Проблем с волана

Отговори
dkoleshev
Мнения: 4
Регистриран: 27 мар 2018 11:24
Репутация: 0
Местоположение: София

Проблем с волана

Мнение от dkoleshev » 03 дек 2018 00:11

Здравейте,

От известно време волана ми стои леко завъртян на една страна, когато карам на право. Ходих да ми правят реглаж на предницата и се оправи. След 1 ден каране обаче пак се завъртя с около 10-20% на една страна. Върнах се за рекламация. Пак го оправиха и след няколко часа пак се измести леко на една страна. След това реших да си поиграя и малко преди крайно завъртане и в двете посоки се чува леко пукане. Ще бъда благодарен, ако някой е имал подобен проблем да сподели как се е справил с него и на какво може да се дължи. Иначе на прав път колата държи посоката, т.е. реглажа е бил направен добре. Колата е РАВ 4 2010 година.
RAV4 D4D, 150 кс, 2010 година

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1194
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив

Проблем с волана

Мнение от max-2 » 03 дек 2018 09:06

Трябва да се провери рейката дали е добре захваната към моста и дали има някакви луфтове по окачването. Волана може да се измести с до 1 см. (измерено по диаметъра) от гумите. Примерно с летните е прав волана, а със зимните не и обратно. Това е нормално и зависи от съпротивлението при търкаляне. Това е и причината да се разместват гумите по определена схема през 10 хил. км., защото износването на всяко колело е различно.
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, Mazda cx-5 2.2 d skyactive 2014
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG.

canin4etoto
Мнения: 3
Регистриран: 25 юни 2016 15:31
Репутация: 1
Местоположение: Плевен

Проблем с волана

Мнение от canin4etoto » 10 яну 2019 16:28

Нов съм във форума.Имах същият проблем на моя Авенсис,след многократно ходене по пишман майстори и твърдения,(Смяна рейка и т.н.),за 5 мин. проблема беше решен.Смазване с литиева грес връзката на кормилния прът с карето между педалите,и фина смазка в гумения маншон.И имаме нова рейка,няма хлоб,няма троп. :D .Дано съм бил полезен,ще направя снимки.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15598
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 765
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Проблем с волана

Мнение от slowtraveler » 10 яну 2019 16:47

Тук основният проблем на колегата е завъртяния волан... За пукането и тропането - проблемът и решението са обсъждани многократно в друга тема...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

AlexVasilev
Мнения: 8
Регистриран: 14 юни 2018 18:49
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 1.6 2000

Проблем с волана

Мнение от AlexVasilev » 16 фев 2019 14:21

Здравейте,
Колгата dkoleshev дали е намерил решение на проблема с волана? Същото нещо се появи при моя Авенси (бензин, 1.6, 2000). Волана седи накриво въпреки, че направа отсечка колата не мърда на никъде. Проблема се появи след като я бях закарал за проверка що пука рейката при въртене (сега ще погледна тази тема къде е) и не успяха нищо да намеря освен едни шарнир и още нещо по ходовата част + вътрешни накрайници на рейката. Пукането си остана. Не знам дали има смисъл да я водя на реглаж, ако няма проблем с движението направо. Допълнително след 100+ км/в започва една вибрация, която също се появи след ремонта.
Toyota Avensis T22 2000 4A-FE 1.6 110hp Бензин/Газ

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1194
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив

Проблем с волана

Мнение от max-2 » 16 фев 2019 18:42

Трябва да мине реглаж.
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, Mazda cx-5 2.2 d skyactive 2014
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 1 гост