Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
- onicks
- Мнения: 96
- Регистриран на: 13 Апр 2010 13:44
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav 4 2.0 vvt-i 2004
- Получена благодарност: 1 път
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Въпроса е за втора генерация от 2000-2003 дали има модели с дискове,защото в oem parts видях,че има и модели с барабани отзад.Моята е 2.0 vvt-i 2004 и е с дискове отзад.Беше с джанти ет35 7j фейслифтови.Направих си втори комплект ет45 7j с по тесни гуми(навсякъде го дават допустимо) колата става по висока с 19мм 215/70r16 , но като видях разстоянието си казах дали не се наиграх отново.Благодаря колеги.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Всички втора генерация са с дискови. С барабанни са само първа генерация.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Малко да поизтупам темата. От личен опит мога да твърдя, че оригиналния размер 235-60-16 за зимни идват въз широчки за сняг и заснежен път. Не знам дали само при мен се случва така, че в сняг към 30-40см , като навъртя волана на ляво колата се плъзга на право и не хваща желаната посока. Или не знам как да я карам все още. А и при спускането по стръмен път също е доста трудна за управление. Гумите са чисто нови, но широки. Ако бяха по-тесни дали щеше да е друго поведението на колата.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Рав4 си бута предницата...
С тесни гуми може би ще е по-добре в киша и малък сняг, но пък ще се окопаваш повечко.
Повечето авери около мен с големи жипки карат с широки гуми. Може би във WRC помагат тесните гуми, но там са със шипове
.
За протокола - зимата карам с високи 215ки на 16 цола.
С тесни гуми може би ще е по-добре в киша и малък сняг, но пък ще се окопаваш повечко.
Повечето авери около мен с големи жипки карат с широки гуми. Може би във WRC помагат тесните гуми, но там са със шипове

За протокола - зимата карам с високи 215ки на 16 цола.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Доказано от практиката е, че тесните гуми са по-добре зимата.
По-лесно изхвърлят кишата/водата, по-добро сцепление имат на сняг... А за 'окопаването' - там спасяват само балонните гуми с ниско налягане, които са неприложими за нашенските МПС-та...
По-лесно изхвърлят кишата/водата, по-добро сцепление имат на сняг... А за 'окопаването' - там спасяват само балонните гуми с ниско налягане, които са неприложими за нашенските МПС-та...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Дори е доказано от определението за налягане - сила върху площ, което се мери в Паскали.
Разликата между по-тесните и по-широките гуми, препоръчвани за модела, в областта на контактното петно, е пренебрежимо малка. Вероятността силата на теглото, променена от количеството на горивото в резервоара, да промени налягането от гумите към пътната повърхност, може да е определяща.
Виж, ако тук се намеси забраната на гуми с шипове, поради незнанието на законописачите, на елементарна физика, ще стане по-интересно.
@топикстартера - колега, що не видиш какви гуми е препоръчително да се слагат на тоя автомобил?
В книжката пише 235-60-16, или 215-65-16.
Не пише за зиме и лете, така че, карането с по-широките гуми през зимата няма да доведе до пътни трагедии. Особено, ако те са пресни, читави, рошави, и още по-особено - ако караш с разум.
Безаварийни километри.
PS Защо фарът ти за мъгла на задната врата е монтиран отдясно?
Разликата между по-тесните и по-широките гуми, препоръчвани за модела, в областта на контактното петно, е пренебрежимо малка. Вероятността силата на теглото, променена от количеството на горивото в резервоара, да промени налягането от гумите към пътната повърхност, може да е определяща.
Виж, ако тук се намеси забраната на гуми с шипове, поради незнанието на законописачите, на елементарна физика, ще стане по-интересно.
@топикстартера - колега, що не видиш какви гуми е препоръчително да се слагат на тоя автомобил?
В книжката пише 235-60-16, или 215-65-16.
Не пише за зиме и лете, така че, карането с по-широките гуми през зимата няма да доведе до пътни трагедии. Особено, ако те са пресни, читави, рошави, и още по-особено - ако караш с разум.
Безаварийни километри.
PS Защо фарът ти за мъгла на задната врата е монтиран отдясно?
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Ако се движиш с 90км/ч и настъпиш локва, дълбока 1см, по тънката гума ще трябва да изхвърля 5л/сек по малко..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Аз, като един прост инженер, бих предпочел едни изчисления, които да потвърдят горното твърдение.
В тия сметки трябва да са сравнени гуми с еднаква шарка на протектора,вапомпени с налягане, предписано от производителя за тоя размер, върху автомобили с еднакво тегло, приложени към еднакви пътни условия.
Аз лично съм участвал в такива тестове - бях поканен от Мерседес - Сейфти Драйв беше програмата, на едно летище до Пловдив, и резултатите бяха доста интересни.
В тия сметки трябва да са сравнени гуми с еднаква шарка на протектора,вапомпени с налягане, предписано от производителя за тоя размер, върху автомобили с еднакво тегло, приложени към еднакви пътни условия.
Аз лично съм участвал в такива тестове - бях поканен от Мерседес - Сейфти Драйв беше програмата, на едно летище до Пловдив, и резултатите бяха доста интересни.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Ами направи простите сметки - нали си инженер...
Грубо казано : как направих простите сметки- 215 и 235 са ширината на гумата в мм...
Т.е. по-широката гума ще 'остъргва ивица от наводнената площ', която е по-широка с 20мм / 2см отколкото другата (разбира се - грубо приближение, без отчитане на останалата в грайфера вода...
90км/ч са 25м/с. T.e. ивицата, която трябва да освободи от вода гумата за една секунда ще е дълга 25метра = 2500см.
Ако локвата е дълбока 1см, то освободената от вода ивица за една секунда на по-тясната гума ще бъде с 2см х 1см х 2500см = 5000куб.см по-малко вода... Което си е 5л/сек...
Най-лесно това се усеща по усилието, което усещаш при преминаване през локва със скорост, близка до аквапланинг... С широката гума усещаш сериозно спиране, защото трябва да изхвърлиш повече вода, а енергията за това трябва да дойде отнякъде
С тънката гума - преминаваш като горещ нож през масло - без да усетиш локвата
За кишата - същата (дори още по-осезаема) работа, заради различните характеристики (течливост) на 'колоидния' разтвор лед/вода
...
При сняг / утъпкан сняг преимуществото на тясната гума също е очебийно, защото гумата не разчита само на контактното петно, а по-лесно се 'забива' в покритието, осигурявайки допълнително сцепление. Вижте например на Рали Финландия с какви гуми са рали автомобилите
При твърдо покритие особено с добро сцепление, широката гума осигурява по-добър контрол (геометрична стабилност на гумата), а по-голямото контактно петно, което (само) в конкретния случай осигурява и по-добро сцепление.
При сняг/лед - по-малкото и тясно петно осигуряват по-добро сцепление...

Грубо казано : как направих простите сметки- 215 и 235 са ширината на гумата в мм...
Т.е. по-широката гума ще 'остъргва ивица от наводнената площ', която е по-широка с 20мм / 2см отколкото другата (разбира се - грубо приближение, без отчитане на останалата в грайфера вода...
90км/ч са 25м/с. T.e. ивицата, която трябва да освободи от вода гумата за една секунда ще е дълга 25метра = 2500см.
Ако локвата е дълбока 1см, то освободената от вода ивица за една секунда на по-тясната гума ще бъде с 2см х 1см х 2500см = 5000куб.см по-малко вода... Което си е 5л/сек...
Най-лесно това се усеща по усилието, което усещаш при преминаване през локва със скорост, близка до аквапланинг... С широката гума усещаш сериозно спиране, защото трябва да изхвърлиш повече вода, а енергията за това трябва да дойде отнякъде



При сняг / утъпкан сняг преимуществото на тясната гума също е очебийно, защото гумата не разчита само на контактното петно, а по-лесно се 'забива' в покритието, осигурявайки допълнително сцепление. Вижте например на Рали Финландия с какви гуми са рали автомобилите

При твърдо покритие особено с добро сцепление, широката гума осигурява по-добър контрол (геометрична стабилност на гумата), а по-голямото контактно петно, което (само) в конкретния случай осигурява и по-добро сцепление.
При сняг/лед - по-малкото и тясно петно осигуряват по-добро сцепление...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Зиме по-теснички и високи за сцепление и газене на преспи. Лятно време по-ниски (не важи за джипове и кандидат джипове) и малко по-широчки за да държат с по-висока скорост в завоите и да не се нагряват прекомерно от нажежения асфалт, помагат против заклащане на купето при по-рязка смяна на посоката.
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Неее, не точно така - това са общи приказки..
Дай площта на контактното петно на сравняваните гуми, дай теглото на автомобила / 4, и тогава да сравняваме..
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Вени, няма какво да се сравнява - независимо от площта и формата на контактното платно, ширината на протектора не се променя в осезаеми граници. Независимо от теглото или броя гуми - 'изчистеният' от вода участък на всяка гума е широк колкото е широка гумата, и дълъг толкова, колкото път е изминала... Изключението е когато гумата не може да изхвърля толкова много вода за единица време (например прекалено дълбока вода с прекалено висока скорост), и тогава настъпва аквапланинга - гумата 'изплува' върху воден слой, без да осъществява контакт с асфалта...
Няма ли аквапланинг - гумата ще е изчистила участък, широк колкото гумата, дълбок колкото е нивото на водата пред гумата, и дълъг какъвто път е изминал автомобила - този обем вода ще е бил изхвърлен от гумата, за да осъществи тя контакт с асфалта...
Помисли малко и ще се убедиш...
А дали са общи приказки - твоят отговор е такъв, без да дадеш никакви доводи в полза на твоята теза...
Няма ли аквапланинг - гумата ще е изчистила участък, широк колкото гумата, дълбок колкото е нивото на водата пред гумата, и дълъг какъвто път е изминал автомобила - този обем вода ще е бил изхвърлен от гумата, за да осъществи тя контакт с асфалта...
Помисли малко и ще се убедиш...
А дали са общи приказки - твоят отговор е такъв, без да дадеш никакви доводи в полза на твоята теза...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Абе аз си мислех, че ще си говорим за зимни/летни гуми, то разговора се извъртя към пролетно/есенни и мокри/сухи гуми...
Аз за аквапланинга знам достатъчно - от личен опит, и един тотализиран автомобил на сметката..
Започнах да пиша един примерен реферат за разликата в относителното налягане между гуми с размери 235-60-16 и 215-65-16, обаче жена ми ми напомни, че за това ми е било времето преди 30 и няколко години, и сервира капамата..
Сипвам си от мавруда и се съгласявам с енталпията.
Наздраве
PS Увертюрата изглеждаше така, ама ще си остане до тук - прочее, очаквах някакъв подобен отговор за нещо, по което нямаме принципен спор
Аз за аквапланинга знам достатъчно - от личен опит, и един тотализиран автомобил на сметката..
Започнах да пиша един примерен реферат за разликата в относителното налягане между гуми с размери 235-60-16 и 215-65-16, обаче жена ми ми напомни, че за това ми е било времето преди 30 и няколко години, и сервира капамата..
Сипвам си от мавруда и се съгласявам с енталпията.
Наздраве
PS Увертюрата изглеждаше така, ама ще си остане до тук - прочее, очаквах някакъв подобен отговор за нещо, по което нямаме принципен спор
и т.н....Да направим малко сметки.
Площта на контактното петно на 4 слайка 16“ е приблизително равна на площта на лист А4 , или 0.06 м2
На една гума ~ 0.015 м2
Масата на примерния автомобил е 14kN – на гума – 3.5 kN
Натиска е 23 kN / m2
За опростяване на сметките предполагам, че контактното петно е с форна на правоъгълник, а не елипса, от което следва следното
При гума с размер 235 60 15, и външен диаметър 0.8 м, обиколката и е 2.5м, а контактното петно е с ширина 0.235м и дължина 0.063 м
При гума с размер 215 65 16 и външен диаметър 0.8 м, обиколката е същата, контактното петно е с ширина 0.215 м и дължина 0.069 м
Площта на протектора на 235 60 16 е 0.585 m2
Площта на протектора на 215 65 16 е 0.5375 m2
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Въпрос за рамер на гуми Рав 4 2004год.
Че ние си говорим точно за летни и зимни гуми... Общото правило (доказано и в практиката) - лятото широки, зимата - тесни гуми...
Продължавам да не виждам връзката между контактното петно и количеството вода, което трябва да бъде изтласкано от гумата при движение...
Също така няма пряка вързка между площта на контактното петно и сцеплението. При различни повърхности връзката е 'противоречива' - в някои случаи (повърхности с лошо сцепление) по-малкото контактно петно е предимство, а в други (повърхности с добро сцепление) - точно обратното - по-голямата площ дава възможност за предаване на по-голямо усилие...
Продължавам да не виждам връзката между контактното петно и количеството вода, което трябва да бъде изтласкано от гумата при движение...
Също така няма пряка вързка между площта на контактното петно и сцеплението. При различни повърхности връзката е 'противоречива' - в някои случаи (повърхности с лошо сцепление) по-малкото контактно петно е предимство, а в други (повърхности с добро сцепление) - точно обратното - по-голямата площ дава възможност за предаване на по-голямо усилие...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта