенията от типа 5W40 имат допуски по ACEA и API. Намери си Ръководство за експлоатация на Toyota и там ще откриеш препоръчителното масло за твоя двигател.
Проверени ли са цилиндрите за конусност, бъчвообразност, надирания от буталата? Хонинговката на вътрешната повърхност на цилиндрите има ли я или са станали като огледало? Хлабините между буталата и цилиндрите в норма ли са?
Ако поне 1 от нези неща не е проверено или не е отстранен дефект, каквото и масло да сложиш, няма значение. Все ще го гори. Особено при високи обороти, които са нужни на този двигател да върви нормално.
Маслата освен означенията от типа 5W40 имат допуски по ACEA и API. Намери си Ръководство за експлоатация на Toyota и там ще откриеш препоръчителното масло за твоя двигател.
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Сменени са сегментите. Относно геометрията на цилиндрите и износването майстора каза че е в нормата. Цифрови стойности незнам. Относно маслото по книжка е 5х30 Тойота. Въпроса е при това положение към момента дали мога да намаля разхода на масло с подходящо такова?
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Какво е това масло 5x30?
Ще се повторя - ако двигателя не е ремонтиран правилно или това е направено некачствено, с никакво масло не можеш да му намалиш разхода!
Ако толкова държиш да си правиш експерименти, сложи истинско 5W40 Castrol Magnatec, карай с до 3500-4000об/мин. и сменяй маслото максимум на 8000км.
Изсипал си маса пари, за ремонт на двигателя, предполагам. Защо не предяви претенции за продължаващо горене на масло в сервиза, който ти го е извършил?
Ще се повторя - ако двигателя не е ремонтиран правилно или това е направено некачствено, с никакво масло не можеш да му намалиш разхода!
Ако толкова държиш да си правиш експерименти, сложи истинско 5W40 Castrol Magnatec, карай с до 3500-4000об/мин. и сменяй маслото максимум на 8000км.
Изсипал си маса пари, за ремонт на двигателя, предполагам. Защо не предяви претенции за продължаващо горене на масло в сервиза, който ти го е извършил?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Това е правилното масло за този двигател за нашият климат.... Иначе
не е съвсем правилното, макар и допустимо

Иначе за горенето - там съм съгласен, че е напълно възможно причината да е в некачествен ремонт... Същият двигател при мен не харчеше масло след ремонта..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Питах за буквичката X между 5 и 30. Да не би Toyota да имат собствен стандарт за означаване на маслата? 

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Я сподели къде и как я караш тази кола

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Пo принцип гледам да не я зоря. Всеки ден я карам до работа и обратно което ми е 50/50 градско/извънградско. Като градско 3-4 - та, а извънградско по околовръстното с 90-100км/ч. Горе долу веднъж на 2 месеца карам извънградско (не по магистрала) пак до 100км/ч max и 3-4 пъти в годината max по магистрала със 130-140км/ч. Сменям масло и филтри редовно на 9000км, не повече. Карам на газ, но от време на време карам и на бензим (около 50км) за да не се прецакват дюзите. За година навъртам около 18 000км.
Според мен проблема идва от нормалното износване на двигателя, съчетано с нередовна смяна на масло (в Италия) и не на последно място некачествен ремонт.
Според мен проблема идва от нормалното износване на двигателя, съчетано с нередовна смяна на масло (в Италия) и не на последно място некачествен ремонт.
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Явно да, идеята ми е че този мотор и здрав ще изхарчи това масло ако се зори много, като цяло ако се държи продължително над 3000 оборота си гори масло. А ти с 3000 си на 100кмч на пета. Гледай градско на РАВНО ако си с 60 поне да си на пета вече за извънградско няма какво да направиш.
Пробвай и друго масло, сипи един път 5w30, или някаква друга марка. То така или иначе ти харчи масло , слагай примерно тотал 2 пъти по-евтин е почти от мотула, а не е по-лош според мен поне да не си даваш парите.
Пробвай и друго масло, сипи един път 5w30, или някаква друга марка. То така или иначе ти харчи масло , слагай примерно тотал 2 пъти по-евтин е почти от мотула, а не е по-лош според мен поне да не си даваш парите.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта