Зависи от типа на ТС-а. Както споменах по-горе, при C-HR системата прилага спирачка на колелото с по-малко сцепление и другото колело има възможност да измъкне колата.
Ако в такава ситуация се изключи ТС има да си боксуваш, докато включен ТС върши работа пробвано лично.
При авенсис Т25 би имало логика твоето твърдение, понеже ТС не прилага спирачка, а само отнема газта.
biro написа: ↑10 Сеп 2018 07:40
Зависи от типа на ТС-а. Както споменах по-горе, при C-HR системата прилага спирачка на колелото с по-малко сцепление и другото колело има възможност да измъкне колата.
Ако в такава ситуация се изключи ТС има да си боксуваш, докато включен ТС върши работа пробвано лично.
При авенсис Т25 би имало логика твоето твърдение, понеже ТС не прилага спирачка, а само отнема газта.
Колега, малко си в заблуда. Всички TC работят със спирачките и когато забоксуваш на място ти блокират колело, две и тн
Иначе наистина има софтуерни разлики и настройкии, но много рядко има автомобил, при който да е препоръчителен TC при боксуване или някакво трудно препядствие. И обикновенно това са автомобили с 4х4 , но за предно не съм виждал. На мен лично с Королата ми се е случвало да закъсам в една пряспа с лед. Нито напред, нито назад. Гумита забоксуват и TC ги блокирва. Тогава го изкл. предницата започна да се мърда и накрая гумите захапаха и алелуя
Не всички ТС действат със спирачките... Обикновено така действат ТС на автомобили, които имат ESP... Иначе АБС модула не може да спре конкретно колело...
На Кашкая ми при изключване на ТС/ЕСП например се изключваше само ограничаването на оборотите и позволяваше свободно въртене на гумите, но пък се включваше 'офроуд' ТС, което означаваше, че се опитва да изравни много по-прецизно скоростта на въртене на всички колела без да я интересува системата дали буксуват/превъртат или не...
Чукич, ти карал ли си Т25 и C-HR та ми обясняваш в каква грешка съм? Смятам, че имам не малко опит с тези два модела и много добре знам как работят ТС системите им.
CH-R не е ли със същото задвижване както РАВ-4 (AWD-I)?
Ето малко за размисъл - с ESP off май прехвърля доста по-голям момент към задните (не че има голяма полза де)...
Biro, какво си мислиш и каква е реалността са две различни неща. Затова споделяме и обменяме опит. Проучи нещата малко по-добре и сл.път като закъсаш ( дано да не ти се случва де ...) изключи TC. Иначе пробвай, ако ти се занимава, да намериш видео в ютюб, където споделят и демонстрират твоята теза.
Slow, на Биро колата е само с предно, сигурно софтуерните настеойки и логиката са може би една идея по-различни.
Чукич, закъсах тая зима в един снежен баир. Три пъти се засилвах долу от равното до брега на Дунав, на четвъртия път успях да издрапам. От авенсисът знам, че с изключен ТС има шанс да издрапам. При C-HR резултата беше жалък, много по-малко от баира преодолях. Още в началото започна да върти гуми. Докато при ТС ОN щракаха спирачките, този ефект при Т25 липсваше.
За тук става дума. https://goo.gl/maps/yesJjhRbW9C2
biro,вече те разбрах. Просто говорим за две различни неща. Аз съм имал подобна ситуация с королата е12 по баир с чист лед. Наистина с TC on се драпа ABS се побъркват, но успява някак си. Първо пробвах с TC off, но предницата отиваше в дърветата и нищо не ставаше.
Това което аз исках да кажа е при спряло положение, когато си закъсал и колата ни напред ни назад. Тогава задължително TC off .
Съгласен съм с Чукич - говорите за различни условия... При единия - ТС много по-внимателно следи приплъзването докато автомобилът се движи... А при изключена система отговорността за това следене е на шофьора - знаете, че превъртането на гуми практически намалява теглителната сила - тя е най-голяма точно на границата на приплъзване. А за това се грижи ТС и то обикновено доста по-внимателно от човека...
Ако си закъсал и винаги колелата превъртат, то тогава навярно без ТС бихте се справили по-добре...
Може разбира се. Да си пуснеш интернет на големия дисплей, да говориш по телефона от аудио системата, да слушаш музика по блутут, да получаваш имейли, които глас може да ти прочете докато шофираш.
Не си уточнил обаче кое ниво на обурудване е колата.
Нивото на оборудване е Center. Чрез блутута, мога да говоря и слушам музика, но не е визуализация на клип примерно (screen mirror) Не знам и как става отварянето на мейли.
Да това е. Ниво Center е с мултимедия от типа Toyota Touch 2. Общо взето това са и възможностите. За имейлите трябва да имаш настроен имейл клиент, който да се свързва към мейл сървър по IMAP или POP3 и като пристигне имейл ти излиза на големия дисплей.
При мултимедия от типа Toyota Touch 2 & Go имейлите се прочитат и на глас и още няколко екстрички.
Има възможност за свързване на телефон чрез Mirror Link (с USB кабел), така евентуално можеш да си пуснеш видео клип или някаква навигация. Аз го намирам за голяма глупост - докато е активен Mirror Link , телефона не се зарежда.