Ето и от мен няколко варианта за включване на светлините през деня и DRL вариант на Toyota corolla verso 2007г, както автоматичен режим когато се стъмни.
Вариант 1
Тук ще покажа как да ни се включат фаровете и габаритите когато запалим двигателя след около 1-2 секунди след стартирането на мотора . Себестойност на частите около 2лв.
Разглобяваме километража и от буксата му на кабел с жълт цвят запояваме един кабел който го извеждаме някъде под волана. Тук ще имаме +12V когато колата запали. Не режем нищо !

След това по следната схема си правим това:

К
Всичко това може да се запои направо на самото реле и да се хване директно за кабелите намиращи се под волана. Прекъсвач S1 служи ако не искаме устройството да сработва при стартиране на мотора. В моя случай ще го ползвам за реализирането на Вариант 2 от темата.

И свързването по буксите на фаровете и чистачките.

Вече имаме стартиране на фарове и габарити при запален двигател и загасването има при спиране на мотора при включен прекъсвач S1.
Плюсове на схемата:
+ Нямаме проблем с органите на КАТ
+ Няма забравяне на включени фарове и от там изтощен акумулатор
+ Не ги мислим фаровете въобще
Минуси на схемата:
- товарене на инсталацията на колата от там и самия генератор
- повишаване на разхода на гориво колкото и минимално да е това
- честа смяна на крушки
- по високи обороти през зимата докато не влезе колата в режим
- постоянно нагряване на фаровете от където се получава жълтеникавия ефект на стъклото
Вариант 2
При вече изградената схема при вариант 1 на мястото на S1 монтираме модул с фото резистор който се продава готов по китайските сайтове за около 1.50$

Кабела на сензора се наложи малко да го удължа, че беше доста къс. Самия сензор го монтирах горя в левия ъгъл на стъклото, а модула го монтирах в пластмасова кутийка до предпазителите от където му взех и захранване.

Плюсове на схемата комбинирана с Вариант 1
+ Вечер фаровете и габаритите са включват сами
+ При влизане в тунел се включват фаровете
Минуси на схемата комбинирана с Вариант 1
- трябва да си включваме ръчно от ключа фаровете
-товарене на инсталацията на колата от там и самия генератор
- повишаване на разхода на гориво колкото и минимално да е това
- честа смяна на крушки
- по високи обороти през зимата докато не влезе колата в режим
- постоянно нагряване на фаровете от където се получава жълтеникавия ефект на стъклото
Вариант 3
Монтираме си DRL модул които се предлагат в интернет на дългите светлини с редуцирано светене на крушките. Няма да описвам монтажа тъй като има доста писано за него.
И какво се получава в крайна сметка ако направим и трите варианта:
През деня имаме дневни светлини на дългите.
При смрачаване се включва фото сензора и колата премина в нощем режим като изключва DRL модула.
Плюсове на всичко това.
+ през деня имаме дневни светлини от DRL модула
+ няма излишно товарене на инсталацията и генератора
+ оборотите на двигателя през зимата по бързо влизат в нормален режим
+ разхода на гориво е сведен до минимум
+ в градски условия акумулатора се зарежда по добре
+ няма честа смяна на крушки
+ не нагрява фара в предната част и от там запазва самия фар от пожълтяване
+ вечер се включват фаровете, като DRL модула се изключва и не се занимаваме с нищо
Минуси на всичко това.
- на някои хора не им харесва да им работят дългите примерно на 30% / заслепявало ги, не било по нормативна уредба , изгаряли по бързо крушките и др. /
- минимална намеса по инсталацията на колата колата, която може да доведе на проблеми ако не се направи както трябва
- фото сензора при преминаване на колата от светли и тъмни участъци е възможно да се включва и изключва. Това може да стане при интензитет на светлината близък на задействането на релето. През слънчев ден или мрак няма да има проблем.
Ами това е от мен.