stoyankirov написа: ↑07 Ное 2018 16:55Бях прочел един пост тук във форума, където беше обяснено че според направен тест на разликата между елемента с най-високо напрежение и елемента с най-ниско напрежение не трябва да е 1,5 V. В противен случай това само по себе си говорело за проблем във ВВБ. Тъй-като имам OBD2, си направих тест, при който в различни състояния на напрежението на ВВБ, в покой и под натоварване разликата между клетките с най-високо и най-ниско напрежение не надвишава 0,4 - рядко 0,5V. Обикновено е от 0,1V до 0,3V. Не знам това дали е коректно и до колко този "тест" може да се нарече тестstoyankirov написа: ↑05 Ное 2018 18:07Някъде в темите има ли тестова диагностика за състоянието на елементите от батерията имам предвид как да разберем дали даден елемент е за смята. Как се стига до този извод. Става ли с OBD2.plamsav написа: ↑25 Сеп 2017 22:27
По скоро аз си мисля, че той е единственият НеЯпонец (поне нямам информация за противното), който е влизал в заводите на Тойота. Това го знам от Японеца, който го е поканил. Дори нещо повече, много от скенерите на Тойота са конструирани съвместно с него . Както и това, че преди да пуснат някой нов уред го пращат точно на него да го пробва в реални условия. Защо??? Помислете върху това. Сергей Николаевич не е случайно попаднал там (Заводите на Тойота).
В последните няколко години работи с корейската фирма CARMANSCAN и всички скенери за хибридни автомобили се одобряват само след като са тествани от него и са изчистени всички бъгове.
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20180129-194259 (1).png (358.26 KiB) Преглеждано 25313 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Dr. Prius / Dr. Hybrid - Bluetooth OBD2
https://play.google.com/store/apps/deta ... .app&hl=bg
https://play.google.com/store/apps/deta ... .app&hl=bg
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
stoyankirov написа: ↑07 Ное 2018 16:55Бях прочел един пост тук във форума, където беше обяснено че според направен тест на разликата между елемента с най-високо напрежение и елемента с най-ниско напрежение не трябва да е 1,5 V. В противен случай това само по себе си говорело за проблем във ВВБ. Тъй-като имам OBD2, си направих тест, при който в различни състояния на напрежението на ВВБ, в покой и под натоварване разликата между клетките с най-високо и най-ниско напрежение не надвишава 0,4 - рядко 0,5V. Обикновено е от 0,1V до 0,3V. Не знам това дали е коректно и до колко този "тест" може да се нарече такъв.stoyankirov написа: ↑05 Ное 2018 18:07Някъде в темите има ли тестова диагностика за състоянието на елементите от батерията имам предвид как да разберем дали даден елемент е за смята. Как се стига до този извод. Става ли с OBD2.plamsav написа: ↑25 Сеп 2017 22:27
По скоро аз си мисля, че той е единственият НеЯпонец (поне нямам информация за противното), който е влизал в заводите на Тойота. Това го знам от Японеца, който го е поканил. Дори нещо повече, много от скенерите на Тойота са конструирани съвместно с него . Както и това, че преди да пуснат някой нов уред го пращат точно на него да го пробва в реални условия. Защо??? Помислете върху това. Сергей Николаевич не е случайно попаднал там (Заводите на Тойота).
В последните няколко години работи с корейската фирма CARMANSCAN и всички скенери за хибридни автомобили се одобряват само след като са тествани от него и са изчистени всички бъгове.
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
благодаряM5kov написа: ↑07 Ное 2018 17:37 Dr. Prius / Dr. Hybrid - Bluetooth OBD2
https://play.google.com/store/apps/deta ... .app&hl=bg
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Изтеглих приложението но не иска да се свърже през Bluetooth с моя OBD2. Няма ли такова приложение което се свързва през wi-fistoyankirov написа: ↑08 Ное 2018 10:52благодаряM5kov написа: ↑07 Ное 2018 17:37 Dr. Prius / Dr. Hybrid - Bluetooth OBD2
https://play.google.com/store/apps/deta ... .app&hl=bg
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
И с моя не иска... Има обяснение в сайта на доктор приуса, че обд модула трябва да бъде с двойна платка, а моят е с 1. И наистина, при китайците тези с двойната платка са тройно по-скъпи.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Тези картинки горе са вадени от Торка. Торка често работи и с по-скапани адаптери.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Торка се връзва, но нямах време да му видя функциите.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Здравей Boz, а конкретно на въпроса ми имаш ли някакво обяснение. Имам предвид дали може да се съди за състоянието на елементите от ВВБ. Аз лично се изненадах че се зареждат до 16.8V. Нали батериите са по 7.2V. Очаквах че тавана ще е 14.4V, но уви.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
NiMh елементът(клетката) е със стандартно напрежение 1.2 В... От там батериите са с производно стандартно напрежение - 3.6 / 7.2 / 14.4 В и т.н. в зависимост колко елемента/клетки съдържа...
Това не пречи зарядното напрежение да е 1.4-1.6В и съответно напрежението на съответните батерии да се различава от 'номиналното'... Също както при автомобилната оловна 12В батерия виждаш напрежение до около 14.8V при заряд..
Това не пречи зарядното напрежение да е 1.4-1.6В и съответно напрежението на съответните батерии да се различава от 'номиналното'... Също както при автомобилната оловна 12В батерия виждаш напрежение до около 14.8V при заряд..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Благодаря, а относно евентуална диагностика...може ли да се направи обоснован извод за състоянието на отделните елементи чрез показанията на Torque с OBD2.slowtraveler написа: ↑09 Ное 2018 08:00 NiMh елементът(клетката) е със стандартно напрежение 1.2 В... От там батериите са с производно стандартно напрежение - 3.6 / 7.2 / 14.4 В и т.н. в зависимост колко елемента/клетки съдържа...
Това не пречи зарядното напрежение да е 1.4-1.6В и съответно напрежението на съответните батерии да се различава от 'номиналното'... Също както при автомобилната оловна 12В батерия виждаш напрежение до около 14.8V при заряд..
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Това с напрежението, което slowtraveler спомена е така, почти. Въпросното напрежение, което дават на батерията е номинал, при което се смята капацитета, спрямо тока.
Но всяка една батерия при пълен заряд напрежението ѝ е по-високо от номиналното такова. NiMh батерията се характеризира с това, че спада на напрежение не е толкова линейно спрямо капацитета, който остава. За това не може да се съди пряко за заряда ѝ спрямо напрежението, което измерваш. Но да кажем като заредиш една 1.2 NiMh батерия на 100%, то отворения волтаж отива от рода на 1.4-1.5 волта. И поради този проблем с нелинейността на напрежението спрямо капацитета, то Тойота са решили да мониторират по два модула наведнъж, за да могат по-лесно да "хващат" количеството заряд, което имат. И като го прекарат този мониторинг при точно определен ток, то по някаква си тяхна формула могат да изчислят заредения капацитет, който има в батерията, за да могат да упражняват някакъв вид контрол.
На практика единствения начин да установиш кога една NiMh е заредена е като ѝ наблюдаваш напрежението по време на заряд, което в края на зарядния цикъл има един момент в който дори спада, а не се повишава. След този момент напрежението започва да става константно, но започва енергията на заряда да се губи в топлина. Но този контрол не може да се приложи в случая на автомобила и за това трябва да прибягваш до други техники, с които производителите са наясно.
При Li-ion батериите капацитета (процента на заряд) е пряко свързан с напрежението на батерията и там мониторинга е много по-прецизен и лесен. Но вече това са подробности, с които излизаме от контекста на темата.
Относно извод след тест за състоянието на батерията, то не може да се отговори конкретно и точно. Преди щях да ти отговоря с да, но сега по-скоро ще ти отговоря, че не може. Примерно моята батерия месец преди да умре по диагностика излизаше като чисто нова от завода. в последствие като я разглобих и правих, то установих, че имах клетки, които имаха драстичен пад на капацитета, което обаче не можеше да се види с диагностика. И след малко размишления и опити тогава се усетих колко хитро е да използваш NiMh батерии и да ги наблюдаваш само по двойки, а не всеки модул по отделно. По този начин "скриваш" много проблеми, като това ти дава възможност да изстискаш максимално от батерията във времето, преди системата да каже, че батерията ти е умряла.
Но всяка една батерия при пълен заряд напрежението ѝ е по-високо от номиналното такова. NiMh батерията се характеризира с това, че спада на напрежение не е толкова линейно спрямо капацитета, който остава. За това не може да се съди пряко за заряда ѝ спрямо напрежението, което измерваш. Но да кажем като заредиш една 1.2 NiMh батерия на 100%, то отворения волтаж отива от рода на 1.4-1.5 волта. И поради този проблем с нелинейността на напрежението спрямо капацитета, то Тойота са решили да мониторират по два модула наведнъж, за да могат по-лесно да "хващат" количеството заряд, което имат. И като го прекарат този мониторинг при точно определен ток, то по някаква си тяхна формула могат да изчислят заредения капацитет, който има в батерията, за да могат да упражняват някакъв вид контрол.
На практика единствения начин да установиш кога една NiMh е заредена е като ѝ наблюдаваш напрежението по време на заряд, което в края на зарядния цикъл има един момент в който дори спада, а не се повишава. След този момент напрежението започва да става константно, но започва енергията на заряда да се губи в топлина. Но този контрол не може да се приложи в случая на автомобила и за това трябва да прибягваш до други техники, с които производителите са наясно.
При Li-ion батериите капацитета (процента на заряд) е пряко свързан с напрежението на батерията и там мониторинга е много по-прецизен и лесен. Но вече това са подробности, с които излизаме от контекста на темата.
Относно извод след тест за състоянието на батерията, то не може да се отговори конкретно и точно. Преди щях да ти отговоря с да, но сега по-скоро ще ти отговоря, че не може. Примерно моята батерия месец преди да умре по диагностика излизаше като чисто нова от завода. в последствие като я разглобих и правих, то установих, че имах клетки, които имаха драстичен пад на капацитета, което обаче не можеше да се види с диагностика. И след малко размишления и опити тогава се усетих колко хитро е да използваш NiMh батерии и да ги наблюдаваш само по двойки, а не всеки модул по отделно. По този начин "скриваш" много проблеми, като това ти дава възможност да изстискаш максимално от батерията във времето, преди системата да каже, че батерията ти е умряла.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Според мен така може да се направи само обща оценка... Защото правиш оценка само на общата батерия (или съставните им батерийки/модули), но не и на отделен елемент/клетка...
Да, електрониката прави баланс на заряда на отделните батерийки, но не и на ниво елемент/клетка... Т.е. можеш да изравниш напрежението, поддържаш и анализираш капацитета на батерийките/модулите в цялата батерия, но не и на отделен елемент на батерийката...
Съответно батерийката може външно да изглежда ОК, но отделен елемент вътре вече да е болен (а напрежението му - компенсирано от другите елементи в батерийката). И съответно - да умре внезапно...
Хубавата част е, че можеш да замениш повреден/умиращ/умрял модул от батерията, след като ги измериш по старомоден начин, и по този начин да възстановиш батерийката и от там - цялата голяма батерия да възвърне функционалността си......
Да, електрониката прави баланс на заряда на отделните батерийки, но не и на ниво елемент/клетка... Т.е. можеш да изравниш напрежението, поддържаш и анализираш капацитета на батерийките/модулите в цялата батерия, но не и на отделен елемент на батерийката...
Съответно батерийката може външно да изглежда ОК, но отделен елемент вътре вече да е болен (а напрежението му - компенсирано от другите елементи в батерийката). И съответно - да умре внезапно...
Хубавата част е, че можеш да замениш повреден/умиращ/умрял модул от батерията, след като ги измериш по старомоден начин, и по този начин да възстановиш батерийката и от там - цялата голяма батерия да възвърне функционалността си......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
slowtraveler написа: ↑09 Ное 2018 09:59 Да, електрониката прави баланс на заряда на отделните батерийки,
При Тойота с хибридните NiMh батерии системата не може да прави никакъв активен баланс. Системата е проста с елементарно разреждане и зареждане на всички модули заедно. Следователно системата играе само монитор за състоянието на клетките и това е.
При електрическите автомобили с Li-ion батерии, БМС-а има задачата освен да мониторира, то и да балансира независимо всеки един модул.
Конкретно в случая с Приус и подобия, то се разчита единствено на прости електрически формули и закони, за да работи всичко в синхрон.
Да, точно това е причината на диагностика да не може да хванеш, че батерията ще умре. Защото обикновено умира един елемент, който успешно е бил маскиран от другите 11 по време на мониторинга. И изведнъж като се предаде тотално и цялата батерия (пакет) фирясва. Не случайно трешхолда за фейл на батерия е точно 1.2 волта.slowtraveler написа: ↑09 Ное 2018 09:59 Съответно батерийката може външно да изглежда ОК, но отделен елемент вътре вече да е болен (а напрежението му - компенсирано от другите елементи в батерийката). И съответно - да умре внезапно...

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мога ли сам да си я разглобя и да измеря напрежението на всяка една клетка или се изисква специална подготовка за това. След измерването трябва ли да се "обучава" или нещо такова. Има ли нещо специфично, което да трябва да се прави само в сервиз?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта