Въпрос за Prius
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 20 Дек 2018 09:55
- Местоположение: Свиленград
- Автомобил: Audi A6 C6 3.0 tdi
Въпрос за Prius
Здравейте, започнах да се оглеждам за електрическа кола и съм си харесал Nissan Leaf, но все още не е в ценовия ми диапазон и гледах и Prius-a, 3-та генерация съм харесал, мисля че така се води/от 2012г/
Интересува ме, може ли да върви само на ток в града и колко издържа преди да пусне двигателя, четох, че може само на ток ако караш по-бавно и не ускоряваш много, но не знам колко може да издържи така, 2, 3, 5, колко км горе-долу?
Колко горе-долу в града ще върви на бензин преди пак да може да тръгне само на ток, ако му се изчерпи батерията?
Извинявам се ако въпросите ми са тъпи или нещо, но си нямам и представа от хибриди, търсих във форума такива въпроси, но не намерих.
Интересува ме, може ли да върви само на ток в града и колко издържа преди да пусне двигателя, четох, че може само на ток ако караш по-бавно и не ускоряваш много, но не знам колко може да издържи така, 2, 3, 5, колко км горе-долу?
Колко горе-долу в града ще върви на бензин преди пак да може да тръгне само на ток, ако му се изчерпи батерията?
Извинявам се ако въпросите ми са тъпи или нещо, но си нямам и представа от хибриди, търсих във форума такива въпроси, но не намерих.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Въпрос за Prius
Приус 3 няма нищо общо с електричката Leaf. Трудно може да караш само на ток. При стартиране бензиновият двигател пали и работи докато достигне работна температура в катализатора. След това ако не си пуснал отоплението може и да мине на ток в случай, че не ускоряваш рязко - тоест тръгваш на светофара като 95 годишна бабичка, достигайки 40км/ч за 30 секунди ако е равно или по надолнище.
През лятото можеш да седиш на светофара с работещ климатик без да върти бензиновия двигател, защото компресорът е електрически. Но само ако имаш дотатъчно батерия.
Батерията е около 1.3kWh. Според инфо в нета 1 литър бензин отдава енергия около 9kWh тоест с батерията на приуса ше изминеш разстояние колкото със 150 милилитра бензин на обикновена бензинова кола от същия клас (маса, мощност).
Силата на хибрида не е в карането на ток, батерията се ползва за подпомагане.
Технологията при Тойота се нарича Hybrid Synergy Drive. Synergy Drive означава обединване на повече от едно задвижване за постигане на ефект, по-голям от сумата на двете задвижвания по отделно.
През лятото можеш да седиш на светофара с работещ климатик без да върти бензиновия двигател, защото компресорът е електрически. Но само ако имаш дотатъчно батерия.
Батерията е около 1.3kWh. Според инфо в нета 1 литър бензин отдава енергия около 9kWh тоест с батерията на приуса ше изминеш разстояние колкото със 150 милилитра бензин на обикновена бензинова кола от същия клас (маса, мощност).
Силата на хибрида не е в карането на ток, батерията се ползва за подпомагане.
Технологията при Тойота се нарича Hybrid Synergy Drive. Synergy Drive означава обединване на повече от едно задвижване за постигане на ефект, по-голям от сумата на двете задвижвания по отделно.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Въпрос за Prius
Системата на приуса сама определя кога да караш на ток и кога да пусне бензиновия двигател, тоест не те ангажира с нищо.
Когато вече й свикнеш и разбереш как работи системата, можеш сам да си определяш дали да караш на ток, посредством педала на газта в ситуации, когато обстановката го позволява.
Батерията на хибрида (поне на този) не се зарежда от мрежата, а от бензиновия двигател и от спирания и спускания, чрез колелата на колата. Тя подпомага бензиновия двигател в диапазоните, в които той е най-неефективен, за да намали разхода. Да, можеш да изминеш принудително 2-3 км само на батерия, ей така за кефа
Ако ускоряваш бавно и се движиш по равен терен, може да караш до около 0 до 80 км/ч само на батерия. Ако обаче трябва да ускориш бързо на някой светофар или да изпревариш, натискаш педала, за половин секунда се включва бензиновия и ти дава необходимата мощност. След като си изпреварил, отпускаш педала на газта и бензиновия педал гасне. Натискаш го леко и продължаваш само на ток.
Хубавото на тоя хибрид е, че не те ангажира да зареждаш през 200 км, а само наливаш бензин. С един резервоар минава над 700 км.
На практика, получаваш бензинова кола с автоматични скорости и реален градски разход около 5 литра/100 к, с което не могат да се мерят дори дизелови малолитражки с ръчни скорости.
Когато вече й свикнеш и разбереш как работи системата, можеш сам да си определяш дали да караш на ток, посредством педала на газта в ситуации, когато обстановката го позволява.
Батерията на хибрида (поне на този) не се зарежда от мрежата, а от бензиновия двигател и от спирания и спускания, чрез колелата на колата. Тя подпомага бензиновия двигател в диапазоните, в които той е най-неефективен, за да намали разхода. Да, можеш да изминеш принудително 2-3 км само на батерия, ей така за кефа

Ако ускоряваш бавно и се движиш по равен терен, може да караш до около 0 до 80 км/ч само на батерия. Ако обаче трябва да ускориш бързо на някой светофар или да изпревариш, натискаш педала, за половин секунда се включва бензиновия и ти дава необходимата мощност. След като си изпреварил, отпускаш педала на газта и бензиновия педал гасне. Натискаш го леко и продължаваш само на ток.
Хубавото на тоя хибрид е, че не те ангажира да зареждаш през 200 км, а само наливаш бензин. С един резервоар минава над 700 км.
На практика, получаваш бензинова кола с автоматични скорости и реален градски разход около 5 литра/100 к, с което не могат да се мерят дори дизелови малолитражки с ръчни скорости.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Въпрос за Prius
Аз не виждам никакъв смисъл да подържам една толкова усложнена система заради едни 5/100 разход.Аз мисля че след 20г погледнато тази система ще е била само прехода от ДВГ към електричките.Освен някакви съмнителни еко ползи не виждам никакъв смисъл от закупуването на някакъв такъв автомобил.
До някъде с PLUG IN хибрида мога да се примиря.
Мое мнение,да ме прощават HSD феновете.
До някъде с PLUG IN хибрида мога да се примиря.
Мое мнение,да ме прощават HSD феновете.

Въпрос за Prius
На хибрида няма какво да му поддържаш - сменяш масло и свещи на двигателя. Другото е доказано здраво.
Мислиш ли, че е по-сложен от модерен дизелов двигател?
На фона на шитавите малолитражни дизели, които правят 8-10 литра разход и всичките са с изкорубени ДПФ, ЕГР и катализатор, 5те литра бензин на мен ми звучат много добре.
Теслите, като станат по 5 бона ще си взема 2, до тогава хибрида е най-евтиния за транспорт, след градския.
Мислиш ли, че е по-сложен от модерен дизелов двигател?
На фона на шитавите малолитражни дизели, които правят 8-10 литра разход и всичките са с изкорубени ДПФ, ЕГР и катализатор, 5те литра бензин на мен ми звучат много добре.
Теслите, като станат по 5 бона ще си взема 2, до тогава хибрида е най-евтиния за транспорт, след градския.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Въпрос за Prius
Нищо сложно няма за подръжка, няма стартер, накладките се износват много бавно. Събира 4 литра масло (поне моя хибрид) и дори обслужването излиза по-евтино в официален сервиз отколкото самостоятелно (без посещение в сервиз) обслужване на Т25 с хубаво масло. Няма скъпи дюзи, DPF, скъп демпферен маховик, не задръства EGR, може да се шофира на места, забранени за дизелови двигатели.mfandakov написа: ↑20 Дек 2018 14:14 Аз не виждам никакъв смисъл да подържам една толкова усложнена система заради едни 5/100 разход.Аз мисля че след 20г погледнато тази система ще е била само прехода от ДВГ към електричките.Освен някакви съмнителни еко ползи не виждам никакъв смисъл от закупуването на някакъв такъв автомобил.
До някъде с PLUG IN хибрида мога да се примиря.
Мое мнение,да ме прощават HSD феновете.![]()
Прост и надежден автомат, тишина и липса на вибрации на светофара или в лек трафик. Разход на гориво приблизително 0литра в задръстванията. Минимална загуба на енергия при спиране.
5/100 разход го смятам като страничен бонус, не съм си купил хибрида точно заради този параметър.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Въпрос за Prius
Не искам да убеждавам никого за нищо,всеки си прави сам сметките.
Не давам непоискани съвети.
Но няма сила да ме убеди че един мотор 1.4d4d качен на Корола или Ярис с разход 4.8/5.1 в добро здраве,не е икономичен автомобил.Не ми се говори тук за хибридите ,купили сте си ги карайте си ги със здраве.
И по малко престой по сервизите,Щото тук вече се нагледах на C- Hr и Равки по на 5 месеца с два листа грешки от диагностиките
Не давам непоискани съвети.
Но няма сила да ме убеди че един мотор 1.4d4d качен на Корола или Ярис с разход 4.8/5.1 в добро здраве,не е икономичен автомобил.Не ми се говори тук за хибридите ,купили сте си ги карайте си ги със здраве.
И по малко престой по сервизите,Щото тук вече се нагледах на C- Hr и Равки по на 5 месеца с два листа грешки от диагностиките
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Въпрос за Prius
Ще се нагледаш като всякакви некадърници им връзват имобилайзери. Аз наблюдавам повече проблеми с ММТ отколкото с C-HR. Щях да спомена и Рав, но Боян доста се оплаква от неговата.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Въпрос за Prius
На тъщата взехме точно Корола 1.4 d4d с MMT кутия именно заради предубрежденията й към хибрида. Спрямо други дизели е икономична и надеждна, именно за това я накарах да я вземе.
Обаче и при градско и при извънградско дава по-висок разход от хибрида. Може да е с половин литър, но винаги е нагоре.
От там нататък, нито автомата е автомат, нито можеш да разчиташ на парно зимата, нито качеството на изработка е като на приуса. Говорим за Корола 2005 и Приус 2005, колегата пита за по-новия, но нещата са сходни.
Вече за най-новите, не знам, май не отиват на добре, но старите са по-добри от всеки дизел около техните години.
Обаче и при градско и при извънградско дава по-висок разход от хибрида. Може да е с половин литър, но винаги е нагоре.
От там нататък, нито автомата е автомат, нито можеш да разчиташ на парно зимата, нито качеството на изработка е като на приуса. Говорим за Корола 2005 и Приус 2005, колегата пита за по-новия, но нещата са сходни.
Вече за най-новите, не знам, май не отиват на добре, но старите са по-добри от всеки дизел около техните години.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Въпрос за Prius
Да,....ММТ е втората издънка,но да не забравяме какво посмешище бе първият появил се Приус.Колко " добре" бе приет с причудливата си форма на елегантен
автомобил.

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Въпрос за Prius
Важното е, че не се отказаха и развиха HSD. На последък и други производители се опитват в тази сфера, но точно Приус 1 прави Тойота ветеран в хибридното задвижване.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Въпрос за Prius
Със стандартния Приус не може да караш на ток.
За да караш на ток то ти трябва или този, или този Приус.
С първия ще минаваш около 20 км. на ток, а с втория двойно повече. Но предвид притесненията ти да не вземеш Нисана в чисто финансов аспект, то най-вероятно и тези Приуси няма да ти свършат работа.
За да караш на ток то ти трябва или този, или този Приус.
С първия ще минаваш около 20 км. на ток, а с втория двойно повече. Но предвид притесненията ти да не вземеш Нисана в чисто финансов аспект, то най-вероятно и тези Приуси няма да ти свършат работа.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Въпрос за Prius
И аз така - взех го заради поддръжката или по-скоро липсата на такава особенно... Нормален хибрид ако се опиташ да го караш на ток или трябва да регенерираш яко или ще разбереш колко много са загубите при генериране на ток от ДВГ-то, с две думи това е най-неефективния начин да караш хибрид - само на ток





- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Въпрос за Prius
Сакън не
,много финни прахови частици има в момента не утежнявай обстановката...
Изчакай на пролет


Изчакай на пролет


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта