Температурни амплитуди и налягане в гумите
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Здравейте. Датчиците за налягането в гумите при Равката са доста чувствителни и при -0.1атм веднага светва лампичката на таблото. Тойота дава да са 2.2атм и при 2.1 атм вече сигнализира. При такова малко отклонение колата става по тромава и разходът на гориво респективно скача. Това не ми се е случвало с др. коли. Въпросът е там че когато слагаме зимните гуми почти винаги е над нулата (5-10гр) Направи ми впечатлление, че 0.1 атм падат при всеки 8-10градуса надолу в температурите. Един вариант да няма промяна в налягането е да се напълни с газ, но това не всички гумаджийници го предлагат като опция. Друг вариант е при положителни температури при смяната на гъмите да ги напомпим 0.1-0.2 повече, поне аз така направих. Този втори вариант никъде не е споменат от Тойота в имструкциите за употреба на автомобила, докато при други производители го има дори има и таблица с температурни амплитуди и налягане.
При вас как стои въпроса и на по-високо нялагане ли ги държите?
При вас как стои въпроса и на по-високо нялагане ли ги държите?
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Температурни амплитуди и налягане в гумите
При мен(тествано лятото и сега),TPMS сензора сработва точно на и под 2.0 атмосфери.Аз държа гумите с налягане 2,2-2,4 атм.
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Boyan, да, при 2 и под 2 атм разбирам.
Да се задействат при 2.1 ми се струва доста прецизно, въпреки че се отрази доста. Дали има начин да се пренастройват датчиците ?
Аз сега зимните ги оставих на 2.3 при температура 3 гр над нулата, но следващият път ще сложа газ.
Да се задействат при 2.1 ми се струва доста прецизно, въпреки че се отрази доста. Дали има начин да се пренастройват датчиците ?
Аз сега зимните ги оставих на 2.3 при температура 3 гр над нулата, но следващият път ще сложа газ.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Температурни амплитуди и налягане в гумите
От 5г карам кола с ТПМС... Неслучайно се посочва налягане на студена гума... Про мен разликата между студена и топла гума подминава 0.3-0.4атм...
Ако става номера на biro и пак те дразни с пищене - можеш да направиш инициализацията с гуми, които са малко по-меки от спецификацията... Така системата навярно ще избере за 'цел' по-меката гума и ще пищи при още по-ниско налягане...
Датчиците не се пипат, а се пипа настройката на самата система при какви показания да вдига алармата.... При мен през сервизен софтуер мога да си настроя различни налягания, директно въвеждайки съответни числа в полето, съответстващо на граничното налягане..
Предполагам и про Тойота системата е подобна, като алгоритъмът на инициализацията е нещо от рода 'виж какво показват датчиците, усредни стойността, намали я с 10% и запиши резултата като 'гранично налягане', под което да вдигаш аларма'...
Ако става номера на biro и пак те дразни с пищене - можеш да направиш инициализацията с гуми, които са малко по-меки от спецификацията... Така системата навярно ще избере за 'цел' по-меката гума и ще пищи при още по-ниско налягане...
Датчиците не се пипат, а се пипа настройката на самата система при какви показания да вдига алармата.... При мен през сервизен софтуер мога да си настроя различни налягания, директно въвеждайки съответни числа в полето, съответстващо на граничното налягане..
Предполагам и про Тойота системата е подобна, като алгоритъмът на инициализацията е нещо от рода 'виж какво показват датчиците, усредни стойността, намали я с 10% и запиши резултата като 'гранично налягане', под което да вдигаш аларма'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Колега, на всеки 5°С налягането в гумата пада или се качва (респективно в зависимост дали въздухът в гумата става по-студен или по-толъл) с 0.07 атм.
0.07 atm. = 1 psi, така че не е кой знае колко трудно да се настрои системата в по-малки единици.
За това гумите преди зимата се помпят малко повече, за да може като стане студено да си паднат на мярката. Респективно лятото може да се наложи да ги спаднеш малко.
И моята кола е с TPMS, но си поръчах зимните гуми без сензори. Не ми се даваха едни $200 за 4 сензора, отделно това прави самото колело по-тежко и баланса му след това - по-труден. Или ще изключа по някакъв начин сигнализиращата жълта лампа или ще си лепна изолирбанд на таблото, докато дойде лятото.

Другият вариант е да си направиш TPMS BOMB - като сложиш 4-те сензора в една PVC тръба и я надуеш с налягане около 2-2.5 атм и след това я сложиш някъде вътре в колата.


https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... -bomb.html
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Biro, slow, нямам такива екстри на Равката. Ще погледна пак, но не мисля, че ще има. Няма нито бутони по таблото, нито меню в софтуера, нищо. Светват, помпиш и след 30сек изгасва индукатора на таблото. В книжката към колата( за 4та ген рав) се посочва за ресет бутон под волана някъде, но такъв при мене няма, всичко става автоматично...
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Температурни амплитуди и налягане в гумите
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Като прочета подписа ти се сещам, че TPMS стана задължителна за продаваните в ЕС нови автомобили заради безопасносттаJapanese_fever написа: ↑04 Дек 2018 23:56 И моята кола е с TPMS, но си поръчах зимните гуми без сензори. Не ми се даваха едни $200 за 4 сензора, отделно това прави самото колело по-тежко и баланса му след това - по-труден.

Ta дали ще се оправят щатите, ако всички, дето са си махнали датчиците си ги върнат ?


В щатите датчиците явно са по-евтини отколкото тук - моите 'афтърмаркет' и доста по-евтино от алтернативите на пазара ми струваха около 250 Евро (120лв/бр)...
Да се скръндзиш за 200$ при условие, че сигурно си дал доста повече от това за гумите с джантите ми се струва странно...
Да прави колелото по-тежко? Ами теоретично да... Ама за колело, тежащо над 20кг дали тези 10-20гр на датчика са критични?
При мен баланса винаги е бил доста лесен и с малко тежести, въпреки, че диаметъра на джантата е голям (т.е. дисбаланса от датчика би трябвало да е по-голям), а гумата - още по-голяма (и с обща маса около 50кг

Та по въпроса - все пак бих проверил налягането с точен манометър (срещал съм отклонения от 0.5атм на бензиностанциите)...
И вероятно в софтуера има опция за преинициализация на TPMS...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Колега, катализатора и сензорите на гумите са коренно различни неща за твоетп здраве и здравето на децата ти. Иначе винаги нещата ще се оправдават със твоята сигурност и тази на околните, когато искат да ти вземат допълнително едни пари. Този пиниз са го измислили тук в Америка, не в ЕС!
$200 са точно 1/3 от цената на 4 джанти с 4 гуми на тях (в моя случай). Пак си помисли дали ще ги дадеш за някакви смешни сензори, без които аз винаги съм карал на предните ми коли, които дори са били без ABS.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Температурни амплитуди и налягане в гумите
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Заради такива субекти ни се носи лоша слава по света.
Прилагам снимка от инструкцията за експлоатация на автомобила. Аз такъв бутон за ресетване нямам. И дали ако всичко е автоматично, след като сложа налягане 2.3 атмсистемата няма да се калибрира спрямо това налягане и вместо на 2.1 атм, датчиците за налягане да ми сигализират на 2.2 атм?!

Прилагам снимка от инструкцията за експлоатация на автомобила. Аз такъв бутон за ресетване нямам. И дали ако всичко е автоматично, след като сложа налягане 2.3 атмсистемата няма да се калибрира спрямо това налягане и вместо на 2.1 атм, датчиците за налягане да ми сигализират на 2.2 атм?!
- Прикачени файлове
-
- 18E26119-1C80-4332-96FB-74971DCA1A83.jpeg (1.12 MiB) Преглеждано 5952 пъти
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Потърси ли бутона над педалите?


C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта