Лампа за акумулатор при спрян двигател
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 30 Юли 2018 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 2004
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Здравейте колеги,
Тази сутрин като паркирах и изключих двигателя, лампата за акумулатора ми светна и остана да свети постоянно, дори при изваден ключ. Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо? И бихте ли ме посъветвали как да диагностицирам къде е проблема?
Колата е Toyota Corolla 1.6 VVTi 2004. Притежавам автомобила от 3-4 месеца, та акумулатора не знам кога последно е сменян, мисля че пишеше на него 2011 или 2013, но трябва да проверя.
Поздрави,
Димитър
Тази сутрин като паркирах и изключих двигателя, лампата за акумулатора ми светна и остана да свети постоянно, дори при изваден ключ. Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо? И бихте ли ме посъветвали как да диагностицирам къде е проблема?
Колата е Toyota Corolla 1.6 VVTi 2004. Притежавам автомобила от 3-4 месеца, та акумулатора не знам кога последно е сменян, мисля че пишеше на него 2011 или 2013, но трябва да проверя.
Поздрави,
Димитър
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Да не би нещо да ти прави проблем контактния ключ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
- Местоположение: Plovdiv
- Получена благодарност: 5 пъти
Лампа за акумулатор при спрян двигател
В случая не е от значение колко стар е акумулатора. Трябва да се види контактното гнездо на волана, но на първо време изключи клемите на акумулатора, че като седи така на контакт, може да станат други поразии.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 30 Юли 2018 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 2004
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Не мисля че е на контакт в момента. Когато двигателя работи, лампата не свети. В момента който изключа, след няколко секунди само лампата за акумулатора и check engine светват. Завъртам още веднъж ключа и го изваждам - лампите продължават да светят.
На едно място в интернет намерих, че може капацитета на акумулатора да ми е паднал под допустимото. Със сигурност обаче не е често срещано, защото не намерих много резултати за точно този проблем.
На едно място в интернет намерих, че може капацитета на акумулатора да ми е паднал под допустимото. Със сигурност обаче не е често срещано, защото не намерих много резултати за точно този проблем.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Ако можеш да запалиш, по-скоро не е това. Щом ти свети лампата на акумулатора при изваден ключ е почти сигурно нещо консумира ток от него. На първо време свалянето на клемата е задължително.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Самата верига за следене на алтернатора остава активна, тоест следи се без да е на контакт колата.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 30 Юли 2018 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 2004
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Благодаря много за отговорите и за съветите!
Уговорих си час за сервиз. Разкачих клемата на акумулатора. Изглежда някое реле е залепнало някъде. Ще напиша какво е развитието след като закарам колата.
Иначе акумулатора при изключен двигател беше 12.76v, на включен на празен ход 13.81-13.86, което е в граници.
Уговорих си час за сервиз. Разкачих клемата на акумулатора. Изглежда някое реле е залепнало някъде. Ще напиша какво е развитието след като закарам колата.
Иначе акумулатора при изключен двигател беше 12.76v, на включен на празен ход 13.81-13.86, което е в граници.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Акумулатора си държи нормално напрежение, лампата никога не е имала пряка връзка с това напрежение... И според мен проблема е в логиката за следене на зареждането. Похвали какво са казали сервиза. Успех!



-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 30 Юли 2018 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 2004
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Така!
Заведох колата при един познат, който се занимава с електроника. Той видя, че има проблеми с алтернатора, но това не беше единствения проблем, каза че най-вероятно има проблеми и с компютъра, защото захранването минава оттам.
Свалихме и занесохме алтернатора при човек, който се занимава със сервизирането им. Имаше проблеми с релето. Вкарваше такива смущения, че радиото в офиса му припукваше. Сменихме релето, монтирахме алтернатора, напрежението при включен двигател се покачи от 13.6V-13.8V на около 14.5V.
Проблемът с лампата обаче все още го имаше, както и нестабилните обороти на празен ход.
Колата нямаше никакви грешки преди да почнем да търсим проблема. Момчето почна да разкача модули един по един, но проблема с лампата все още го имаше. Накрая се отказа, защото проблема според него беше някъде по окабеляването - окъсен кабел или липсваща маса някъде по купето. Препоръча ми да я закарам при някой който се занимава с електро.
Препоръчаха ми да я закарам при Коцето на ул.Козлодуй. Чухме се с него същия ден след като му я оставих - той ми каза че само зачистил грешките от модулите които сме разкачали и лампата изгаснала. Той също беше много учуден от това да е бил проблема, но вече 2-ри ден колата е наред.
Това което аз предполагам е, че релето на алтернатора нещо е ошашкало компютъра, но без да изкарва грешки. След като Коцето е зачистил всички грешки, компютъра най-вероятно се е ресетнал и проблема се е оправил. Забелязах че и радиото ми хваща по-добър сигнал и намира повече станции, с което преди това имах проблеми, но тъй като така взех колата мислех че е нормално. Оборотите на празен ход също се стабилизираха. Пак играят малко, но това най-вероятно е от дроселовата клапа както четох тук.
Та така - стискайте палци да го няма повече този проблем!
Заведох колата при един познат, който се занимава с електроника. Той видя, че има проблеми с алтернатора, но това не беше единствения проблем, каза че най-вероятно има проблеми и с компютъра, защото захранването минава оттам.
Свалихме и занесохме алтернатора при човек, който се занимава със сервизирането им. Имаше проблеми с релето. Вкарваше такива смущения, че радиото в офиса му припукваше. Сменихме релето, монтирахме алтернатора, напрежението при включен двигател се покачи от 13.6V-13.8V на около 14.5V.
Проблемът с лампата обаче все още го имаше, както и нестабилните обороти на празен ход.
Колата нямаше никакви грешки преди да почнем да търсим проблема. Момчето почна да разкача модули един по един, но проблема с лампата все още го имаше. Накрая се отказа, защото проблема според него беше някъде по окабеляването - окъсен кабел или липсваща маса някъде по купето. Препоръча ми да я закарам при някой който се занимава с електро.
Препоръчаха ми да я закарам при Коцето на ул.Козлодуй. Чухме се с него същия ден след като му я оставих - той ми каза че само зачистил грешките от модулите които сме разкачали и лампата изгаснала. Той също беше много учуден от това да е бил проблема, но вече 2-ри ден колата е наред.
Това което аз предполагам е, че релето на алтернатора нещо е ошашкало компютъра, но без да изкарва грешки. След като Коцето е зачистил всички грешки, компютъра най-вероятно се е ресетнал и проблема се е оправил. Забелязах че и радиото ми хваща по-добър сигнал и намира повече станции, с което преди това имах проблеми, но тъй като така взех колата мислех че е нормално. Оборотите на празен ход също се стабилизираха. Пак играят малко, но това най-вероятно е от дроселовата клапа както четох тук.
Та така - стискайте палци да го няма повече този проблем!

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 30 Юли 2018 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 2004
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Здравейте отново,
Проблемът се появи отново преди около 3-4 седмици. Закарах я на същия майстор, той пак е ръчкал и се беше отказал - не знаеше от къде е проблема. Когато се качих да си взема колата, лампите не светеха - той не знаеше дори, че я е оправил. Днес обаче, проблема пак се появи и ми се иска да я закарам при някой друг, който евентуално да намери конкретната причина. Бихте ли ми препоръчали майстор за електро?
Проблемът се появи отново преди около 3-4 седмици. Закарах я на същия майстор, той пак е ръчкал и се беше отказал - не знаеше от къде е проблема. Когато се качих да си взема колата, лампите не светеха - той не знаеше дори, че я е оправил. Днес обаче, проблема пак се появи и ми се иска да я закарам при някой друг, който евентуално да намери конкретната причина. Бихте ли ми препоръчали майстор за електро?
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Виж алтернатора... И куплунзите към него..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 30 Юли 2018 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 2004
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Алтернатора е със сменено реле. И уж диодите му са проверени, а и не знам дали е възможно ако пробие диод да се оправи за известно време и пак да даде проблем.
Иначе при разкачане на куплунг на алтернатора лампата за акумулатора изчезва, остава само check engine, но това може би защото прекъсвам веригата към лампата. Освен масата да не прави добър контакт, ще пробвам да я зачистя и да я закача пак.
Искам да я закарам при някой друг майстор, защото този всеки път ми говори различни неща. Единия път имало грешки. Втория път като я закарах исках да погледне за грешки да ги зачистим на момента за да видим дали ще се оправи, но той ми каза че нямало грешки предния път и не било от това. Като си я взимах пък каза че имало някаква грешка на таблото, която не успял да изчисти. Освен това не знаеше че проблема е изчезнал. Не мисля че ме лъже, но говори несвързано.
Иначе при разкачане на куплунг на алтернатора лампата за акумулатора изчезва, остава само check engine, но това може би защото прекъсвам веригата към лампата. Освен масата да не прави добър контакт, ще пробвам да я зачистя и да я закача пак.
Искам да я закарам при някой друг майстор, защото този всеки път ми говори различни неща. Единия път имало грешки. Втория път като я закарах исках да погледне за грешки да ги зачистим на момента за да видим дали ще се оправи, но той ми каза че нямало грешки предния път и не било от това. Като си я взимах пък каза че имало някаква грешка на таблото, която не успял да изчисти. Освен това не знаеше че проблема е изчезнал. Не мисля че ме лъже, но говори несвързано.
- Freedom
- Мнения: 404
- Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Лампа за акумулатор при спрян двигател
Когато не си на контакт и ти свети лампата почукай по релето IG1 и виж дали няма да изгасне. На Авенсис-а се намира в таблото с предпазители над краката на шофьора, за Корола - не знам, може да е пак там.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта