Прощавай но аз нещо не го разбрах това,да не ти е обяснявал това някой "майстор" с идеята да ти реже катализатор.
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от Митхат » 05 Яну 2019 19:30
Митхат
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2019 01:54
Как става този номер, че не мога да си го представя?

В края на краищата катализатора е под главата и 'керамиката' има да се качва нагоре почти метър до главата, и в допълнение да се бори с 'горещия вятър' изпускани газове, които ще се стараят да е издухат обратно далеч от изпускателния колектор...
За скъсяването на живота - за това спор няма - катализатора се 'отравя' от маслото...
П.С. късно видях, че mfandakov се е интересувал за същия процес


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от gena_bs » 06 Яну 2019 18:06
Нямам за цел да убеждавам никого в нищо!
Още по-малко пък ми се занимава да доказвам написаното от мен.
Споделям с вас изключително интересна, поне за мен информация. Ако желаете, възползвайте се от нея.
Така или иначе ще я научите по един или друг начин.
Обяснението е в клиповете на руския блогер, към който съм дал линк в предни постове!
Има всичко показано нагледно в процеса на разглабяне на двг при диагностика. Даже пясъка в изпусктелния колектор се вижда, но вече не помня на кой клип точно беше. Има един "Корейская каталикорезка" или нещо такова.
Последния клип от онзи ден беше за бензинов с директно впръскване на корейците от 2014. G4KJ
Ясно се вижда на 14:08мин къде е монтиран първия катализатор - буквално на 10-15 см от двигателя.
И човека непрекъснато хвали качеството на двигателите на Toyota Camry, сравнена с корейските недоразумения.
gena_bs
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2019 18:32
Колега, тенденцията ВИНАГИ е била катализатора да е максимално близо до двигателя, за да може да се загрява по-бързо... Също както не споря, че керамиката се изсипва в изпускателния тракт (не колектор)...
Но както споменах - потокът газове е еднопосочен - от двигателя към ауспуха, и просто няма как цилиндрите да си смучат 'катализатор' защото те издухват газовете си към него, а не смучат от него...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от gena_bs » 06 Яну 2019 18:45
И точно за изпускателния колектор става въпрос. Има кадри с ендоскоп на разрушената челна повърхност на катализатора - тази към двигателя.
Пораженията по всички триещи части на двг са точно от керамичния прах. Ясно е показано, че метални стъружки в картера му няма.
Корейските гадове дават някаква 5 годинишна гаранция за автомобилите, но за самия катализатор - само 6 месеца. Това е за Русия, но предполагам и за БГ има подобни уловки. Относно останалите марки нямам информация.
gena_bs
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2019 18:58
Катализатора е най-термично натоварен в частта, откъдето влизат газовете - т.е. е нормално разрушението да почне от челната повърхност на катализатора (не е нормално да се разрушава - там причината навярно е била в дефектния двигател)...
От там почва и запушването на DPF ако става въпрос... Както и при ВСЕКИ филтър....
Навярно си пропуснал частта, в която ясно посочват че въздушният филтър не е бил фиксиран на мястото си?

Уловки в гаранцията в България няма...
Отново - колко изправни автомобила си имал с проблеми с катализатор?
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
gena_bs
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от Митхат » 06 Яну 2019 20:24
Митхат
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от gena_bs » 06 Яну 2019 23:46
1.
2. - тук е подробното обяснение и демонстрация.
От това по-ясно и нагледно просто няма как да се обясни.
При още въпроси и коментари - ако желаете, пишете на собствениците на блоговете.
Хората конкретно с ремонт на двигатели си вадят хляба и имат огромен опит в тази дейност.
При това не става дума само и единствено за теория, а и за голям практически опит и познания.
Пясъкът от разрушаващия се катализатор влиза в двигателя по два начина:
1. През EGR системата за всички двигатели.
2. Допълнително при двигателите с променливо газоразпределение (VVTI например) и през краткото време, през което едновременно са отворени изпускателните и впускателните клапани. Независимо дали двг са с двойно променливо газоразпределение или само на входящия тракт.
gena_bs
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2019 00:06
Първо ЕГР както виждаш е преди катализатора.
Второ - при такава компановка катализатора виси надолу. Всякакви парчета падат надолу, като дори се 'набиват' заради налягането.. И да има паразитно връщане на газове, то би ги завихряло в частта над катализатора...
Учудва ме защо само на руските Кии са го забелязали този ефект?
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от gena_bs » 07 Яну 2019 00:14
Причината е некачествено гориво, масла - менте и нанавременно обслужване на автомобилите. Като се добавят мръсният въздух и гадните и прашни пътища - резултатът е налице! Точно като в милата ни Татковина!
gena_bs
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2019 10:25
Прашни пътища? Ами пътувал съм по такива в Русия - минути след предходния автомобил не виждаш нищо от летящият прах...

Гумуте бяха понадрани от гранитените камъчета на пътя... Това - участък около 50км, след който излязох на идеален асфалт...

Ако караш предимно по първият път - ще имаш проблеми.. По вторият - твърдо не... В България не съм срещал път като първия вариант...
В Русия с Джиповете се оплакват от замръзване на въздушните филтри от хвърчащата киша... И задръстване от прах.. Тук никога не съм имал такива проблеми.
В България автомобилите се обслужват що годе навреме. И обикновено - с правилните консумативи...
За некачествените горива - за пореден път се надявам някой от пишещите да може да докаже, че горивата в България като цяло са некачествени. Защото според мен в 99.99% горивата са ОК, като проблемите идват от единични конкретни бензиностанции без поддръжка на резервоарите, или при инцидентно зареждане с недобре почистени автоцистерни/източници... За последните 20г аз не съм попадал на нито една от описаните случки, пък съм изгорил десетки тонове гориво...
Така, че сравнението според мен е неуместно...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от gena_bs » 07 Яну 2019 13:16
Като допълнение - почти всички марки имат заводи за сглобяване на автомобили в Русия и бившите Републики. Заради огромния първичен и вторичен пазар. Какви възли и с какво качество се доставят там не е много ясно. Подозирам, че на са най-качествените. Това световните марки го правят съзнателно, щом гаранцията специално за катализаторите на Hyundai/ Kia е само 6 месеца.
gena_bs
- max-2
- Мнения: 2091
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от max-2 » 07 Яну 2019 20:46
Един от начините двг да е по-икономичен е да използва част от изгорелите газове и ги смесва със свежата горивна смес. И то още преди да навлезе масово променливото газоразпределение и ЕГР. В зависимост от скоростта на газовете и респективно оборотите на двг все още незатворените изп клапани в в такт издухване и горна мъртва точка способстват за по-добро изпразване на цилиндрите при високи обороти или за поемане на малко количество от изгорелите газове обратно в цилиндъра при ниски.
Представете си сега, че катализатора вече е запушен и има повишено налягане в изпускателния колектор...
max-2
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от Митхат » 07 Яну 2019 21:07
Митхат
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта