Каква мощност ни е нужна за изпреварване
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
По правило изпреварвам тогава, когато се чувствам уверен и спокоен. За да изпреваря със 100% педал това означава, че не съм в спокойна позиция и го избягвам. Следователно изпреварвам рядко с максимална мощност.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
^ Точно така колега, браво!
Изпреварване на пълна газ, само по себе си говори, че това е екстремно изпреварване.
Изпреварване на пълна газ, само по себе си говори, че това е екстремно изпреварване.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Според мен, при наличието на повече мощност, можеш спокойно да изпревариш без рискови ситуации, на места, на които изобщо не можеш с по-малко мощна кола.
Причината е много проста. Затова си взех кола с 400 Nm въртящ момент и никак не съжалявам.
Причината е много проста. Затова си взех кола с 400 Nm въртящ момент и никак не съжалявам.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Пълни глупости. Изпреварването трябва да стане максимално бързо. Още едно време като карах курсовете (на лада, по времето на комунизЪма нямаше друго) ни учеха на това. Така че, педала до метала, връщаш предавки и да приключва, а не като моите любимци по магистралата да изпреварват тир (който се движи със 90 км/ч) със 100 км/ч и това им отнема повече от минута. Това, че използваш цялата мощност, не те прави неуверен и с лоша преценка. По правило изпреварването трябва да завърши максимално бързо. Ако ще да си в пустинята.Japanese_fever написа: ↑06 Дек 2018 00:29 ^ Точно така колега, браво!
Изпреварване на пълна газ, само по себе си говори, че това е екстремно изпреварване.
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
По моему,всяко начинание трабва да е обмислено и риска да е преценен!
Само тогава аз бих предприел рисковано изпреварване,разбира се с обороти и мощност на ДВГ,усигоряващо максимално бързо изнасяне,и съответно завършване на маневрата. Това не ме прави джигит,както грешно се разбира понякога!
Винаги предпочитам да имам запас от мощност,която понякога може и да е животоспасяваща.
Само тогава аз бих предприел рисковано изпреварване,разбира се с обороти и мощност на ДВГ,усигоряващо максимално бързо изнасяне,и съответно завършване на маневрата. Това не ме прави джигит,както грешно се разбира понякога!
Винаги предпочитам да имам запас от мощност,която понякога може и да е животоспасяваща.
- Krissss
- Мнения: 84
- Регистриран на: 05 Ное 2018 10:07
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis 2.0 147 Petrol
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Здравейте,
ако може и аз да се включа с пример по темата. Предната ми кола беше с малка мощност така да кажа. Много пъти ми се е случвало да не тръгвам да изпреварвам понеже не съм сигурен колко време ще ми отнеме това (а и както каза колегата slowtraveler някъде из темите, не знаеш какво му е в главата на този който изпреварваш). А понякога, като тръгвах да изпреварвам, щях да счупя педала, ама повече мощност нямаше. Новата кола ми е много по мощна и нямам проблеми с изпреварванията. Но и с нея понякога ползвам пълна мощност, когато е малка отсечката.
Приятен ден на всички и внимателни по пътя.
ако може и аз да се включа с пример по темата. Предната ми кола беше с малка мощност така да кажа. Много пъти ми се е случвало да не тръгвам да изпреварвам понеже не съм сигурен колко време ще ми отнеме това (а и както каза колегата slowtraveler някъде из темите, не знаеш какво му е в главата на този който изпреварваш). А понякога, като тръгвах да изпреварвам, щях да счупя педала, ама повече мощност нямаше. Новата кола ми е много по мощна и нямам проблеми с изпреварванията. Но и с нея понякога ползвам пълна мощност, когато е малка отсечката.
Приятен ден на всички и внимателни по пътя.
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Правилно.slowtraveler написа: ↑05 Дек 2018 21:28 Някои хора продължават да смятат, че щом въртящият момент на двигателя е по-висок, то задължително е по-пъргавТова също е прекалено повърхностен поглед... Защото не се отчитат другите фактори, влияещи на мощността...
И не е коректно да се твърди, че мощността нямало значение, щото бил важен въртящия момент... Ами те са пряко свързани... ...Ами 200-500-1000Нм не означават нищо сами по себе си... Докато мощността е по-комплексният параметър, защото показва каква работа може да бъде свършена (като отчита и влиянието на оборотите)...
Въртящият момент показва скоростта на нарастване на мощността в оборотния диапазон или с други думи при равна максимална мощност по-гъвкав се усеща мотора с по-висок въртящ момент. За да изпревариш, ти трябва единствено мощност - да извършиш възможно най-много работа (по-голямо преместване на тялото) за най-кратко време. Дали ще го правиш с 3000об/мин или 6000об/мин зависи от въртящия момент.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Разбира се, че така изпреварвам...Неслучайно на времето на повечето камиони имаше надпис отзад - 'неуверен не изпреварвай'

Да изпреваря с близка до 100% газ означава, че искам процеса да приключи бързо и с възможно най-малкото неизвестни... А не, че ако изпреварвам с 30% няма да приключа изпреварването в границите на видимостта на пътя...
Защото с трупането на опит се трупат и много 'невероятни' случки... Например изпреварвания внезапно да реши да заобиколи препятствие (което ти няма как да си видял докато си зад него), или да изскочи животно докато изпреварваш...
Да излезе насрещен автомобил от пресечка и т.н. и т.н... И когато си в момент на изпреварване какво правиш?! Няма накъде да бягаш...
Затова и - газ на 100% в началото на изпреварването (за създаване на достатъчна разлика в скоростите), а към края на изпреварването, когато вече виждаш и десния сектор - отпускаш..
Чисто теоретично - със 100% газ в началото на изпреварването и отпускане на газта в края ще имаш по-кратка дистанция за изпреварване отколкото изпреварване с малко газ, и по-висока крайна скорост....
Да не говорим за тези, които изпреварват камион на 5-6 предавка почти без газ... И вместо 5 автомобила да изпреварят камиона на удобно място, що годе безопасно изпреварва само 'икономичния' (и то не винаги - понякога с това темпо е дошъл и завоя, пък изпреварващия е още посредата на камиона)

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- IvoDobrev
- Мнения: 136
- Регистриран на: 30 Яну 2010 08:11
- Местоположение: Костинброд
- Благодарил/а: 1 път
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Според мен правилния въпрос е "Колко спокоен шофьор сте?" Всеки автомобил има нужната мощност за да може да изпревари друг в случай на нужда. Въпрос е при каква скорост настъпва тази нужда. Баща ми караше вартбург комби - изпреварваше си човека. Когато караш автомобил с 80 конски сили едва ли ще имаш нужда от конски сили и рязко ускоряване за да изпревариш при 160км. С извинение - никого не упреквам, но на нито една надргробна плоча от тия до пътя не пише мощност и модел на автомобила, има само дата на раждане и край.
Сега: Toyota C-HR Hybrid 1.8 CVT 2018
Преди:Toyota Avensis 1.8 CVT 2013
Много преди: Toyota Avensis D4D 2.0 2008
Преди:Toyota Avensis 1.8 CVT 2013
Много преди: Toyota Avensis D4D 2.0 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Май говорим за различни неща... Едното е стил на шофиране, а другото - техническа база...
Всеки автомобил има нужната мощност да изпревариш при нормално шофиране - при такъв режим се ползват 30-50% от мощността и имаш запас да започнеш ускорение...
П.С. в началото на 'шофьорската си кариера' съм карал активно 'гърбат' ЗАЗ' на чичо ми (около 35-40к.с.), след това - Шкода 1000МБ (май бе 44к.с.), след което през 1987г баща ми купи чисто нов Вартбург комби - май бе 45к.с.... След това взех първият ми персонален автомобил Голф 1.5 атмосферен дизел (май бе 55к.с.). Имах Опел Астра 1999г / 60к.с.... Така, че ми е напълно ясно как се изпреварва със слаб автомобил....
И с 250к.с. продължавам да имам нужда от конски сили и бързо ускоряване при изпреварване - смятам, че така е по-безопасно (някои хора не могат да отличат рязкото шофиране от бързо, но плавно шофиране - автомобилът 'обича' плавни действия)... Пред няколко седмици с приятел пътувахме дълъг път и карах автомобил с над 360к.с. и това не промени стила ми - отново при изпреварване ползвах близка до максималната мощност (да, при мощния двигател нуждата от такава мощност е много по-кратка). И отново без някаква сериозна разлика в темпото...
Това, че си по-динамичен ти дава повече опции за безопасно шофиране... Ако си с лимки в главата - и с 60к.с. можеш да караш опасно, като в същото време и с 500к.с. може да си 'безопасен' шофьор.
Всеки автомобил има нужната мощност да изпревариш при нормално шофиране - при такъв режим се ползват 30-50% от мощността и имаш запас да започнеш ускорение...
П.С. в началото на 'шофьорската си кариера' съм карал активно 'гърбат' ЗАЗ' на чичо ми (около 35-40к.с.), след това - Шкода 1000МБ (май бе 44к.с.), след което през 1987г баща ми купи чисто нов Вартбург комби - май бе 45к.с.... След това взех първият ми персонален автомобил Голф 1.5 атмосферен дизел (май бе 55к.с.). Имах Опел Астра 1999г / 60к.с.... Така, че ми е напълно ясно как се изпреварва със слаб автомобил....
И с 250к.с. продължавам да имам нужда от конски сили и бързо ускоряване при изпреварване - смятам, че така е по-безопасно (някои хора не могат да отличат рязкото шофиране от бързо, но плавно шофиране - автомобилът 'обича' плавни действия)... Пред няколко седмици с приятел пътувахме дълъг път и карах автомобил с над 360к.с. и това не промени стила ми - отново при изпреварване ползвах близка до максималната мощност (да, при мощния двигател нуждата от такава мощност е много по-кратка). И отново без някаква сериозна разлика в темпото...
Това, че си по-динамичен ти дава повече опции за безопасно шофиране... Ако си с лимки в главата - и с 60к.с. можеш да караш опасно, като в същото време и с 500к.с. може да си 'безопасен' шофьор.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Мощността, колкото и да я имаш, никога не е излишна. При равномерно праволинейно и хоризонтално движение с 80км/ч един средно голям автомобил ползва около 30кс, но при необходимост от промяна на това състояние си трябва мощност. Общия разход на гориво до голяма степен се определя от специфичния, който за бензинов 4-тактов двигател е 250гр/к.с./час , така че приоритетно бих избирал автомобил с най-мощния за него двигател 

Каква мощност ни е нужна за изпреварване
С моите 86 коня не съм изпитвал липса на мощност за изпреварване, нито пък създавам трафик джем. Но ми са смешни някои дето се лепят за задницата на някоя кола, карат по осевата линия и си кривят врата да изпреварят поне една кола в колоната. Пълна газ и после яко спирачки.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Това вече е до мислене и преценка при шофиране...
Защото нещата никога не са еднозначни...
Ако видиш, че трафикът е голям, настигаш голяма колона 'до хоризонта' разбираш, че при тези условия въобще няма смисъл да се напъваш - дори и да изпревариш 2-3 автомобила, пак ще си в колоната само 'с 10 секунди' напред...
Затова оставям темпомата да следва предходния автомобил и толкова...
Ако настигна такава дълга колона, но знам, че след километър трябва да се отклоня, дори и трафикът да е бил нисък (т.е. ако прескоча колоната ще ми е чист пътя) - отново няма смисъл да се напъвам - времето, което ще спечеля е нищожно...
Но ако настигна дълга колона при нисък трафик при дълъг път - често изпреварвам максимално бързо (освен ако не бързам за никъде)...
Шофирането е адаптиране към постянно променяща се среда - не можеш да сложиш всичко под един знаменател..
Защото нещата никога не са еднозначни...
Ако видиш, че трафикът е голям, настигаш голяма колона 'до хоризонта' разбираш, че при тези условия въобще няма смисъл да се напъваш - дори и да изпревариш 2-3 автомобила, пак ще си в колоната само 'с 10 секунди' напред...
Затова оставям темпомата да следва предходния автомобил и толкова...
Ако настигна такава дълга колона, но знам, че след километър трябва да се отклоня, дори и трафикът да е бил нисък (т.е. ако прескоча колоната ще ми е чист пътя) - отново няма смисъл да се напъвам - времето, което ще спечеля е нищожно...
Но ако настигна дълга колона при нисък трафик при дълъг път - често изпреварвам максимално бързо (освен ако не бързам за никъде)...
Шофирането е адаптиране към постянно променяща се среда - не можеш да сложиш всичко под един знаменател..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
И средата, която създава най-големите проблеми е винаги вътрешната, тази в шофьорите.
И какво означава да бърза човек? Масово всички бързат. Всички са в някаква вътрешна борба с времето. Бързаш. ОК, бързаш, ама за къде? Реално истинските и важни ситуации, за които трябва да бързаш са нищожно малки в сравнение с реалността. Всеки бърза по някаква причина. Един да не закъснее да седне на софрата с приятелите си, друг е казал, че ще пристигне в 15 часа а вече е 14:30 и му остава още път. Рядко някой бърза да си спаси детето, защото е паднало от някаква скала и бере душа някъде. Иначе да, всички бързат под някакъв претекст.
Но едно е важно - винаги трябва да се съобразяваш със средата и винаги трябва да имаш уважение към другите участници в движението. И това уважение става вече проблем и все по-често липсва от колкото да е даденост. И тогава идва тази тема - каква мощност трябва да има колата. Ами максимална мощност бих казал аз, предвид обстоятелствата.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Ха-ха, пълно е с такива. Обикновено като тръгвам от Боровец за София, поне 7-8 джигита ме изпреварват идиотски по пътя без видимост, и на светофара на Панчарево се застигаме и мога да им се хиля през прозореца. Бързане - закъде?nikdel написа: ↑06 Дек 2018 10:44 С моите 86 коня не съм изпитвал липса на мощност за изпреварване, нито пък създавам трафик джем. Но ми са смешни някои дето се лепят за задницата на някоя кола, карат по осевата линия и си кривят врата да изпреварят поне една кола в колоната. Пълна газ и после яко спирачки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта