Метални частици в маслото
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Метални частици в маслото
Здравейте на всички фенове на марката.
Става въпрос за Toyota carina e с двигател 3s-fe 1992г.jt.
Историята е следната, автомобила е закупен есента на 2017 от Германия. Последва стандартно обслужване, но при следващата смяна на маслото се откриха метални частици в маслото, размерите са като на брокат, златни и сребърни на цвят.
След това смених три пъти маслото през 2-3к. километра, но без резултат частиците са си там.
Някой от вас имал ли е такъв проблем?
Малко предистория, автомобила е на малко километри като последните 15 години маслото е сменяно на 2-3 години,но на малко километри.
Става въпрос за Toyota carina e с двигател 3s-fe 1992г.jt.
Историята е следната, автомобила е закупен есента на 2017 от Германия. Последва стандартно обслужване, но при следващата смяна на маслото се откриха метални частици в маслото, размерите са като на брокат, златни и сребърни на цвят.
След това смених три пъти маслото през 2-3к. километра, но без резултат частиците са си там.
Някой от вас имал ли е такъв проблем?
Малко предистория, автомобила е на малко километри като последните 15 години маслото е сменяно на 2-3 години,но на малко километри.
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Метални частици в маслото
Ами те вариантите са два - или някоя присадка още се 'мие' (ама защо ще е слагана?)
Или отнякъде се смъква стружка....
Съответно вариантите за действие са няколко...
Караш докато се строши и тогава го мислиш
Разглобяваш и оглеждаш лагери, валове, помпи и т.н., откъдето може да се смъква стружката
Миеш с присадка и неколкократно с някое евтино масло и отново оглеждаш... Ако от това няма резултат - остават ти горните варианти..
Или отнякъде се смъква стружка....
Съответно вариантите за действие са няколко...
Караш докато се строши и тогава го мислиш
Разглобяваш и оглеждаш лагери, валове, помпи и т.н., откъдето може да се смъква стружката
Миеш с присадка и неколкократно с някое евтино масло и отново оглеждаш... Ако от това няма резултат - остават ти горните варианти..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Метални частици в маслото
Благодаря за бързия отговор.
Точно за това направих три бързи смяни на маслото и положението е същото. Остава сваляне на картера
, проверка на биелни и от части и основни лагери.
Мисля също да не би проблема да се дължи на дългите времеви интервали за смяна на масло.
Точно за това направих три бързи смяни на маслото и положението е същото. Остава сваляне на картера
, проверка на биелни и от части и основни лагери.
Мисля също да не би проблема да се дължи на дългите времеви интервали за смяна на масло.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Метални частици в маслото
Тези двигатели са здрави по принцип. Възможно е да е каран с лош маслен филтър с лоша пропускливост. Преди доста време и километри като започнах да карам на газ направих промивка на двигателя с добавка в старото масло. След 50 километра го източих и налях евтино масло и възможно най-евтиния маслен филтър за 1 ден. Когато го източих и свалих масления филтър по него имаше няколко такива метални частици, както ги описваш. Иначе винаги на всички коли слагам оригинален маслен филтър и горивен за дизелите. Важно е. От тогава няма стружки и няма проблеми с тойотата.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Метални частици в маслото
Автомобила е със сервизна история от toyota Германия, всичко е документирано, след като чистачки, стелки, воден радиатор и антифриз са сменявани и закупувани от официален сервиз на марката, едва ли е правен компромис с важните консумативи.
Голяма загадка е това, като се има в предвид репутацията на 3sfe, имам приятели с такива и ги смазват от каране и нищо.
Голяма загадка е това, като се има в предвид репутацията на 3sfe, имам приятели с такива и ги смазват от каране и нищо.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Метални частици в маслото
За да има стружки дере някъде някой биелен или основен лагер. Възможно е да има запушена магистрала и да има сух лагер.
Разбирасе това е само логика и не казвам , че е това
Разбирасе това е само логика и не казвам , че е това
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Метални частици в маслото
Запушена маслена магистрала как би повлияла на налягането на маслото? Направена е проверка в ТМ
ауто, 1 бар на празен ход и 4 бара на 2500/3000 оборота. Проверени са и разпределителните валове и няма признаци на маслен глад горе в главата поне.
ауто, 1 бар на празен ход и 4 бара на 2500/3000 оборота. Проверени са и разпределителните валове и няма признаци на маслен глад горе в главата поне.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Метални частици в маслото
Само предполагам. Имах впредвид да е сух само някой лагер, а не основно да е запушена маслената система. За да има стружки и то след смяна на маслото накъде стържи.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Метални частици в маслото
Смених маслото след 8к пробег,не е толкова черно, металните частици почти незабележими и много по-малко от преди.
- WoLF
- Мнения: 3448
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 689 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Метални частици в маслото
Каквото и да е било ти пожелавам да си го излекувал! Прилича на временно "изсъхване", което честите смени са оправили... Дано няма сериозно износване 




-
- Мнения: 1434
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Метални частици в маслото
Свали картера и го изчисти!
По-лесен вариант - залепи постоянен магнит на масления филтър (ако е възможно, защото не знам какво представлява филтъра на конкретния модел). Ще събира стружките във филтъра и ще ги изхвърлиш заедно с него при следващата смяна на маслото.
По-лесен вариант - залепи постоянен магнит на масления филтър (ако е възможно, защото не знам какво представлява филтъра на конкретния модел). Ще събира стружките във филтъра и ще ги изхвърлиш заедно с него при следващата смяна на маслото.
- WoLF
- Мнения: 3448
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 689 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Метални частици в маслото
Пробката на картера би трябвало да е магнита и точно от там да виждат стружките...



-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Метални частици в маслото
Имало е стружки по дъното на картера. Ако старите масла преди да я купиш са изваждани със сонда или женското на пробката отвътре е с ръб и заради него не може да се източи малка част от маслото - тез стружки може да са още от разработването на колата. Те не могат да направят проблем, защото освен че са тежки и стоят на дъното, някои по-дребни и леки дори да бъдат дръпнати през маслоподемника при всяко положение остават във филтъра.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Метални частици в маслото
Пробката не е с магнит, аз и сложих такава. Проблема го отдавам на факта, че последните десетина петнадесет години не е
карана редовно и маслото е сменяно рядко, е затова трябва каране. За сега не показва никакви признаци на износване, не гори масло не трака и върви като луда. Кара се с лекота и е доста приятна
сравнявам я с accord дизел 7 ма генерация и мх5 nb 1.8, според усещането хич няма да им се даде особено по планински пътища.
карана редовно и маслото е сменяно рядко, е затова трябва каране. За сега не показва никакви признаци на износване, не гори масло не трака и върви като луда. Кара се с лекота и е доста приятна
сравнявам я с accord дизел 7 ма генерация и мх5 nb 1.8, според усещането хич няма да им се даде особено по планински пътища.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта