Моторът работи за да я държи в правилна кондиция. В контакта ще ти спести част от енергията, която иначе би получила от ДВГ...
Пример за експлоатация на плъг-ин.
1. Зареждаш в контакта
2. Тръгваш си например за работа на 5-10км в EV режим (да, няма да можеш да я настъпваш ако искаш да караш като електрокар). И да, ДВГ може да запали за да ти даде топло, но няма да губи много енергия към батерията)
3. Стигаш до дестинацията и включваш в контакта. До момента общо взето не си ползваш бензин
4. Тръгваш от работа, обаче решаваш да отидеш до София. Ползва батерията докато излезеш от Бургас (ако си в EV режим) и след това започва да си работи както най-обикновен хибрид - дозарежда батерията при спиране. Ако трябва - пали двигателя за да добави мощност към колелата или като заряд на батерията и т.н...
5. Връщаш се в т.1.
Разликата от обикновения хибрид е, че имаш добавена енергия от контакта, която е на съвсем друга цена в сравнение с енергията, получена от бензина...
Ако го ползваш разумно и маршрута ти е удобен - можеш да го караш почти като електричка в града, и като обикновен хибрид - извън града.
А за притесненията за голямата батерия - батерийката е с нищожна консумация в сравнение с възможностите на ДВГ
