А твърдостта как да я измерим?
Щото грайфера ясно, ама до колко твърда може и от колко твърда натам не може?....
А твърдостта как да я измерим?
В страни със серизен сняг (Австрия, Швейцария, Германия, Алпийска Франция, или Алпийска Италия) - няма тълкуване. 4 мм - и под този профил си в нарушение. Точка. Край. Няма тълкуване при проверка или ако стане недай си Боже нещо...
Не е сложно - това са просто грайфери с различни форми, които играят ролята на "пънче", но с обратната логика. Докато пънчето е издадено и е с минималната височина на безопасна експлоатация на гумата и съответно достигането му говори за края на живота ѝ, то тези форми са врязани в грайфера и има определена дълбочина след която се износват и не се четат. Т.е. при нова гума се виждат отчетливо символите 8, 6, 4 и снежинка. След изтъркване на гумата постепенно 8 достига края си като дълбочина и не се чете вече и т.н. Числата отговарят на дълбочината на грайфера и съответно са елементарен и в същото време гениален начин за точно измерване на отатъчния живот
Ето тук по средата, между две V-образни шарки, съвсем близо до ъглите на V се виждат по две пънчета с височина 4 мм, върху които има снежинка. https://ibazar.focus.bg/photosbazar/64/ ... c4ddb8.jpg
Съгласен, но не важи за целите страни, а само в алпийските региони. Мисля, че само в Швейцария е задължително да си със зимни гуми и може би там 4 мм са оптимална граница (скоро не съм бил там). Иначе законът си е все още до 1,6 мм грайфер. Клипчето е чудесно и показва, че рано или късно 4 мм за зимни гуми ще стане задължителен минимум. Големите производители още отсега обработват раята, защото бъдещите печалби вече са калкулирани и политическите лобита скоро ще се активизират. А по-бедните тогава ще доизносват зимните гуми през лятото...
В Германия и Австрия също... Е (а, не ще стане...)
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта