Късо съединение или...?

Аватар
bravooo
Мнения: 43
Регистриран на: 11 Сеп 2004 20:07
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 1 път

Късо съединение или...?

Мнение от bravooo » 06 Юни 2007 11:58

Дали се е случвало на някой следното.....при старт стрелките на скоростомера и/или оборотомера удрят до откат!??

Иначе самото стартиране е ок. Отворих капака и на тъмно гледах дали не хвърля отнякаде искри. Според мен има някъде утечка на токове, ама откъде един месец вече не мога да разбера ! Страх ме да не гръмне нещо по-скъпо като ЕКУ-то например... на всичкото отгоре и скоростомера се растройва - в покой показва 20-30 км/ч.

:help:

corolla 1.4vvti, 4zz-fe, 2000г.

b_d

Мнение от b_d » 06 Юни 2007 12:07

откога е така? нещо правено ли е по-колата? с колко бобини е?

Аватар
bravooo
Мнения: 43
Регистриран на: 11 Сеп 2004 20:07
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от bravooo » 06 Юни 2007 17:59

bad_dog написа:откога е така? нещо правено ли е по-колата? с колко бобини е?
От 4-5 месеца е проблема, скорошни ремонти: смяна на бутала и сегменти, смяна съединител, ламбда сензор, свещи....ми това е

Каде да погледна за бобините колко са blushing.gif ?

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 06 Юни 2007 18:14

ako sa po edna na vseki cilindar, shte sa nanizani na sveshtite.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
ozy
Мнения: 14
Регистриран на: 29 Май 2007 00:53

Мнение от ozy » 06 Юни 2007 21:02

И аз имам подобен проблем. Понеже обаче моята колица няма никаква електроника в нея освен електронен оборотомер, който съм поставил допълнително... и аз забелязах че от около 5-6 месеца имам същия проблем. В дните обаче когато печеше много слънце и явно колата беше изсъхнала този проблем не се появяваше.
Даже при мен оборотомера скача на макс, само да дам на контакт, после пада на 0, след това ако натисна газ или напомпя смукача на АГУ-то, пак показва обороти. Няколко минути след като запаля колата проблема не се проявява.
Питал съм няколко човека които "разбират" от тоци, обаче никои неможа да отговори на въпроса какво точно се случва. Накрая изкараха, че оборотомера се е скапал.
Аз лично мисля че е от бубината ми.
Дано съм ви насочил в правилна посока. :-)
Поздрави.

b_d

Мнение от b_d » 07 Юни 2007 08:44

ozy написа:И аз имам подобен проблем. Понеже обаче моята колица няма никаква електроника в нея освен електронен оборотомер, който съм поставил допълнително... и аз забелязах че от около 5-6 месеца имам същия проблем. В дните обаче когато печеше много слънце и явно колата беше изсъхнала този проблем не се появяваше.
Даже при мен оборотомера скача на макс, само да дам на контакт, после пада на 0, след това ако натисна газ или напомпя смукача на АГУ-то, пак показва обороти. Няколко минути след като запаля колата проблема не се проявява.
Питал съм няколко човека които "разбират" от тоци, обаче никои неможа да отговори на въпроса какво точно се случва. Накрая изкараха, че оборотомера се е скапал.
Аз лично мисля че е от бубината ми.
Дано съм ви насочил в правилна посока. :-)
Поздрави.
При теб е нормално - просто задържаш на контакт по-дълго, а оборотомера взима сигнал от (-) на бобината. При колегата обаче нещо не е наред.

Аватар
ozy
Мнения: 14
Регистриран на: 29 Май 2007 00:53

Мнение от ozy » 07 Юни 2007 10:37

bad_dog написа:При теб е нормално - просто задържаш на контакт по-дълго, а оборотомера взима сигнал от (-) на бобината. При колегата обаче нещо не е наред.
Не не , не мисля че е нормално това при мен, защото не го прави всеки път. Забелязал съм че става така като е влажно. Изобщо не задържам на контакт, а и както уточних когато не е запалена колата а е само на контакт и натисна газ-та или напомпя смукачна на АГУ-то, отново ми отчита някакви обороти.

Поздрави.

П.С. Ако някой може да ми каже и на мен дали ми вреди това и как да го оправя, ще бъда благодарен.

b_d

Мнение от b_d » 07 Юни 2007 11:43

ozy написа:
bad_dog написа:При теб е нормално - просто задържаш на контакт по-дълго, а оборотомера взима сигнал от (-) на бобината. При колегата обаче нещо не е наред.
Не не , не мисля че е нормално това при мен, защото не го прави всеки път. Забелязал съм че става така като е влажно. Изобщо не задържам на контакт, а и както уточних когато не е запалена колата а е само на контакт и натисна газ-та или напомпя смукачна на АГУ-то, отново ми отчита някакви обороти.

Поздрави.

П.С. Ако някой може да ми каже и на мен дали ми вреди това и как да го оправя, ще бъда благодарен.
Еми кажи как си го закачил точно оборотомера

Аватар
ozy
Мнения: 14
Регистриран на: 29 Май 2007 00:53

Мнение от ozy » 07 Юни 2007 11:46

bad_dog написа:Еми кажи как си го закачил точно оборотомера
Ами то има 3 жички само. Едната се вързва за бубината, едната на + другата на - . Това е.
Миналата седмица дори си закачах колата да ми гледат тоците и всичко показа че е наред.

[edit] Иначе съм го закачил над волана с двойно подлепящо тиксо tongue.gif biggrin.gif :whistle: [/edit]

b_d

Мнение от b_d » 07 Юни 2007 12:36

ozy написа:
bad_dog написа:Еми кажи как си го закачил точно оборотомера
Ами то има 3 жички само. Едната се вързва за бубината, едната на + другата на - . Това е.
Миналата седмица дори си закачах колата да ми гледат тоците и всичко показа че е наред.

[edit] Иначе съм го закачил над волана с двойно подлепящо тиксо tongue.gif biggrin.gif :whistle: [/edit]
Като натискаш газта и го виждаш - на газ или на бензин си?

Аватар
ozy
Мнения: 14
Регистриран на: 29 Май 2007 00:53

Мнение от ozy » 07 Юни 2007 15:15

Няма значение на какво съм превключил.

Аватар
bravooo
Мнения: 43
Регистриран на: 11 Сеп 2004 20:07
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от bravooo » 07 Юни 2007 17:42

ugabuga написа:ako sa po edna na vseki cilindar, shte sa nanizani na sveshtite.

Taka si - po edna na vseki cilindar ! Be da ne bi ako sme si mili na parostruika dvigatelite, da sme vkarali niakade vodica??

I pri men stava nesto stranno- pri studen dvigatel gi pravi - vinagi, a pri topul - mnooogo riadko,hmmm, vsustnost setih se chje imam da smeniam i klemata pod kontactniat kliuch-bila spukana, no mi kazaha che ottam niama nisto koeto da vredi ! No si mislia che mozhe da imam iskrene ot losh kontact........iavno ste ia razglabiam otnovo, to ste si prolichi ako ima nagar.

b_d

Мнение от b_d » 07 Юни 2007 18:06

bravooo написа:
ugabuga написа:ako sa po edna na vseki cilindar, shte sa nanizani na sveshtite.

Taka si - po edna na vseki cilindar ! Be da ne bi ako sme si mili na parostruika dvigatelite, da sme vkarali niakade vodica??

I pri men stava nesto stranno- pri studen dvigatel gi pravi - vinagi, a pri topul - mnooogo riadko,hmmm, vsustnost setih se chje imam da smeniam i klemata pod kontactniat kliuch-bila spukana, no mi kazaha che ottam niama nisto koeto da vredi ! No si mislia che mozhe da imam iskrene ot losh kontact........iavno ste ia razglabiam otnovo, to ste si prolichi ako ima nagar.
Значи мога да ти разкажа откъде ти идва сигнала принципно, а ти да си прецениш къде може да е проблема.

1. Всяка бобина има 4 жици(в случаен ред):
- 12Волта
- Земя
- 5Волта сигнал от ЕКУ (за всяка бобина е с различен цвят)
- Сигнал за оборотомера - би трябвало да е синя жица;

2. От бобините жиците отиват в ЕКУ-то и то пуска сигнал към оборотомера;

3. При контакт подаваш и 12В към оборотомера и той вече може "да чете" сигнала от ЕКУ-то

Бих заложил на точка 3.

Аватар
bravooo
Мнения: 43
Регистриран на: 11 Сеп 2004 20:07
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от bravooo » 08 Юни 2007 18:30

bad_dog написа:
bravooo написа:
ugabuga написа:ako sa po edna na vseki cilindar, shte sa nanizani na sveshtite.

Taka si - po edna na vseki cilindar ! Be da ne bi ako sme si mili na parostruika dvigatelite, da sme vkarali niakade vodica??

I pri men stava nesto stranno- pri studen dvigatel gi pravi - vinagi, a pri topul - mnooogo riadko,hmmm, vsustnost setih se chje imam da smeniam i klemata pod kontactniat kliuch-bila spukana, no mi kazaha che ottam niama nisto koeto da vredi ! No si mislia che mozhe da imam iskrene ot losh kontact........iavno ste ia razglabiam otnovo, to ste si prolichi ako ima nagar.
Значи мога да ти разкажа откъде ти идва сигнала принципно, а ти да си прецениш къде може да е проблема.

1. Всяка бобина има 4 жици(в случаен ред):
- 12Волта
- Земя
- 5Волта сигнал от ЕКУ (за всяка бобина е с различен цвят)
- Сигнал за оборотомера - би трябвало да е синя жица;

2. От бобините жиците отиват в ЕКУ-то и то пуска сигнал към оборотомера;

3. При контакт подаваш и 12В към оборотомера и той вече може "да чете" сигнала от ЕКУ-то

Бих заложил на точка 3.

Абсолютно съм съгласен. Ако имам време неделя, ще разглабям. Thanks

Аватар
bravooo
Мнения: 43
Регистриран на: 11 Сеп 2004 20:07
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 1 път

Това не е истина !!

Мнение от bravooo » 15 Юли 2007 19:41

За да приключа темата, ето какво излезе :

В продължение на 5 месеца съм стартирал с кофти акумулатор !
След смяната всичко е ОК wink.gif

Не мислете че не съм го водил на проверка, но явно "читави" майстори съм бил намерил.......... :censored:

ИЗВОД: При скокове на стрелките на скоростомера и/или обороротомера- сменяй акумулатор.............иначе колата си пали..нали е Toyota :thumbsup:

Надявам се да е полезно и за други!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта