Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 19 Дек 2017 23:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Авенсис 2004 D4D, 116 к.с.
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Аз имам въпрос. Имам Т25 от 6 месеца, дневните светят само на къси, без таблото. Искам обаче да си пазя рефлекторите и лупите. Купих си допълнителни диоди. Въпросът е къде да търся модула и как да ги изключа от късите и да изкарам кабели за допълнителни.
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Здравейте,може ли някой да обясни с прости думи къде при мотора мога да намеря извод ,който се превключва от контактния ключ ,за да мога да си вържа устройство за дневни светлини. Този извод плюс ли подава или минус.Колата е Тойота Ярис бензин 1300 кубика 87 к.с. 2006 година.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 01 Сеп 2018 15:47
- Местоположение: Свищов
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 2.0 116к.
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Здравейте колеги, бихте ли ми казали кое е релето, когато дам на конакт за да могат да се включат дневни лед светлини , но същевременно при пускане на габарити да се изключат автоматично. Искам да ги направя по най безобидният начин. Ако имате схема може да я пуснете. Благодаря ви предварително!!!
Корола Версо 2006 г., 2.0 куб. 116 к.с.
Корола Версо 2006 г., 2.0 куб. 116 к.с.
Toyota Corolla Verso 2.0k., 116k.s., 2006г.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
На РАВ4 дали ще стане така лесно? Отскоро имам колата и не съм поглеждал даже къде са релетата и кутиите. Пуснах в тази тема с търсачката "РАВ4", но няма писано.Freedom написа: ↑27 Фев 2013 18:10 Не мисля, че ти е нужен сервиз за да го направиш. Изваждаш релето за светлините H-LP Relay (намира се в кутия зад радиатора), подпъхваш в гнездата съответните заголени кабели от модула за DRL - червеният кабел към 1-ви или 3-ти пин, жълто-зеления кабел - към 5-ти пин и набождаш релето. С подобна процедура подпъхваш жълтия кабел към 1-ви пин на релето за вентилатор №2 (през едно гнездо от релето за светлините) и затваряш кутията на релетата. Зеления кабел го изолираш, а синия връзваш към маса където си харесаш. Това е всичко. 10-15 минути и имаш DRL. Успех!
Поздрави, благодаря!
П.С. Много дразни през деня на силно слънце как почти не се вижда нищо по таблото като запалиш фаровете. Кой е измислил тази глупост в БГ, през цяла Европа минах и никъде през деня не караха на фарове (освен тези, които си имат фабрични дневни).
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Съвсем ли си сигурен?

Защото на входа на доста държави има голяма табела с това да си включиш фаровете - че са задължителни...
Ей го на знака най-долу...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Трябва да има настройка на силата на светенето на таблото.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Е, за Полша не знам - аз минах през Франция, Германия, Австрия, Унгария, Сърбия, и чак в България включих фаровете. Има врътка за яркостта, но дори на най-ярко пак е много бледо при ясно слънце, понеже като включиш фаровете яркостта автоматично бива силно намалена. То си мисли, че вън е тъмно, отде да ти е знаел японеца преди 10 години, че тази кола ще дойде в БГ и ще се кара на фарове посред бял ден.
Отделно пък когато наистина е тъмно, тогава яркостта на таблото е прекалена на най-високото ниво, и ще ти извади очите.
Просто не е практично по 2 пъти на ден да увеличаваш и намаляваш.
Отделно пък когато наистина е тъмно, тогава яркостта на таблото е прекалена на най-високото ниво, и ще ти извади очите.
Просто не е практично по 2 пъти на ден да увеличаваш и намаляваш.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
И в Сърбия ли кара без фарове? https://www.zestcarrental.com/serbia/driving-guide/
P.S. На навигацията ми при преминаване на граница излиза информация за шофиране в съответната дъжава като: ограничения на скоростта по различни типове пътища, алкохол лимит, използване на фарове, наличие на светлоотразителна жилетка и резервни крушки.
P.S. На навигацията ми при преминаване на граница излиза информация за шофиране в съответната дъжава като: ограничения на скоростта по различни типове пътища, алкохол лимит, използване на фарове, наличие на светлоотразителна жилетка и резервни крушки.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
По груба / непроверена информация - задължително е ползването на светлини в: България, Чехия, Дания, Естония, Финландия, Исландия, Латвия, Литва, Македония, Черна гора, Норвегия, Полша, Русия, Сърбия, Словакия, Словения, Швеция, Швейцария..
Извън града задължително и в Италия, Румъния, Унгария...
Та не са толкова малко държавите...
Относно 'японците дето не са мислили' - Маздата ми бе 2008г и защото бе за БГ, фаровете се включваха автоматично при подаване на контакт. А 'АУТО' на врътката означаваше, че ще ми пусне и габаритите (и евентуално - фаровете за мъгла ако ключа им е включен) и смъкне яркостта на таблото ако стане тъмно, но няма да ми изключи фаровете..
Извън града задължително и в Италия, Румъния, Унгария...
Та не са толкова малко държавите...
Относно 'японците дето не са мислили' - Маздата ми бе 2008г и защото бе за БГ, фаровете се включваха автоматично при подаване на контакт. А 'АУТО' на врътката означаваше, че ще ми пусне и габаритите (и евентуално - фаровете за мъгла ако ключа им е включен) и смъкне яркостта на таблото ако стане тъмно, но няма да ми изключи фаровете..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Гледах как карат хората и аз така карах - стори ми се, че повечето си карат без, освен тези с фабрични дневни примерно ЛЕД.
Както и да е - моята Тойота не е толкова умна, 2008 е все пак, или е по-просто изпълнение и няма умни фарове. Като ги включа, веднага затъмнява подсветката на уредите вътре. Така че ще гледам да сложа модулче за ДЛР. Видях тук в тази тема как се връзва на Версо и на Авенсис, ако някой може да ме упъти за РАВ4 ще е супер.
Поздрави на всички!
Както и да е - моята Тойота не е толкова умна, 2008 е все пак, или е по-просто изпълнение и няма умни фарове. Като ги включа, веднага затъмнява подсветката на уредите вътре. Така че ще гледам да сложа модулче за ДЛР. Видях тук в тази тема как се връзва на Версо и на Авенсис, ако някой може да ме упъти за РАВ4 ще е супер.
Поздрави на всички!
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Задължително ползване на светлини през деня е изцяло корпоративен натиск и най-лесно това се постига в бившите соц-държави, където корупцията е на почит. Няма реална статистика която да е доказала, че да светим на невнимателните шофьори води до намаляване на смъртните случаи. За скандинавските страни е напълно разбираемо правилото. Да пази господ, ако има водачи ориентиращи се по светлини, а не следят движението. Интересно ми е как забелязват велосипедисти, каруци, пешеходци и други подобни участници или ще поискат да се приеме директива, и те да са с лампички 
Това ми попадна много добре е обяснено http://www.bgnow.eu/news.php?y18&cat=2& ... awxFIGSvIo

Това ми попадна много добре е обяснено http://www.bgnow.eu/news.php?y18&cat=2& ... awxFIGSvIo
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Според мен малко или много спомагат за повишаване видимостта на МПС...
И от там - безопасността..
За корпоративният натиск и т.н... Тези дрънканици в статията общо взето са силно изсмукани от пръстите...
'Големият' бизнес на производителите с крушки за DRL.... Ами той пропаднА отдавна, когато изобретиха LED
Горивото - същата работа... Дай да икономисваме от мигачите ? С тези 5-10W на фона на ползваните киловати и спестеното гориво от по-добро планиране на треактория и скорост при подобрената видимост, едва ли някой би могъл да направи оценка загуба ли е това или печалба...
И т.н. и т.н...
Описаните негативи - общо взето по същият начин май са разгледани странно и тенденциозно.
От рода 'DRL били лоши, щото можело да забравиш да включиш късите при лоша видимост'?!!! Ами аз и сега виждам 'духове', дето се движат при здрач без светлини... Бих предпочел да са поне с DRL
Или пък, че DRL 'заслепявал'?! Сигурно са гледали 'тунинговано БМВ' с DRL на дългите?
Да, в преходният период имаше 'стрес от новото', но с подновяване на автопарка мисля хората свикнаха и оцениха, че това е безпроблемна система, която е и удобна...
И от там - безопасността..
За корпоративният натиск и т.н... Тези дрънканици в статията общо взето са силно изсмукани от пръстите...
'Големият' бизнес на производителите с крушки за DRL.... Ами той пропаднА отдавна, когато изобретиха LED

Горивото - същата работа... Дай да икономисваме от мигачите ? С тези 5-10W на фона на ползваните киловати и спестеното гориво от по-добро планиране на треактория и скорост при подобрената видимост, едва ли някой би могъл да направи оценка загуба ли е това или печалба...
И т.н. и т.н...
Описаните негативи - общо взето по същият начин май са разгледани странно и тенденциозно.
От рода 'DRL били лоши, щото можело да забравиш да включиш късите при лоша видимост'?!!! Ами аз и сега виждам 'духове', дето се движат при здрач без светлини... Бих предпочел да са поне с DRL

Или пък, че DRL 'заслепявал'?! Сигурно са гледали 'тунинговано БМВ' с DRL на дългите?
Да, в преходният период имаше 'стрес от новото', но с подновяване на автопарка мисля хората свикнаха и оцениха, че това е безпроблемна система, която е и удобна...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 19 Юли 2012 10:27
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Yaris XP90
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Лошото което виждам от тази наредба е, че вече не забелязваш подсъзнателно автмобил или там каквото и да е ППС/МПС без светлини.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Ами те затова са задължителни светлините...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Поръчах си ДРЛ модулче за управление по минус и този или другия уикенд ще гледам да го сложа, по метода на колегата Freedom - с натикване на кабелчетата в релетата.
Само че като поразрових за схема за РАВ4 гледам това, късите са вързани към минус, а през релето им се подава +, или аз не разчитам правилно схемата?
http://www.trav4.net/headlight_relay_circuit-897.html

А за колегите по-горе, които писаха, че ги заслепявали дълги намалени на 20-30% - оригиналните ДРЛ на РАВ4, които са примерно за Америка или Канада, гледам са вързани към дългите и то без електронно димиране, а с 3 релета, които изключват паралелното свързване (нормални дълги) и превключват на последователно, чисто механична система, която по моята логика ги кара да светят на 50%:
http://www.trav4.net/drl_relay_circuit-898.html

Или аз нещо съм много бос в разчитането на електрически схеми...
Само че като поразрових за схема за РАВ4 гледам това, късите са вързани към минус, а през релето им се подава +, или аз не разчитам правилно схемата?
http://www.trav4.net/headlight_relay_circuit-897.html

А за колегите по-горе, които писаха, че ги заслепявали дълги намалени на 20-30% - оригиналните ДРЛ на РАВ4, които са примерно за Америка или Канада, гледам са вързани към дългите и то без електронно димиране, а с 3 релета, които изключват паралелното свързване (нормални дълги) и превключват на последователно, чисто механична система, която по моята логика ги кара да светят на 50%:
http://www.trav4.net/drl_relay_circuit-898.html

Или аз нещо съм много бос в разчитането на електрически схеми...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта