Нов или употребяван автомобил
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нов или употребяван автомобил
Предишната ми Мазда на 100х.км и 5г имаше загуба в себестойността от 50х.лв около 22х.лв... Почти 50%.. И то бе в горната част на ценовата таблица...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нов или употребяван автомобил
Моето решение до този момент при много сходна ситуация (дневни и годишни километри), като тази на @dracunculus, е покупка на малко употребяван автомобил. Към този момент съм с втори такъв.
Но ще започна с първия: закупен на 7г и 80 000км за 7 500€ (28% от 26 390€ (ценова листа) като нов) от официален дилър на марката. Употребяван 3г и 120 000км. Смяна на масло на всеки 15 000км и веднъж ангр. ремък. При покупката получих автомобила с нов TÜV, което е наложило смяна на амортисьори и накладки за сметка на дилъра. Не съм сменял/не се е налагало да сменям други износващи се детайли (с изключение на ремъчното задвижване и приходящите ролки). Купих един комплект летни гуми. Понеже беше относително стар автомобил не плащах за каско.
Когато вземах сегашния автомобил, стария влезе в сделката - беше изкупен за 2 300€. Отделно продадох летните му гуми с ал. джанти за 200€. Което означава, че "загубата" е била 5 000€ за 3г. притежаване.
Актуалния го купих на 3,5г и 42 000км. Като нов по ценова листа е струвал 29 300€. Аз го купих за 12 700€ (43% от цената като нов), като платих само 10 400€ (+ предишния). Планирам да го карам докато
1) направи 300 000км (или 5,5г при мен)
2) почне да прави "скъпи" проблеми
3) немското правителство не реши да ми "забрани" да го управлявам - дизел е.
За сега приемам, че ще изпълня първоначално предвидения план и ще управлявам автомобила 5,5г/250 000км или общо до 300 000км, които би направил до навършване на около 9г. След това бих получил отново 2 - 3 000€ за него, което означава "загуба" от около 10 000€ за 5,5г. притежаване.
Сигурните разходи, които ще имам са 2 комплекта гуми + накладки и дискове. За сегашния плащам и каско.
Считам, че с моите километри покупката на нов автомобил е непрактична/нелогична. Дори и да купя нов автомобил, то бих го карал до 200 000км (бензин) или 300 000км (дизел). На края на предвиденото от мен ползване автомобила би имал винаги една и съща остатъчна стойност: 2 - 3 000€. Към този момент не смятам, че първоначална инвестиция от 23 - 25 000€ (при стойност по ценова листа около 30 000€, мога да ползвам около 25% отстъпка) е логична.
В моя случай достигам до следните изводи:
1) два употребявани автомобила управлявани около 350 000км и 8г водят до около 15 000€ загуба на стойност
2) един нов автомобил управляван около 300 000км и 8г води до около 27 000 / 22 000€ загуба на стойност
Въпреки, че използването на употребявани автомобили е по-евтино, имам в семейството един нов и е много вероятно моя следващ също да е нов. Особено ако работодателят ми увеличи дните на работа от вкъщи (Home-Office).
Но ще започна с първия: закупен на 7г и 80 000км за 7 500€ (28% от 26 390€ (ценова листа) като нов) от официален дилър на марката. Употребяван 3г и 120 000км. Смяна на масло на всеки 15 000км и веднъж ангр. ремък. При покупката получих автомобила с нов TÜV, което е наложило смяна на амортисьори и накладки за сметка на дилъра. Не съм сменял/не се е налагало да сменям други износващи се детайли (с изключение на ремъчното задвижване и приходящите ролки). Купих един комплект летни гуми. Понеже беше относително стар автомобил не плащах за каско.
Когато вземах сегашния автомобил, стария влезе в сделката - беше изкупен за 2 300€. Отделно продадох летните му гуми с ал. джанти за 200€. Което означава, че "загубата" е била 5 000€ за 3г. притежаване.
Актуалния го купих на 3,5г и 42 000км. Като нов по ценова листа е струвал 29 300€. Аз го купих за 12 700€ (43% от цената като нов), като платих само 10 400€ (+ предишния). Планирам да го карам докато
1) направи 300 000км (или 5,5г при мен)
2) почне да прави "скъпи" проблеми
3) немското правителство не реши да ми "забрани" да го управлявам - дизел е.
За сега приемам, че ще изпълня първоначално предвидения план и ще управлявам автомобила 5,5г/250 000км или общо до 300 000км, които би направил до навършване на около 9г. След това бих получил отново 2 - 3 000€ за него, което означава "загуба" от около 10 000€ за 5,5г. притежаване.
Сигурните разходи, които ще имам са 2 комплекта гуми + накладки и дискове. За сегашния плащам и каско.
Считам, че с моите километри покупката на нов автомобил е непрактична/нелогична. Дори и да купя нов автомобил, то бих го карал до 200 000км (бензин) или 300 000км (дизел). На края на предвиденото от мен ползване автомобила би имал винаги една и съща остатъчна стойност: 2 - 3 000€. Към този момент не смятам, че първоначална инвестиция от 23 - 25 000€ (при стойност по ценова листа около 30 000€, мога да ползвам около 25% отстъпка) е логична.
В моя случай достигам до следните изводи:
1) два употребявани автомобила управлявани около 350 000км и 8г водят до около 15 000€ загуба на стойност
2) един нов автомобил управляван около 300 000км и 8г води до около 27 000 / 22 000€ загуба на стойност
Въпреки, че използването на употребявани автомобили е по-евтино, имам в семейството един нов и е много вероятно моя следващ също да е нов. Особено ако работодателят ми увеличи дните на работа от вкъщи (Home-Office).
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Нов или употребяван автомобил
Ако видиш добре какво си написал, излиза, че за разлика от 6000-7000 евро за 8-9 г предпочиташ да караш два употребявани автомобила отколкото един чисто нов.centil написа: ↑01 Окт 2018 21:47 Считам, че с моите километри покупката на нов автомобил е непрактична/нелогична. Дори и да купя нов автомобил, то бих го карал до 200 000км (бензин) или 300 000км (дизел). На края на предвиденото от мен ползване автомобила би имал винаги една и съща остатъчна стойност: 2 - 3 000€. Към този момент не смятам, че първоначална инвестиция от 23 - 25 000€ (при стойност по ценова листа около 30 000€, мога да ползвам около 25% отстъпка) е логична.
В моя случай достигам до следните изводи:
1) два употребявани автомобила управлявани около 350 000км и 8г водят до около 15 000€ загуба на стойност
2) един нов автомобил управляван около 300 000км и 8г води до около 27 000 / 22 000€ загуба на стойност
Като в тази разлика не влизат ремонтите на старите автомобили.... , които биха я стопили или не. Един стар автомобил винаги е риск. Има и читави, но ако търсиш по-евтини рискът се увеличава.
Повечето немски марки на бензиновите модели слагат заради евро нормите турбо двигатели, които на 100х км вече започват да издъхват... ( имам една такава служебна)
А за възможните високи, допълнителни разходи при дизелите дори не говоря. Специално в Германия си е лудост точно сега човек да си купи дизел и да чака после малка загуба....
От официалните цени смъквай винаги едно 20% отстъпка. и при възможност никога не давай старата кола на дилъра, защото той ти го изкупува за 30-40% от реалната цена, за да има маржин за печалба и да си заслужава риска.
Всичко е "танто за танто"
Иначе имаше една класация за автомобилите, които най-малко се обезценяват в годините. На първите места бяха японските, като Тойота оглавяваше. Немските бяха на последни места. Само Порше беше в по-горни позиции.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Нов или употребяван автомобил
За да има изгодни стари автомобили, то трябва да е имало балъци като мен, които да си го купят. И като цяло няма много хора, които продават относително нов автомобил на малко километри. Така че "изгодно" е едно много разтегливо понятие. На мен ми е изгодно да си пръдна първи на седалката, да ми мирише на ново, а после който иска ще може да си купи от мен изгодно запазен автомобил на малко километри. Аз густото съм си го изживял и съм си платил за него. Не всичко е пари, приятели. Примерно, моя Авенсис е на 39 000 км грубо и има един човек, който ми дава 25 000 лв веднага, т.е. обезценка от 22 000 лв за 4 години и половина и 39К километра.
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Нов или употребяван автомобил
@nowyaris - давай да го видим. Ако е на 60к км може да имаме интерес.
Прав си за 30к на старо, беизгодно и нелогично е.
На 4г-5г кола от коя да е марка трябва да е на 40-50% от стойността.
А да купиш "почти" нова м на цената н нова -5к лв е най-големия риск. Купуваш си скъп риск. Бях пред същата дилема, реших да доплатя.
Всеки си знае, ако пък знаеш че е читава (приятел,познат,някои с пари к отношение) то супер,но е рядкост.
Прав си за 30к на старо, беизгодно и нелогично е.
На 4г-5г кола от коя да е марка трябва да е на 40-50% от стойността.
А да купиш "почти" нова м на цената н нова -5к лв е най-големия риск. Купуваш си скъп риск. Бях пред същата дилема, реших да доплатя.
Всеки си знае, ако пък знаеш че е читава (приятел,познат,някои с пари к отношение) то супер,но е рядкост.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Нов или употребяван автомобил
Това, да ме извиняваш, ама е невъзможно. Няма човек, който ще даде за 2-3 годишна кола толкова пари, че с 5 хил. отгоре да може да си купи нова.
Ако беше така, и аз щях да карам все нова, ама обикновено си купувам 5 до 8-годишна кола за 1/3-1/4 от цената на нова. Карам 3 години, продавам с 3-4 хил. лева отдолу. Ако карам нова 3 години, ще е поне 15 хил. надолу.
Отделно казваш, не смяташ каско и др. разходи, ама данъка например на нова е 400-500 лева, на над 5г. е 150-200. Каското на нова е 1500, на стара 500. Като сменяш масло и филтри, на нова плащаш 400 лева при дилъра, на стара 200 лева при твоя си майстор.
Тези неща се натрупват с времето, не че всяко едно от тях те събаря, но както казах аз - за мен е по-разумно да ги спестя и сега да са ми в банката ако ми потрябват за нещо по-важно, отколкото да съм се возил на по-нова кола последните няколко години, дето все не е вече нова, защото е излязла още по-нова.
Пък на теб щом ти е кеф - твои са си парите, харчиш си ги за нова кола, лошо няма. Ама не го изкарвай по-изгодно.
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Нов или употребяван автомобил
Уважавам твоето мнение, но не гледай официално обявените цени. Те са за онези, дето продават нивата или вземат рушвета, отиват при дилъра със сакчето с пари и викат" Ей тази купувам"kamendc написа: ↑02 Окт 2018 11:32Това, да ме извиняваш, ама е невъзможно. Няма човек, който ще даде за 2-3 годишна кола толкова пари, че с 5 хил. отгоре да може да си купи нова.
Ако беше така, и аз щях да карам все нова, ама обикновено си купувам 5 до 8-годишна кола за 1/3-1/4 от цената на нова. Карам 3 години, продавам с 3-4 хил. лева отдолу. Ако карам нова 3 години, ще е поне 15 хил. надолу.
В една Германия отстъпките стигат до 25%, при нас повечето дават до макс. 20% ( масово 10-15%) , но има и такива с 20-25%, ( те по принцип работят с по-високи маржини и могат да си позволят и по-големи отстъпки) Всичко е до пазарлък. Дилърите имат таргет фактори за продажби и ако са им ниски продажбите... само гледай как смъкват от цената. Ако те плаши данъка, си вземаш Хибрид. Маслото не е 400лв и разликата е минимална, но никой не те спира да го смениш където си пожелаеш.
Каското не е задължително. Иначе е ниско до време. След определена годинка става почти колкото на по-нова кола.
В последно време стари коли се крадат доста... добре е да имат каско. Скъсаха се да крадат Корола Версо !
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Нов или употребяван автомобил
Къде са тези дилъри,дето дават 20 процента отстъпка ??? Дайте едно рамо ,бе Колеги , уредете ме и мене .....
Ама не ща Порше,Ес-класа или 7-ма серия.Искам пак трицилиндров Ярис.Чисто нов за 18 хиляди лева.....Дерзайте
.
ПП.Съжалявам,колега ТТодоров,ама докато някой от тук пишещите не ме уреди за чисто нов Ярис със 25 % отстъпка от дилъра,
стария не го продаваме......
Ама не ща Порше,Ес-класа или 7-ма серия.Искам пак трицилиндров Ярис.Чисто нов за 18 хиляди лева.....Дерзайте

ПП.Съжалявам,колега ТТодоров,ама докато някой от тук пишещите не ме уреди за чисто нов Ярис със 25 % отстъпка от дилъра,
стария не го продаваме......

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нов или употребяван автомобил
Парите са си мои и ще ги харча както аз преценя.
Как един "стар" автомобил употребяван от 40 000км до 300 000км ще има повече ремонти от един "нов" автомобил употребяван от 10км до 300 000км?
Както може да случиш на скапан стар, така може да случиш и на Montagsauto (автомобил сглобен в понеделник или с други думи - проблемен автомобил още от завода). За това си има гаранции, като например сегашния ми е с 2г гаранция без оглед на пробега. Предишния беше с 1г гаранция, пак без оглед на пробега.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Нов или употребяван автомобил
Пръднеш ли един път и автомобилът ти е втора употреба...

Както се казва, имал си бол пари, дал си.

Прав си. Не всичко е пари и коли...

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Нов или употребяван автомобил
Ами какво да ти кажа, в моята позиция НОВ автомобил от ТМ Ауто Сф със съответните намаления за лоялен клиент и тем подобни ми излиза ПО-малко от малко употребяван аналогичен Автомобил (Jahreswagen) от тук при мен...така беше навремето с Королата, така беше и миналата година с Авенсиса. Трябва да можеш да се пазариш...Както се казва, имал си бол пари, дал си...
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Нов или употребяван автомобил
Колега, опитах да им обясня, но без успех. Явно трябва сами да стигнат до това заключение.dracunculus написа: ↑03 Окт 2018 11:14Ами какво да ти кажа, в моята позиция НОВ автомобил от ТМ Ауто Сф със съответните намаления за лоялен клиент и тем подобни ми излиза ПО-малко от малко употребяван аналогичен Автомобил (Jahreswagen) от тук при мен...така беше навремето с Королата, така беше и миналата година с Авенсиса. Трябва да можеш да се пазариш...Както се казва, имал си бол пари, дал си...
Ето един пример... от мобиле https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=8dde1s
Тойота продават Корола употребявана на година и малко, 10000км, за 4000лв под цената сравнено с чисто нова.... Умниците от по-горе … си викат " Ейййй ква далавера, аз да не съм прост, че да давам пари за нова, когато на малко километри ще я взема с 10% по-ниска цена.. "

RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нов или употребяван автомобил
Нека сравняваме обективно! Круши с круши, а не ябълки с круши.
Отстъпките при употребявани автомобили, които аз съм си спазарявал са били м/у 7-10%.
За нов сигурно бих получил около 15%. Това, че концерна в който работя дава по-добри условия не считам за адекватно сравнение, защото не е "общодостъпно".
Не може веднъж да се сравнява стар автомобил (Jahreswagen) БЕЗ отстъпка с нов автомобил СЪС съответните намаления.
Или се сравняват цени с отстъпка, или без отстъпка. А не да се върти (фурнаджийската) лопата, както е удобно за "сметката".
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Нов или употребяван автомобил
И как успя да регистрираш в Германия с германски номера автомобил,закупен от България???? Щото тук в Австрия си е приключение с неизвестен край подобно упражнение.dracunculus написа: ↑03 Окт 2018 11:14Ами какво да ти кажа, в моята позиция НОВ автомобил от ТМ Ауто Сф със съответните намаления за лоялен клиент и тем подобни ми излиза ПО-малко от малко употребяван аналогичен Автомобил (Jahreswagen) от тук при мен...така беше навремето с Королата, така беше и миналата година с Авенсиса. Трябва да можеш да се пазариш...Както се казва, имал си бол пари, дал си...
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Нов или употребяван автомобил
@centil- Когато го купувах авенсиса струваше тук еквивалентния Jahreswagen с отстъпката след паразарлъка 25-26 000 Евро, без навигацията и със 17ки джанти. Ако бях търсил още и се бях разкарал из Германия до другия край, може би и за около 23-25 000 щях да го спазаря. Е реших се на нов от БГ за 25 000 с навигация и 18ки джанти. Дали съм се минал, според мен НЕ
@nowyaris- Авенсисът го изкарах от БГ с цолови номера и тогава става елементарно. Отиваш и представяш адресната ти регистрация и договор за покупко-продажба, даваш 80 Е и си готов. На времето Королата я докарах тук с нормални БГ- номера.... пак даваш документ за адресна регистрация плюс 80Евро, но ми искаха и СОС-документа. И пак стана, сравнително некомплицирано
@nowyaris- Авенсисът го изкарах от БГ с цолови номера и тогава става елементарно. Отиваш и представяш адресната ти регистрация и договор за покупко-продажба, даваш 80 Е и си готов. На времето Королата я докарах тук с нормални БГ- номера.... пак даваш документ за адресна регистрация плюс 80Евро, но ми искаха и СОС-документа. И пак стана, сравнително некомплицирано
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта